TheOats Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 En jeg kjenner kjøpte en harddisk på over 2tb, men kunne ikke bruke mer enn bare 2tb. I Diskbehandling var harddisken delt i to, en på 2tb og en på ca 700gb. Å det gikk ikke an å "utvide volumet". Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 http://support2.microsoft.com/kb/2581408 1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 For og kunne utvide volumet, må det andre volumet ikke være et volum. Altså skett volumet med 700gb og prøv deretter på nytt. Eller motsatt, kommer ann på hvis du har os på den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Linken til Valotunk gir deg alle svarene. Om det er noe du lurer på det som står på de sidene, så bare post de her i tråden. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Har ikke lest på linken.. Men sånn som det er.. Skal man ha 2TB+ partisjon, så må disken være satt opp som GPT disk og ikke MBR. Ved installasjon av windows på en så stor disk, tror jeg at windows installasjonen må startes i UEFI modus (uten at jeg skal si det sikkert). Vet man kan bruke "diskpart" under installasjonen, men vil tro disken blir konvertert tilbake til MBR i det dem nye partisjonene blir laget. Selv har jeg en hjemmesnekra server som har 4x 3TB disker, diskene har kun en partisjon hver seg, som igjen er slått sammen til et lagrings pool på rundt 10TB (så Windows ser kun en partisjon på 10TB) 1 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 14. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2015 Takk for svarene alle sammen! Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 ^^ Hva funket? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 14. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2015 Har ikke snakket med ham ennå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå