Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volkswagen passat 2000 STV - Bagasjeromsluke låses ikke med sentrallås/kontroll

Alexlinga

Anbefalte innlegg

Hallo igjen, maser litt mye her men jeg lurer på hvorfor i hel***** den bagasjeluken min ikke låses ved bruk av fjernkontroll? alle dører bortsett fra den låses.. Ikke kan jeg stikke nøkkelen inni heller.. Enten så er det uorginal bagasjeroms luke ellers så er den defekt, ikke fungerer nøkkel hullet i døren heller til og låse med.. Er litt kjipt og reise inn til byn og ikke ha en bagasjeroms luke som låser seg med Sub og alt baki.. dette er en Volkswagen passat 2000 mod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At bakluka ikke fungerer på fjernkontrollen, skyldes nok en vacuum-lekkasje i sentrallåssystemet.

At låsen ikke fungerer med nøkkel hverken i bakluke eller fordør er nok latskap fra tidligere eiere. Når folk har fjernkontroll, tar de seg ikke bryet med å smøre opp låsene en gang i blandt, og plutselig har låsen satt seg. Dette har jeg vært borti på både Audi, Ford, Chevrolet og Peugeot (er sikkert et problem med de fleste/alle fabrikanter).

Det kan hjelpe å smøre låsene med låsolje (IKKE låsspray), men det har ikke hjulpet på noen av bilene jeg har prøvd det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...