Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Sjekke blodnivåer/vitaminmangel, hvordan?

aklla

Anbefalte innlegg

Bestillte time nå, legen min har det først ledig tid om 2 uker.

Fantastisk ventetid må jeg si, og er en del av grunnen til at jeg har holdt meg unna fastlegen...

Blodprøver bør jo være mulig å få gjort innen den tiden, skal du der om to uker å ta prøver så har du ikke svar før om 3 ca..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bestillte time nå, legen min har det først ledig tid om 2 uker.

Fantastisk ventetid må jeg si, og er en del av grunnen til at jeg har holdt meg unna fastlegen...

Du hadde jo hatt time for lenge siden hvis du ikke hadde holdt deg unna pga lang ventetid. Så her må du ta litt av skylda selv. Hvis du er akutt syk (etter legens medisinske vurdering, ikke din) får du time samme dag.
Lenke til kommentar

14 dager syntes jeg er lang ventetid, uavhengig av når man bestiller.

Jeg tar på ingen måte skyld for 14 dager, klart, jeg kunne antagelig allerede ha vært inne, om jeg bestillte for over 14 dager siden, men syntes fortsatt det er lang ventetid. 14 dager hadde vært lang ventetid om jeg tok kontakt for en måned siden også...

Ser ingen skyld å ta for noen her egentlig, legen har mye å gjøre, dermed lang ventetid.

Ellers snakket jeg bare med resepsjonisten, sa jeg ville ha time, hun fant tid, thats it. Ingen medisinsk vurdering eller tilsvarende pr telefon.

Men, er ferie her nå, mulig hun har ferie og at det har hopet seg opp litt etter ferien.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hun er pliktet til å spørre hva det gjelder. Hvordan skal hun ellers vite om det kan være akutt eller ikke?

Tja, aner ikke. Man har jo Akuttmottaket og evt 113 for noe akutt. Trodde egentlig det var neste uke da jeg bare fikk dato, men var vist om 2 uker. Hadde kanskje spurt etter noe tidligere om jeg hadde vist det var 2 uker til på telefon.

Men hadde du sagt at det hastet eller var kritisk, hadde du fått time på dagen.

Jeg forventer nå at de innhenter den informasjonen de vil ha, ellers har jeg forklart meg nærmere for en lege pr PM her på forumet, som ikke mente det var noe veldig kritisk. Sånn hjelp via nett er aldri en erstatning for legekonsultasjon, men fortsatt en indikasjon på hva det kan være og hvor kritisk det er.
Lenke til kommentar

Hadde du bestilt time når du lagde denne tråden i stedet for å lete etter grunne til å ikke gjør det kan det godt hende du hadde hatt time allerede. :p Om du setter deg på ringeliste hos fastlegen din kan det godt hende at du kan ta blodprøver nå (f.eks i morgen) slik at prøvesvarene er tilbake innen legetimen. Da slipper du å få en ny legetime 2-3 uker etter den som du nå har fått. :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg ser koster det litt under 200 for konsultasjonen og blodprøven jeg skal ha. Men, antar du kanskje må ha 2 timer, for det var en del du hadde på listen der og det er tross alt begrenset med tid legen har til hver person.

Snakker vel fort en rundt 400 om du må ha 2 legetimer, alt inkludert.

edit: har forøvrig bestilt time hos optiker også...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vært hos legen nå endelig, hun trodde ikke det var noe alvorlig og hadde ikke noe tro på at det var mulig å finne ut av det. Antagelig noe jeg måtte leve med sa hun.
Men det ble nå tatt 4 glass med blod for å sjekke, er en hel del som står på listen som skal sjekkes.

For den lærde:msg-27317-0-32903500-1425983381.jpg

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hadde vist svært lave vitamin D nivåer, så får tabletter for det, glad de fant noe, symptomene på vitamin D-mangel stemmer også ganske greit med symptomene mine :)

Hva slags tabletter får du? Det kan være du kan spare mye penger og mye svelging på å bestille fra uk.

Selv har jeg endelig fått bestilt meg legetime den 26 mars :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg betaler 60kr + 40kr i frakt for 11245 microgramme(mcg) altså 450000 IU,

mens du betaler 180kr for 1800 microgramme(mcg) altså 72000 IU.

Spør du meg blir du svindlet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...