Gå til innhold

Stopp i utvikling hos katten min


Anbefalte innlegg

Hei.

Min hunnkatt ble tatt i fra sin mor da hun var ca 4-5 uker. Ikke av meg! Jeg overtok henne etter en liten stund.

Hun hadde normal utvikling til å begynne med, men plutselig stoppet det opp.

Alt ved henne er som hos en kattunge, fra den ekstremt myke pelsen til mjauingen som er mer som en "sutrelyd".

Hun har også et ekstremt stort behov for å vaske meg. Ikke sutte på med, men vaske.

Forvøvrig går hun veldig godt sammen med min andre katt. Hun blir tre år til høsten...

Jeg tror dette har en sammenheng med at hun ikke var lenge nok sammen med moren og søskenene, men vil gjerne høre om andre er enig og kanskje har liknende erfaringer?

Må også nevne at hun er fullstendig husren, men forstår ikke at avføringen skal graves ned i sanden som "broren" gjør... ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle katter har sin personlighet - ut fra arv og miljø.

 

Jeg tar en frysepose som jeg trer over hånden og plukker ut kattebæsjen fra sandkassen.

Min katt er også en hunnkatt og blir 4 år til neste jul.

Forrige katt som ble 15,5 år og måtte avlives grunnet kreft, hadde flere operasjoner men det bare spredte seg.

Hun hadde bare sandkasse de 3 første måneder, og det siste året eller så av sitt liv.

Nåværende katte har sandkasse når hun er såpass gammel fordi jeg har da bedre kontroll med når katta er ute, grunnet nærgående ørner vinterstid.

Katta spiser bare tørrfor - rører ikke annet enn dette og tørrfisk og en sjelden gang tunfisk i gele.

Gir henne Hills tørrfor litt forskjellige typer blandet, og avføringa er hard og fast, ikke bløt og flytende.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe galt med det.

Ene katten min ble adoptert i Tyrkia når moren ble påkjørt av en bil i veien og han holdt på å drukne i regnet som var da (stod i en sølepytt i hagen ved leiligheten).

 

Han er voldsomt knekete og elsker å smatte på teppe blant annet.

Har en fosterpus fra Dyrebeskyttelsen som de også fant for seg selv ute i friluft, og hun er ikke så kosen men har utrolig lavt volum på stemmen.

 

Katter er forskjellige slik som som oss, så lenge de ikke har det vondt så er det ingenting å bekymre seg om.

(At katten vasker deg bør du ta som et kompliment, men er det veldig plagsomt er det bare å løfte den vekk når den gjør det og til slutt vil den roe ned på dette).

 

(ang avføring, jeg foretrekker at de ikke graver det så langt ned. Enklere å plukke. Eldste mann i huset er 15 år og bæsjer som en elefant. Han graver ikke.

Minipusen og tyrkeren derimot graver så sandspruten står rundt sandkassen.)

Endret av AllFather
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...