Lungemannen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Jeg har et abit nf7-s v2 HK og en 300w q-tec PSU. Hvis jeg har på hardware doctor når jeg spiller feks cs, behynner doktoren å ule, og har funnet ut at det er "vio" som uler. Det jeg lurerpå er: Hva er vio?!? Denne greia forårsaker at jeg ikke får spilt i mer enn 5 min før dataqen henger seg opp. Hva er vio og hva kan jeg gjøre for å løse problemet? (vio stå instilt på 3.2V i følge HW) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 du kan forandre hi/low limiten på vio slik at den ikke havner utenfor... Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Problemet er jo at jeg får spenningsfall ved load! Da er det ett fett om det piper eller ikke når datan henger seg opp og syker totalt! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Hehe, en venn av meg hadde d problemet. han har faktisk sent inn 3d kortet sitt 5 ganger til reperasjon.. noe som er pga den ATX pluggen fant vi ut.. Funka heilt fint etter vi kobka ut den.. Vio'n hans var på 4.8 ca. :grine: Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 hvordan ordnet du det da? Lenke til kommentar
MixMaster Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Vel, kan starte med å si at jeg har en amd athlon xp 2500+ på et epox ep-8rda3+ med ett sapphire radeon 9600 atlantis pro fb-ed. Når jeg spiller cs, eller andre hl-baserte spill så bare henger pcen seg etter 5 min (husker ikke helt om bare bildet henger seg lixom eller om skjermen blir svart, kan ha vært litt forskjellig.. (har gitt opp å spille det..)) Pc-en henger seg noen ganger i andre spill også, men det er helt ekstremt i hl. Veit noen om det er det samme problemet? Jeg veit det er din tråd og sånn lungemannen, men jeg måtte bare spørre.. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Kan jo være strømforsyningen, siden det er volt feil. Prøv uten den ekstra ATX pluggen, siden noen her påstår at det skal løse problemet. Kan også prøve en annen PSU Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 Kan jo være strømforsyningen, siden det er volt feil. Prøv uten den ekstra ATX pluggen, siden noen her påstår at det skal løse problemet. Kan også prøve en annen PSU Tenker du på aux pluggen eller p4 kontakten? p4 kontakten står i (rart siden det er amd system) Aux kontakten vet jeg ikke hvordan jeg skal koble i... EDIT: Sorry, så feil... Du skrev UTEN... beklager Lenke til kommentar
Miniman Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Kan bare si med en gang at de q-tec psuen er bare til å bosse... Evig med folk her inne som har problemer med de... Vil anbefale å kjøpe en Enermax til nf7, med tanke på at den leverer over 30A på alle 3 spenningene... Altså Q-tec er boss...sinnsykt mange med prob pga qtec... Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 Vel det hjalp ikke å koble ut p4 kontakten Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 4. november 2003 Del Skrevet 4. november 2003 Det hadde jeg egentlig regnet med, den skal jo stabilisere, men koster jo ingenting å prøve. Kan være at strømforsyningen din er crappy. Har du alltid hatt problemet så lenge du har hatt nåværende hw i pc'en? Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. november 2003 Forfatter Del Skrevet 4. november 2003 jepp siden jeg skifta HK. Hadde asus før, da var det ikke problem med vio Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Jepp, skal kjøpe ny psu. Er Chieftec et greit merke? Vet at det ikke er creme-de-la-creme men har begrensede fluider for tiden. Noen som har erfaring med chieftec psu og abit HK? Vet av erfaring at abit krever mer av 3.3 rail enn feks Asus. Tenkte på en 420w chieftec med to vifter Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Jeg har en chieftec 360W til mitt NF7-S... funker fint det... Akkurat nå ligger 3.3 rail på 3.41... 5V og 12V rail ligger også over... Btw, chieftec psu er jo egentlig ikke chieftec... noen som vet hvem som lager dem? Visste det en gang jeg, men sånt glemmes fort... Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Btw, chieftec psu er jo egentlig ikke chieftec... noen som vet hvem som lager dem?Visste det en gang jeg, men sånt glemmes fort... tror det står på sidene til microplex eller noe sånt... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 jupp... sirtec heter de... Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 6. november 2003 Forfatter Del Skrevet 6. november 2003 Bruker du forresten den med to vifter? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Nei, 360W med en vifte... Lenke til kommentar
Loc Dog Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Og NF7-s 2.0 trekker ikke mye fra 3.3 volt railen, men fra 12 volt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå