aliayz1 Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Har noen tips til hvordan jeg kan overtale mamma og pappa til å få et nytt mobil? jeg har en iphone 4 som er knust både bak og foran, og jeg er virkelig lei av den.. (brukt den i snart 3 år) og istedenfor å reparere kan jeg jo spare penger til ny mobil.. men dette tar faktisk veldig lang tid! jeg kan jo ikke gå pengeløs ut til skolen og overalt.. er bare 13 så får omtrent 300 per måned.. men jeg kan også la vær å bruke busskort (noe som tilsvarer at jeg har 310 kroner hvis jeg ikke fyller busskort) men da må jeg gå til skolen langt hver dag. tips? jeg bor i drammensområdet og her er det såpass umulig å finne småjobb.. fyller 14 om 2 uker men. Noen som har erfaring med VG? hvor mye tjener man omtrent isåfall? sleng på med flere tips isåfall hvis dere har ideer til hva jeg kan.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 (endret) Kanskje hvis du behandlet din iPhone 4 litt bedre og ikke lot den bli knust både foran og bak, så ville foreldrene dine se at du er en ansvarlig person som fortjener å ha en litt dyrere telefon? Dessuten er det fint mulig å spare opp 6-700 kr dersom du spør foreldrene dine om det er noe du kan gjøre for dem for å tjene litt ekstra. Og så kan du finne en bra brukttelefon på Finn.no. Du kan få mye fint der til under tusenlappen. Det handler om prioriteringer. Hvorfor er det viktig for deg å ha med deg penger på skolen? Å selge VG på dørene er ingen dårlig plass å starte. Min 14 åring gjør det og tjener ca 150 kr på 45 minutters jobbing. Er du heldig og får et område der mange kjøper kan du tjene mye mer. g det er vel også mulig å ha 2 ruter? Koster deg bare litt tid og krefter på Lørdag og/eller Søndag. Endret 14. februar 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
aliayz1 Skrevet 14. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2015 nei, alt var bare uhell. mista den fra balkongen ned til asfaltbakke ved uhell, og vips så var bak og foran knust. Tenker meg VG, men trodde man tjente lite av det, ikke verst med 150 per uke isåfall. noen som har andre tips også? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Du kan slutte å ta bussen, og sykle til skolen. Det er raskere enn å gå. Jeg syklet alltid. La alle som planlegger å gi deg gave til 14-årsdagen få vite at du ønsker deg penger til ny telefon, det er jo en begynnelse, selv om det neppe er nok. Når du blir 14 skal du kanskje konfirmeres også, hvis du ikke har et livssyn som fraråder dette. Det er vanlig å få betydelige verdier til konfirmasjonen. En 14-åring bør absolutt ha en smarttelefon, men en skadet iPhone 4 er ikke så elendig at det haster. Sålenge den virker, kan du bruke den. Hvorfor er du så lei av den? Lenke til kommentar
aliayz1 Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Takk for svar Vurderer å heller sykle og skal tenkte meg til VG Lenke til kommentar
aliayz1 Skrevet 17. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2015 Takk for svar Vurderer å heller sykle og skal tenkte meg til VG tenke* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå