Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Sjekke blodnivåer/vitaminmangel, hvordan?

aklla

Anbefalte innlegg

Er det 20 microgram pr tablett der også?

Kjøper nok på apoteket i første omgang fordi det kan jeg kjøpe i dag, så får jeg se.

Hvor kjøper du fra?

Får se hva jeg gjør, men forholder meg helst til legen og apoteket, vil ikke ha overdose av D-vitamin heller...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Jeg regner med at legen anbefaler deg å ta ca 5 slik tabletter om dagen? Det tilsvarer 4000 IU, de jeg kjøper er på 5000 IU som er maksimal grense som er tillat for import til privat bruk i Norge.

Grunnen til at det er så dyrt i norge er bare fordi det ikke tillattes å selge tabletter med 'høye' verdier av D3.

Det er greit å kjøpe noe raskt i norge med en gang slik at du kommer igang med behandlingen. Det tar tross alt et par uker å få tilsendt pakke fra england.

Jeg bruker bigvits.co.uk for å handle vitaminer. http://www.bigvits.co.uk/products.asp?cid=239

Jeg pleier å kjøpe den som heter "Healthy Origins, Vitamin D-3, 5000iu x 30Sgels, Sample Size", jeg tok 2 om dagen i en måned, og nå tar jeg 1 om dagen, er spent på hvilke verdier jeg ligger på.

Har ikke følt noen bivirkninger på noen som helst måte, og all nyere forskning sier at det er trygt så lenge du aldri tar mer enn 40000 IU på en dag, og ikke mer enn 20000 IU hver dag i en periode på over 3 måneder. Hvorvidt det hjelper er vanskelig å si pga mange andre faktorer.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

2 om dagen, altså, 40mg, i 1 måned, så 1 tablett pr dag bortsett fra midt på sommeren. Skal ta 1 pr dag til neste sommer...

mhm, får jeg spørre hva verdien din lå på?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Gå ut i sollyset, faktisk helt gratis.

Vanskelig når det er så lite sol i norge på vinterhalvåret, som regel er man opptatt med skole eller jobb hele perioden det er lyst ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...