mhsalangli Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Jeg har en mengde med harddisker som jeg bruker når jeg setter opp PCer til folk som trenger. Nå er de lagret oppå hverandre i en eske, ødelegger de hverandre med magnetfelt eller er det ikke skadelig ? Hvordan bør de helst lagres ? Har funnet ut at både spilldisken og lagringsdisken er sata2 mens hk har sata3. Er det egentlig noe å hente på å bytte de ut til sata3 ? Vanlig snurredisk til spill eller er hybrid veien å gå ? Lagringsdisken er 5400rpm, blir vel ikke noe forskjell der på en ny 5400rpm med sata3 ? Spilldisken er Seagate ST31005 28AS Lagringsdisk er WDC WD2002FYPS-18U1B0 Endret 13. februar 2015 av mhsalangli Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Legger du inn OS på en 5400rpm-disk? Det forsøkte jeg, til og med startmenyen lagget. Jeg har mine oppåhverandre i ca 20c . Ma burde kanskje slenge de i en hot-swap-stasjon innimellom for å spinne de? Ser for meg at motorer, oljer ol blir tørt? Til spill er det knapt oppgradering til ssd, lastingen og install og evt save-points går litt raskere, ikke selve spillet ellers. Hybrid er ikke så bra , starte en ting er harddisk-hastighet, starter det samme en gang til så er det raskere. Den lærer seg bruksmønsteret og legger det man bruker ofte på minnedelen. Kjapp oppstart om man booter 5 ganger på rad, ikke den første osv. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 14. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2015 kan hende jeg ikke skulle utelatt at jeg har en intel 330 ssd til windows Lenke til kommentar
War Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Som lagringsdisk vil det ha lite å si. Det kan hende man skal inn på den så tar det noen sekunder. Mine ligger å slenger i esker og i stabler, aldri ødelagt noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå