cybervision_ Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Jeg har satt opp et nytt oppsett. Jeg HAR SSD og div. disker liggende fra før av. https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/48863 Er det noen deler som ikke passer inn, skiller seg ut i en retning her? Er 960 godt nok grafikkort, eller bør jeg går opp på et annet? Setter stor pris på kommentarer og tips! Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Oppsettet ditt ser vel greit ut i utgangspunktet. Men jeg ville lagt til en vannkjøler til CPU, f.eks Corsair Hydro H60. Disse er veldig enkle å montere, er lydløse og kjøler godt. 960 er et grafikkort som gir god ytelse for pengene. Men det spørs selvfølgelig hvilke spill du skal spille og i hvilken oppløsning. Selv fikk jeg mitt eget 960 på tirsdag, og er veldig godt fornøyd med det. Jeg har en UHD-skjerm, og det setter jo selvfølgelig andre krav til skjermkortet hvis du kjører høyere oppløsning enn vanlig HD på spill. Intel lager jo ikke særlig bedre prosessorer enn de laget for 5 år siden. Ser på "http://www.systemrequirementslab.com/ at min 5 år gamle Intel i7 860 klarer Battlefield 4 uten problemer. Dette er nok en oppgraderingspakke som kan vare noen år, skjermkort er praktisk talt det eneste som er nødvendig å bytte etter dette kjøpet, etter noen år. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 14. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2015 Kan legge til at jeg vil gjerne slippe litt rimelig unna. Vurderer også å kjipe med på CPU-siden med noe ala G3258, men er fort redd det ikke er nok krutt i den. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Du skriver ingenting om bruksområde for pc-en. Skal den brukes til spilling? Som nevnt, Intel lager ikke særlig mye bedre prosessorer enn de gjorde for 5 år siden. Fra ca 1998 til 2010 var det stor utvikling, pga konkurransen mot AMD, etter det har det bare vært "stillstand". Derfor tror jeg at du klarer deg med en G3258, med mindre du har en veldig gammel pc. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 (endret) Bruksområdet er gaming. Kun det. Men jeg kommer nok primært til å spille spill fra 2008 - 2014 da det er mange spill som har kommet ut da som jeg ikke "fikk spilt" da jeg har hatt mye annet å gjøre. Jeg bestilte først noe som var bedre enn listen over, men kommer til å returnere det hele. Jeg har nå endt opp med å kjøpe Intel sin G3258 da det virker som den klarer dagens og gårsdagens spill meget bra. Endret 16. februar 2015 av cybervision_ Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 16. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2015 Ny ending på visa, ser G3258 kan være litt svak i de nyeste titlene og så at 3000 ekstra kjøper endel ytelse så jeg økte innsatsen til 5 sifret og fikk: Z97/i5/8GB Ram/SSD/R9 290/750 W PSU /Fractal kabinett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå