MartinOlaf Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Ok. Da kjøper jeg meg ny bil. Etter et år med problemer med nåværende bil går den på vraken. Ifølge dette bildet: http://www.toll.no/PageFiles/4680/aarsavgiftshjul_2014.pngså skal jeg ikke betale årsavgift. Men ifølge noen kompiser av meg så skal halve årsavgifta betales uansett. Noen som kan gi meg et klart svar på dette? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Hvis du vraker før 20. mars unngår du årsavgift. Forvirringa stammer fra det at du må avskilte før 1. januar for å slippe årsavgift. Med avskilte mener jeg at du leverer inn skiltene uten å vrake. Ergo måtte du ha betalt halve årsavgiften om du kun hadde levert inn skilt nå. Vraker du så trenger du ikke å betale noe. 1 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Moral: Stol heller på Toll.no enn kompiser ;-) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Ergo måtte du ha betalt halve årsavgiften om du kun hadde levert inn skilt nå. Vraker du så trenger du ikke å betale noe. Med fare for at jeg misforstår deg(?) men man må vel betale full årsavgift, hvis bare skiltene leveres nå? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Det er faktisk sant, takk for presiseringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå