Gå til innhold

Svart skjerm under oppstart


Anbefalte innlegg

Som sagt....

Nå jeg starter maskinen min høres det ut som om alt starter normalt,bortsett fra skjermen.Hvis jeg har skjermen på stand bye slik at den blinker oransj, og så skrur på pcen, skifter fargen et lite øyeblikk til grønt(som den skal lyse når den starter normalt) før den går tilbake til oransj igjen.Hva kan være galt? Alle settings i bios står på default og jeg har resettet den jumper greia.

Noen som vet hva som kan være galt og hvordan jeg ordner dette?

Mine spesifikasjoner er:amd xp 2500+ barton

asus a7n8x deluxe

ati radeon 9500 none-pro

Twinmos 512mb ram,pc 3200.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Hadde samme trøbbelet med min egen PC nylig.

Det som skjedde med min var at det vanlige pip'et i pc-speakeren ikke kom.

Viftene startet opp, men ikke noe mere skjedde.

Sendte inn Hovedkort (ASUS A7V600) til forhandler sammen med RAM og CPU.

Fikk alt tilbake, hovedkortet var byttet. Ram sjekket. CPU hadde liten skade, så derfor var ikke den sjekket.

Putta alt inn. Ikkeno funka, samme situasjon som før.

Dro på datasjappe i byen, kjøpte ny XP2500+ CPU.

Putta den i, alt funka.

 

Det du kan sjekke FØR du evt går til det drastiske skritt å bytte ut komponenter.

 

- Ta ut HD'er

- Ta ut Floppy

- Ta ut alle kort utenom skjermkort

- Ta ut RAM

 

Prøv å boot.

Funker det ikke nå, så ta ut skjermkort.

Hvis du har PC-speaker, hør om den gir pip, eller bare "knepp".

Min ga bare knepp, og det var da fordi CPU'en var toast.

 

Ved å gjøre dette kan du i alle fall eliminere HD'er og alt det andre.

Slik gjorde jeg det, og satt derfor igjen med feil på enten HK eller CPU.

I mitt tilfelle var det CPU, men det kunne like gjerne vært HK.

 

Håper dette hjelper......

Lenke til kommentar

Burde vel kansje også nevne at cpu-temperaruren min har vært temmelig høy i det siste. Helt opp til 70 grader,men det er absolut maksimalt. Har hatt litt problemer med kjøleren min. Tror ikke cpuen har fått "varige men" ,men det kan jo hende at den ikke fungerer skikkelig siden temperaturen er for høy,eller?

Uansett,har jeg krav på ny vare hvis cpuen har gått i stykker pga for høy temperatur så lenge jeg ikke har klokket?

Lenke til kommentar

Jeg er ingen ekspert her, og om du mangler "pip" av noe slag kan du sikkert følge det ovenfor...

 

selv opplevd lign. etter at Nview har funnet ut at den skal rokere om TV-skjermen til monitor 1 og LCDen til monitor 2... med andre ord så har jeg bildet på TVen men ikke monitoren...

 

tok meg litt tid før jeg skjønte det første gang, nå er det bare et pes å prøve å se detaljene på TV-skjermen og snu innstillingene igjen... det har nemlig skjedd 3 ggr...

 

Lykke til!

 

Hawk

Lenke til kommentar

Hmmmm,oppdaget nettop noe merkelig. Siden maskinen ikke virker prøvde jeg å sette opp den gamle intel maskinen igjen ved å putte noen komponenter over fra den nye maskinen jeg har problemer med til den gamle. Der fikk jeg akkurat samme problem.

 

Eneste komponenter jeg puttet over var: harddisk

Powersupply

Cd-rom

Grafikkort

 

Det første jeg tenkte var at det måtte være grafikkortet mitt. Derfor byttet jeg ut det jeg først prøvde med, med et gammelt geforce 2 kort. Da jeg da nok en gang prøvde å starte maskinen hadde jeg alikevel samme problem bortsett fra at denne gangen kom ikke det grønne lyset på skjermen på i det hele tatt.

Noen som vet hva det da kan være?kan det skyldes harddisken eller noen andre av komponentene jeg flyttet over?

 

Burde vel også nevne at jeg har _veldig_ dårlig kjøling på denne maskinen så det kan kansje være derfor.

 

Noen som har en ide om hva det kan være?

Lenke til kommentar

Det gamle skjermkortet er såpass dårlig at det er et pci-kort....Uansett,tror jeg har funnet problemet.Tror cpuen ikke vil starte på grunn av for høye temperaturer. Hvis jeg tar av all kjøling på andre maskiner jeg har prøvd får jeg samme reaksjon,at skjermen ikke vil starte ,men at alle vifter går....

Lenke til kommentar

Er nå rimelig sikker på at det er kjøleren som ikke strekker til,skal kjøpe ny kjøpe ny så fort jeg har tid.Tror i hvertfall problemet IKKE er at psu ikke kan gi skjermkortet nok strøm, har en 550w psu og det skulle være nok til det meste. Ihvertfall til et eldgammel geforce 2 kort....

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg har hatt det samme probelemet, litt merkelig egentlig, for om jeg tar ut ram og starter maskinen, skrut av maskinen setter i ram, og deretter starter på nytt får jeg bilde.... Skrur jeg så av maskinen må jeg gjenta hele prosessen, litt slitsomt egentlig.. :grine: CPu'en min ligger konstant på 38-40 grader.. Ikke så ille syns jeg...

Lenke til kommentar

insider Skrevet: 05/11/2003 : 19:07

 

AMD Athlon XP2400+ @ 2207 mhz

Swiftech CPU-kjøler

30° idle / 37° full load

 

____________________________________________________________________________

 

Har du link til den kjøleren din?

Kjører en Glacialtech Igloo Silent Breeze 462 II på min XP2500+

Har 65-70 grader ved 100% CPU load over lang tid.

Det er nok litt for mye, men den støyer i alle fall utrolig lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...