Gå til innhold

I dag skal det klokkes

Anbefalte innlegg

Ja. I dag skal jeg klokke en "aldrende" P4 1.8GHZ/PC400. (Jeg har ingen planer om å nå noe spesielt mål eller noe sånt. Vi skal bare få opp hastigheten litt. Men jeg har aldri klokka før, så dette blir første gangen.

Jeg har lest alle nybegynnerguidene på overklokking.no og fått en liten inføring i hvordan det skal gjøres. Så lurte jeg på om dere hadd enoen tips eller annet dere vil si til en nybegynner.

Ønsk meg lykke til...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe ja da!...først går du inn på BIOS og ser etter en plass der det står om fsb og volt til CPU ....fsb'en står helt sikkert på 133...det der er GHz på CPU'en sett opp den ..men ikke for mye da blir varmt vettu...(sett den opp til ca 200fsb)

og sett opp volten på cpu til 1.6 eller 1.7 ...du trenger ike å gjøre noe med vcore enda......Lykke til :cool:

Lenke til kommentar

Er bare å øke FSB.. øk med ca 5mhz om gangen og test ca 30 min i prime for hver gang.. når maskina ikke klare prime, klokk ned 5mhz igjenn og øk med 1 og 1 mhz til den ikke vil mer.. for å få klokke enda lengre, så kan du øke vcore.. men det er IKKE ANBEFAL MED VCORE PÅ OVER 1.7v.. Og pass på tempen, last ned speedfan( søk i google) og sjekk tempen der.. over 60c er ikke anbefalt over lengre tid..

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

jeg ville prøvd å sette fsb til 133 og vcore til 1.55/6v. det er 90 % sjanse for at det går. du vil da kjøre på 2400mhz som de fleste p4 1.8ghz klarer. hvis det ikke går så må du bare ta å cleare cmos. dette gjøres med en jumper på ditt hovedkort.

PS! ikke skyld på meg hvis noe av en eller annen grunn skulle gå galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...