Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Må jeg forandre min holdning til jenter eller være (ytterligere) tålmodig?

Anbefalte innlegg

Så det dreier seg her som ei jente, som så mange ganger før.

Jeg kjenner henne smått fra før, har snakket med henne på fest, men ikke holdt kontakt, ikke lagt henne til på face da jeg ikke føler vi kjenner hverandre godt nok ennå.

Man fortelles av velmenende mennesker(, gjerne jenter) motstridene signaler konstant. Når jeg har vært tilbakeholden, innser jeg (blir fortalt) at jeg skulle vært mer pågående. Når jeg har vært pågående, innser jeg (blir fortalt etc.) at jeg skulle vært mer tilbakeholden, subtil.

I kveld: Jeg er en en nokså tilbakeholden type generelt, men i kveld gav jeg faen, var i stemning og gønnet på. Knall stemning på vors, snakket med hun en del der og satt med hun på fanget ute 'på byen', god stemning i en halv time – tre kvarter (verdens beste stemning etter mine solemerker), før hun plutselig sa at hun ikke var interessert i noe seriøst, i motsetning til meg. Hva faen gjør man? Det er jo helt irrasjonelt, hun gir hele tiden signaler på at hun er giret, vi har god connection, inntil hun slipper 'bomben'.. Synes at dette følger meg bestandig, at hvilken som helst snasen frøken jeg prater med, etter et gitt tidspunkt bare 'feiger ut', i mangel på et bedre uttrykk. Såklart, vi er alle mennesker med egne meninger som forandres over tid, men herregud, hvorfor skal det gå mot min favør hvær jævla kveld? Er overhodet ikke giret på å dra med meg en jente på ONS – det ender med psykisk nedbrudd i lange tider, jeg legger alltid for mye i det, men har lært meg å unngå dette.

Så hjelp meg, kjære, kjære forumbrukere, dere med god kontroll på hunkjønnet (vel å merke – uten PUA-dritt), finnes det en logikk? For jeg har rotet for lenge i denne jungelen uten å finne noe fornuft.

(Skrevet med et lite forbehold, jeg er nokså beruset, beklager..).

(Ellers hiver jeg på en musikkanbefaling siden jeg allerede er full osv...: Spanish Key fra Bitches Brew, det er allerede sent på kveld :) )

Anonymous poster hash: ee3bf...1a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er du ute etter? Er det kjæresteforhold? I så fall er vors, fester og byturer ikke de beste arenaene å finne dem på - i hvert fall hvis du har den mentaliteten at ONS ikke er aktuelt. På de arenaene er det slik ting funker - man finner tonen, koser seg litt sammen og finner ut om det kan bli noe mer seriøst. Jeg har dog inntrykk av at du heller vil hoppe over alt det og gå rett på det seriøse. Det blir et lotteri.

Hvis det er en kjæreste og livspartner du er ute etter ville jeg heller prøvd å bli kjent med jentene utenom konteksten fest, fyll og rølp. Har du en hobby? Meld deg inn i en klubb. Engasjér deg i frivillige organisasjoner innenfor emner du er opptatt av. Øk din omgangs- og vennekrets, så øker sjansene betraktelig for at du vil finne en jente du klikker ekstra godt med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man fortelles av velmenende mennesker(, gjerne jenter) motstridene signaler konstant. Når jeg har vært tilbakeholden, innser jeg (blir fortalt) at jeg skulle vært mer pågående. Når jeg har vært pågående, innser jeg (blir fortalt etc.) at jeg skulle vært mer tilbakeholden, subtil.

Svaret er vel at det betyr lite til ingenting hvor pågående du er. Jentene har i løpet av det første minuttet de ser deg avgjort om de synes at du er attraktiv eller ikke. Og da hjelper det lite å være pågående eller tilbakeholden.

Lenke til kommentar

før hun plutselig sa at hun ikke var interessert i noe seriøst, i motsetning til meg.

Hvordan ble det et tema?

Og hvis hun sier at hun ikke er interessert i noe seriøst, helt ut av det blå, så må du jo vise at du er likegyldig til det eller at du er overrasket over at hun i det hele tatt begynner å snakke om sånne ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Utifra det at du sier om at de ikke er "ute etter noe seriøst" virker det for meg som du nærmest spør om dere skal være kjærester. Du kan gjerne gi antydninger til at du vil møtes igjen og lignende, men å begynne å snakke om/antyde forhold på byen er way off.

Svaret er vel at det betyr lite til ingenting hvor pågående du er. Jentene har i løpet av det første minuttet de ser deg avgjort om de synes at du er attraktiv eller ikke. Og da hjelper det lite å være pågående eller tilbakeholden.

Interessang påstånd, jeg vet dog ikke helt om jeg er helt enig.

Det å være attraktiv er ikke alltid nok, din væremåte er vel så viktig - for din væremåte avgjør også hvor attraktiv du er!

Er du for pågående virker du desperat, er du for tilbaketrukken kan du virke kjedelig eller ikke være interessang. Personlig vil jeg si at å finne balansen på dette når du sjekker opp, samt treffe den riktige "tonen", er alfa/omega.
Din væremåte og komunikasjonsferdigheter kan kompansere mye for utseende og er svært avgjørende for utfallet.

Anonymous poster hash: 9a522...993
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS her, takker for svar.

før hun plutselig sa at hun ikke var interessert i noe seriøst, i motsetning til meg.

Hvordan ble det et tema?

Husker ikke, men husker jeg ble satt ut da det kom veldig brått på. Eller var den setningen du quotet litt feil formulert fra min side, jeg svarte henne selvsagt ikke med at jeg var ute etter noe seriøst.

Menmen, vi får se hvordan det går, det finnes flere fisker i havet osv. :)

Lenke til kommentar

Ser frustrasjonen din over det her, og hennes signaler er misvisende i forhold til dine. En håpløs situasjon, og jeg ser veldig godt situasjonen du sitter i, som sagt.

Dessverre - jeg har lært meg damer/kvinner/jenter å kjenne, og jeg har i flere situasjoner merket hvor håpløs situasjonen blir, i forhold til hvordan man tror den er og hva jenta egentlig føler. De viser at de har det bra og antyder til at "dette her er fint, nå koser jeg meg skikkelig", og litt seinere er det et kjapt *POFF*, og hun melder seg ut i fra alt.

Har slitt VELDIG psykisk i forhold til slike ting selv, men har blitt flinkere til å akseptere sannheten, til tross for at den er jævlig å fronte.

Svaret mitt var sikkert ikke mye til hjelp for en frustrert kar som deg, men jeg deler mitt syn uten å gi et godt svar, dessverre.

Lykke til videre i jakten på dama i ditt liv! :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

TS her
Hehe, tja, jo, nei, kanskje.

Nå skal jeg ikke skryte på meg så mange ligg, men har stort sett endt opp med følelser etterpå. Når jeg etter hvert forstår at jenta ikke er ute etter noe mer, har jeg fornuft nok til å stoppe der. (Og ja, jeg er gutt :p)

Jeg føler meg ikke erfaren nok til å være pulevenn heller. Litt ond spiral dette.

Jeg er nok ganske kresen både når det kommer til utseende og personlighet. Går helst for "snille" og særegne jenter, om du skjønner. For meg virker det så paradoksalt at disse ikke er ute etter "noe mer". Kan hende jeg ikke er så flink til å lese mennesker :p

Det er mulig at jeg må bli mer kynisk, i mangel på et bedre ord. Det er i grunn dette jeg har fryktet – at det er det som er løsningen på dette problemet.

Ellers er det godt mulig jeg trekker konklusjoner ut av mangelfullt materiale :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...