derezzed Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Skal bytte ut mitt skjermkort med innebygget grafikk-kort og CPU... Gamle deler: Hovedkort - MSI KM2M Combo med et ProSavage 3D kort... CPU - AMD Duron 1600+ tror jeg... Noe i den dur... Nye deler Hovedkort - MSI K7N2GM-IL Socket A CPU - AMD Athlon XP 2600+ Skjermkort - MSI GeForce FX5200 128MB DDR Ellers har jeg: RAM - 512 MB DDR 333 MHz Så. er det noen tips om forandringer eller alternativer? SKal bruke PC'en til spilling og multimedia ellers... Kom gjerne med innspill! Hadde tenkt å bestille hos Flexi-Data, så det hadde vært kjekt om de hadde det for salg.... Lenke til kommentar
hainz Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hmmm, kjøp heller billigste Abit-NF7 hovedkort, Barton xp2500 (bedre til å OC) og Hva som helst av et annet grafikkort enn det der helst Radeon 9600 /9600 pro Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Skal ikke overklokke så det er ikke noe problem... Vet ikke helt hva som ligger i ordet engang. Hvor mye koster det Radeon kortet da? Lenke til kommentar
hainz Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 1150 ca non pro 1300 ca pro Pro gir mest for penga Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 FX5200 duger IKKE til spilling, det er av lavere kvalitet enn g4 kortene .. kjør r 9600, det koster rubdt 1400 og opp.. er også enig i abit nf7-hk ergo Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 1150 ca non pro1300 ca pro Pro gir mest for penga Pro gir ikke mest for penga, det er bare litt høyere klokkefrekvenser, som tar noen minutter å endre i klokkeprogram og dermed spart de penga.. ergo Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Altså... Går det bra med Abit NF7-M da? Ble forvirret når det gjaldt skjermkortet... Radeon 9600 eller ikke? Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Det er ikke akktuelt for meg å: "klokke", "overklokke" og annet rart i og med at jeg ikke har peiling på det emnet... Kan du det ikke, gjør du det ikke. Lenke til kommentar
hainz Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jepp Abit kortet ja. Jo enige om 9600 men uenige om non pro eller pro versjonen gir mest for penga. Ergo:Husk at pro versjonen også kan klokkes da *sukk* Lenke til kommentar
hainz Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg vill iallefall kjøpt 9600 pro, men spørs hvor mye du vil investere i spilling (spiller en del selv ja) Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Skal bruke det til spilling.... Vil ha et som jeg ikke må bytte ut i løpet av 6 måneder... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 enig i valg av hovedkort. abit er et jalla hk og dagens pc-er har nok av ytelse så stabilitet er viktigast med tanke på hk. oc er overclock på norsk overklokke men kanke si "ok" siden det er okay. overklokke vet du sikkert hva er. jeg er ikke sikker på valg av skjermkort(sk) om du bør kjøpe proeller ikke. trodde pro fireblade edition var det beste om du skal overklokke. men det skal du kansje ike...men jo det skal du! bare spør oss om hjelp. sk er det som er viktigast har best ytelse med tanke på spill. var dette forståelig? gadd ikke formulere meg bedre. Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Åsmund, når du sier valg av hovekort mener du da MSI kortet eller det Abit kortet som de andre anbefalte... Er det noen som kan gi meg en link til et Radeon 9600 Pro kort da? Skal ikke overstige 1500,- Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hei Rouge. Jeg er enig med de andre på at det Abit NF7-kortet er et bedre valg. Når det gjelder skjermkort så duger ikke de dårligste kortene noe særlig. Da snakker jeg om både de fra Nvidia og Ati. (Geforce FX5200, Geforce 4MX..., Radeon 9000, Radeon 9100, Radeon 9200) Kjøp heller noe med Radeon 9600 om du skal spille. Undersøk helst godt på forskjellene siden det er stor ytelseforskell på de også. Generellt er 9600 pro sett på som det beste valget for tida, så det er egentlig det beste rådet jeg kan gi. Si i fra om det blir for dyrt, så kan vi sikkert prøve å lete etter nest beste alternativ for deg. PS. "Overklokking" er som trimming av moped-motorer. PC'n justeres og fikses så den går raskere enn orginalt. Akkurat som på mopeder så er dilemmaet at det øker temperaturen i systemet og kan redusere levetiden. Og igjen, akkurat som på mopeder: det er gøy å mekke. Her er et radeon 9600 pro til 1440 kr. PS. Er det noen som vet hva EZ betyr på billigste 9600pro-kortene? (Jeg antar det er noe lureri slik som f.eks lavere klokkehastighet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå