Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har NGT, men vil ha noe annet


Anbefalte innlegg

Vi bruker i dag NGT på jobben. Men grunnet lange køer, høy pris og generelt dårlig kvalitet på produktet ønsker vi å vurdere annen leverandør. Noen som har tips på hva vi bør velge?

 

Situasjonen i dag er at vi er 4 ansatte med 5 maskiner + server som skal på nett. Til nå har vi hatt Bravo fra NGT til 800.- + mva/mnd. Så lenge vi kan betale like mye eller mindre enn i dag og kunne ha 6 maskiner på samme linje vil vi sterkt vurdere å bytte.

 

Noen der ute som har tips på andre leverandører av bredbånd til bedrifter som holder til i Oslo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serveren vår kjører kun egne programmer og backup. Vi jobber ikke mot nettet selv, men bruker det kun litt i jobben (pluss litt surfing). Bravo-linjen holder i massevis. Den er ikke problemet i seg selv.

 

Hver gang jeg ringer NGT i teksten under er ventetiden ca. 20 minutter. Det selv om vi bedrifter har et eget telefonnummer å ringe. Vi betaler også nesten 3 ganger så mye som privatkunder for den samme hastigheten. På jobben har vi Bravo og betaler kr. 992.-/mnd, mens jeg på privaten har Charlie ti 598.-/mnd. Altså Over dobling av hastigheten til 2/3-deler av prisen.

 

Vi var hele mandagen uten Internett og e-post fordi NGT hadde satt opp at vi hadde samme IP som en annen bruker. Jeg ringer dem for å høre om de vet noe om problemene våre den mandagsmorgenen, men får til svar at de ikke ser noe problem i det hele tatt. Jeg feilsøker litt uten å finne noe feil på vårt utstyr og ringer igjen for å høre. Da får jeg vite at det kan hjelpe å restarte routeren. Dette gjør jeg, og vi kommer oss delevis på nettet. Men mailen fungere ikke, så etter at vi resten av dagen ikke får klarhet i hva som er feil, selv etter diverse kundehjelp fra andre leverandører som feks de som drifter hjemmesiden vår osv, tar jeg igjen kontakt med NGT. Der får jeg til svar fra en glad og hyggelig dame at "ja her har dere visst fått samme IP som en annen kunde, men det skal vi fikse på 10 minutter". Det svartner for meg, og jeg har aldri vært så sur i telefonen på jobben før. Damen kommer klynkende tilbake og kan tilby en hastighetsøkning til Charlie i en mnd som tort og svie.

 

Så nå har jeg kommet hit. Til forumet i Hardware.no for å finne ut om det finnes bedre leverandører til bredbånd for bedrifter i Oslo-området.

Lenke til kommentar
Flytt bedriften til stavanger, ligger fiber over nesten heile forus og mange andre deler av distriktet der.

Oslo vil slite med dsl til år 2015 minst

Så du mener at DSL er det eneste tilbudet for bedrifter i Oslo? :p: Den er vel ikke gratis den fiberen på Forus, og de får vel neppe spesielt rask fiber for 800 kr måneden heller? Prisen på fiber er vel stiv uansett om den er på Forus eller i Atlanterhavet!

 

Til trådstarter - det er jo som oftest vanlig at bedrifter betaler mere for oppkoblinger enn privatkunder! Det er vel bare slik det er...

 

Forøvrig synes jeg ikke 800 per/mnd er veldig mye for en bedrift! Er ca. halvparten av det jeg betaler hjemme per/mnd? ;)

 

Her er uansett en liten oversikt, så kan du jo sammelikne selv:

 

NGT 850/384: 800,- per/mnd

Tiscali 1024/256: 740,- per/mnd

Tele2 704/128: 600,- per/mnd

Kvalito 704/128: 862,- per/mnd

BlueCom 640/2561085,- per/mnd

Lenke til kommentar

Skal du bytte leverandør hver gang du får et problem de ikke klarer å løse fortløpende over telefonen så regn med at du må bytte leverandør veldig ofte.

 

Jeg synes nextgentel har bra support og bra linjer til riktig pris. Grunnen til at det koster mer for bedrifter enn private er at de har regnet ut ca hvor mye bedrifter bruker linjene i forhold til private. Enkelte bedrifter bruker linjen ekstremt mye.

 

Og det finnes jo såklart mange private som sitter å laster ned spill og porno døgnet rundt men det gjør ikke alle. gjennomsnitt så bruker de fleste faktisk bare internett til å lese vg og sende noen få mail.

Lenke til kommentar
Syns det er helt utrolig tåpelig å svartne for noe slikt, da bør du helle bruke tiden på å oppsøke hjelp for å roe deg ned.

 

Hvis du skal ha noe en ISP du får svar på minuttet og som alltid klarer å løse problemet ditt direkte, lykke til...

herregud, dust :grumpy:

har du aldri vært uten internett grunnet svikt fra leverandør??!!

Lenke til kommentar
Syns det er helt utrolig tåpelig å svartne for noe slikt, da bør du helle bruke tiden på å oppsøke hjelp for å roe deg ned.

 

Hvis du skal ha noe en ISP du får svar på minuttet og som alltid klarer å løse problemet ditt direkte, lykke til...

herregud, dust :grumpy:

har du aldri vært uten internett grunnet svikt fra leverandør??!!

Jo jeg har det, men jeg nok erfaring til å vite at dette skjer hos alle ISP'er.

 

Derfor jeg reagerte er fordi det virket som han var litt stolt av å ha fått jenta til å foreslå hastighets økning pga han "svartna".

Det virker jo som du er av samme typen selv, så dere får slå dere sammen og skjelle ut ungdommene på supporten så blir det nok bra skal du se. :p:

Lenke til kommentar
Grunnen til at det koster mer for bedrifter enn private er at de har regnet ut ca hvor mye bedrifter bruker linjene i forhold til private. Enkelte bedrifter bruker linjen ekstremt mye.

En kanskje viktigere grunn til at bedrifter betaler mer er at de skal få bedre support og oppetid enn privatpersoner.

 

Så dersom man føler at man kanskje ikke får den supporten/oppetiden man betaler for, så er det jo naturlig (som bedrift) å vurdere bytte.

 

Tror ikke trådstarter er så irritert over at de ikke fikset problemet umiddelbart, som over at han/firmaet ikke fikk noe/riktig informasjon når de faktisk opplevde problemer...

Lenke til kommentar
Syns det er helt utrolig tåpelig å svartne for noe slikt, da bør du helle bruke tiden på å oppsøke hjelp for å roe deg ned.

 

Hvis du skal ha noe en ISP du får svar på minuttet og som alltid klarer å løse problemet ditt direkte, lykke til...

herregud, dust :grumpy:

har du aldri vært uten internett grunnet svikt fra leverandør??!!

Jo jeg har det, men jeg nok erfaring til å vite at dette skjer hos alle ISP'er.

 

Derfor jeg reagerte er fordi det virket som han var litt stolt av å ha fått jenta til å foreslå hastighets økning pga han "svartna".

Det virker jo som du er av samme typen selv, så dere får slå dere sammen og skjelle ut ungdommene på supporten så blir det nok bra skal du se. :p:

greit nok hvis det skjer en gang, men vi har vært uten internett flere ganger enn jeg kan telle på hendene mine, og da kan det svartne for alle... :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...