Kenneth Dammyr Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Ja. I dag skal jeg klokke en "aldrende" P4 1.8GHZ/PC400. (Jeg har ingen planer om å nå noe spesielt mål eller noe sånt. Vi skal bare få opp hastigheten litt. Men jeg har aldri klokka før, så dette blir første gangen. Jeg har lest alle nybegynnerguidene på overklokking.no og fått en liten inføring i hvordan det skal gjøres. Så lurte jeg på om dere hadd enoen tips eller annet dere vil si til en nybegynner. Ønsk meg lykke til... Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 hehe ja da!...først går du inn på BIOS og ser etter en plass der det står om fsb og volt til CPU ....fsb'en står helt sikkert på 133...det der er GHz på CPU'en sett opp den ..men ikke for mye da blir varmt vettu...(sett den opp til ca 200fsb) og sett opp volten på cpu til 1.6 eller 1.7 ...du trenger ike å gjøre noe med vcore enda......Lykke til Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Er bare å øke FSB.. øk med ca 5mhz om gangen og test ca 30 min i prime for hver gang.. når maskina ikke klare prime, klokk ned 5mhz igjenn og øk med 1 og 1 mhz til den ikke vil mer.. for å få klokke enda lengre, så kan du øke vcore.. men det er IKKE ANBEFAL MED VCORE PÅ OVER 1.7v.. Og pass på tempen, last ned speedfan( søk i google) og sjekk tempen der.. over 60c er ikke anbefalt over lengre tid.. Lykke til Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 sett den opp til ca 200fsb Setter han fsb til 200 så får han nok bare en fin pipelyd! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Tror nok at standard FSB er 100, siden det er en P4 1.8GHZ/PC400. Så du bør ikke sette fsb til 200. Blir nok litt(enormt mye) i meste laget. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hei har overklokket 3 stk P4 1800, de nådde henholdvis: 2500, 2500, 2880, de kjører idag på 2400 alle sammen (litt for dårlig kjøling til noe annet) dvs fsb=133 Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Jo takk for alle tips. Men hva er "Prime"? Vi har bare Boxed-kjøleren som følger med, men jeg har hørt at de ikke er så værst så det går vel bra. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Prime95 er et program som stresstester cpu Lenke til kommentar
dp Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 jeg ville prøvd å sette fsb til 133 og vcore til 1.55/6v. det er 90 % sjanse for at det går. du vil da kjøre på 2400mhz som de fleste p4 1.8ghz klarer. hvis det ikke går så må du bare ta å cleare cmos. dette gjøres med en jumper på ditt hovedkort. PS! ikke skyld på meg hvis noe av en eller annen grunn skulle gå galt. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 hvis det ikke går så må du bare ta å cleare cmos. dette gjøres med en jumper på ditt hovedkort. Eller holde insert inne i oppstarten, allt etter hvilket hk han bruker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå