JDMguy Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Hei, har i det siste lagt merke til at flere kjører med soltaket åpent uansett om det nesten er 10 minus og det snør, det kan da umulig være noe særlig behagelig å kjøre sånn? De har ikke åpna det helt, bare vippa det opp hvis dere skjønner. Er det en mote ting, eller er det noen som bare liker litt frisk bris? Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 (endret) Aldri sett soltaket på biler åpnet vinterstid. Men må jo være for å få frisk luft ja. Har selv oppe vinduet på gløtt når jeg kjører vinterstid men det er bare når jeg røyker. Kanskje det er derfor de har den oppe? Endret 14. februar 2015 av Mr.Duklain 1 Lenke til kommentar
JDMguy Skrevet 14. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2015 Aldri sett soltaket på biler åpnet vinterstid. Men må jo være for å få frisk luft ja. Har selv oppe vinduet på gløtt når jeg kjører vinterstid men det er bare når jeg røyker. Kanskje det er derfor de har den oppe? Kan sikkert være det, ser det bare ganske ofte så lurte bare Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Det er folk som kjører med soltak og/eller vinduer oppe midt på vinteren for å slippe dugg på ruta. 1 Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Utelukkende for å få bilen til å se kul ut Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Støtter teorien med dugg. AC'en vil jo ikke gå når det er kaldt, så man får ikke inn "tørr luft". Da vil det ofte bråke minst om man vipper takluka istedetfor vinduet. Samtidig har man punktet øverst i bilen åpent så fuktigheten kan forsvinne ut. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Noen biler kler det litt og da. 2 Lenke til kommentar
smergel Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Hei, har i det siste lagt merke til at flere kjører med soltaket åpent uansett om det nesten er 10 minus og det snør, det kan da umulig være noe særlig behagelig å kjøre sånn? De har ikke åpna det helt, bare vippa det opp hvis dere skjønner. Er det en mote ting, eller er det noen som bare liker litt frisk bris? Jeg har også sett det og lurer på samme ting egentlig. Det mest åpenbare er vel att det er kult å vise att man har en takluke uansett hvor mye man fryser Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Fryser ikke så mye med takluka åpen da! Prøv en MX-5 med taket nede på Ring 3 når det er -17 ute Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Jeg har kjørt mye cab i kuldegrader, det funker fint det. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Jeg har kjørt mye cab i kuldegrader, det funker fint det. Samem her. De fleste varmer opp kupeen godt nok til at det ikke er noe problem å kjøre uten tak på vinterstid. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Enig, det var overraskende greit i litt lavere hastigheter, men type 80 ble litt mer kjølig. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Støyer også under noen forhold som tunneller. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 Fordi de fiser mye. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. februar 2015 Del Skrevet 18. februar 2015 Fordi de fiser mye. Flott vi fikk bidrag fra en ekspert! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå