Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvorfor kjører folk med soltaket åpent når det er kaldt?

JDMguy

Anbefalte innlegg

Hei, har i det siste lagt merke til at flere kjører med soltaket åpent uansett om det nesten er 10 minus og det snør, det kan da umulig være noe særlig behagelig å kjøre sånn? De har ikke åpna det helt, bare vippa det opp hvis dere skjønner. Er det en mote ting, eller er det noen som bare liker litt frisk bris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri sett soltaket på biler åpnet vinterstid. Men må jo være for å få frisk luft ja.

Har selv oppe vinduet på gløtt når jeg kjører vinterstid men det er bare når jeg røyker.

Kanskje det er derfor de har den oppe?

Kan sikkert være det, ser det bare ganske ofte så lurte bare :)

Lenke til kommentar

Støtter teorien med dugg. AC'en vil jo ikke gå når det er kaldt, så man får ikke inn "tørr luft". Da vil det ofte bråke minst om man vipper takluka istedetfor vinduet. Samtidig har man punktet øverst i bilen åpent så fuktigheten kan forsvinne ut.

Lenke til kommentar

Hei, har i det siste lagt merke til at flere kjører med soltaket åpent uansett om det nesten er 10 minus og det snør, det kan da umulig være noe særlig behagelig å kjøre sånn? De har ikke åpna det helt, bare vippa det opp hvis dere skjønner. Er det en mote ting, eller er det noen som bare liker litt frisk bris?

Jeg har også sett det og lurer på samme ting egentlig.

Det mest åpenbare er vel att det er kult å vise att man har en takluke uansett hvor mye man fryser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...