Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liker hun en annen?

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 17 år, vært sammen med drømmedamen i 1 1/2 år. Det har gått opp og ned som med alle andre, men såklart medt opp... Jeg har gått til psykolog pga tegn til depresjon, men kom fram til at jeg må finne meg en hobby annet enn kjæresten siden jeg kjeder meg som regeø hver gang vi ikke er sammen. Og etter tittelen å dømme så kommer dere garantert til å tenke, såklart tror du bare hun liker noen andre, but here it goes.

En type gikk på ungdomsskolen min og hennes, hun snakka forsåvidt aldri med han, men det gjorde jeg, han trodde jeg likte han som person, mens han er personen som sier han knuller alle og baksnakker alle bak ryggen deres. Han er altså, et rasshøl. De går nå i samme klasse mens jeg går på en annen del av skolen. For noen uker siden kom vi innepå hvem vi sybtes så bra ut utenfor foeholdet og hun hadde naturligvis han på lista (hun sier hun trodde det bare gjaldt folk i klassen, hvilket jeg tror er bull). Jeg ble litt sånn, serriøst han? Men ignorterte det, han er jo et rasshøl uansett, tenkte jeg. Hun sa hun syntes han ser bra ut, men han er så høy på pæra atte nei æsj, sa henne, kunne aldri likt han. Så når vi satt på bussen her om dagen snakket hun og en venninne om han og at han prøvde å pule folk som er 1-2år yngre. Når jeg og kjæresten var alene sa jeg: han er så kædd osv, skikkelif drittsekk. Og hun ble klart sur fordi jef sa det. Nei han er ikke det og når jeg sa han ikke var så smart ble hun enda sintere pg jeg bare, dette er fyren du sa var så høy på pæra osv, dom hun tydeligvis fortsatt mener. Jeg ble jævlig pissed over at hun endret mening sånn, men hun sa det er ingenting så jeg glemte det. Men idag! Så ga hun mwg facen for hin sa jeg skulle sjekke noe for henne. Jeg tok da en titt i en av chattene mellom henne og bestevenninnene(kall meg en dritt) og jeg forventet ikke å finne noe. Men dwr hadde hun ut av det blå sendt tre bilder hvor hun sitter relativt nærme han og tar seøfies med han fra forskjellige vinkler og jeg spurte hvorfor? Hun sa da at det er fordi venninnene kjenner han! De har aldri snakket med han (det vet jeg). Og da jeg sa det ikke ga mening og at hun syntes han var så høy på pæra osv så sa hun kan vi ikke la dette ligge, hadde ingenting å si. Så sier jeg at jeg syntes det er rart hun sier han er så ego osv og later som hun hater personligheten hans, så tar hun selfies med han (man gjør jo ikke det med noen man sybtes er så ekkel personlig) hun sa hun hadde tatt det med masse andre folk også, men de bildene er ingensteds å finne. Er fullt mulig jeg er helt på jordet, men syntes alt dette er litt for rart (beklager grusomt langt innlegg) er sint og har mye å få av hjertet.

Anonymous poster hash: 11674...8a4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville ikke gjort noe nummer ut av dette. Ja, så er ho tiltrukket av han, men sånt skjer og du gjør det bare verre av å oppføre deg slik.

vet ikke om jeg er enig... Man vet jo aldri?
føler ikke det der sa meg så mye... Men skal jeg bare late som ingenting herfra og ut? Hva om det er noe der, om hun har følelser for han?

Lenke til kommentar

sjalusi er det minst sexy som finnes, selvsikkerhet er det mest sexy som finnes. Som du oppfører deg nå er han EXTREMT sexy og du EXTREMT lite sexy. Dette blir vondt for deg, men du er ung, its all part of becoming a grownup son'

det har jeg full forståelse for.. Men hva ol hun faktisk liker han? Skal man bare gå med og plutselig går det i dass? Må jeg nå bare fortsette som ingenting har skjedd? Jeg forstår at det er katastrofalt om jeg beskylder henne for noe så ille også er det ikke sant. Men jeg er altfor emosjonell type og sliter jævlog med å få det her ut av hodet, om hun gjør det så vil ikke ejg være sammen med henne bare fordi hun ikke gidder å avslutte det liksom

Lenke til kommentar

sjalusi er det minst sexy som finnes, selvsikkerhet er det mest sexy som finnes. Som du oppfører deg nå er han EXTREMT sexy og du EXTREMT lite sexy. Dette blir vondt for deg, men du er ung, its all part of becoming a grownup son'

det har jeg full forståelse for.. Men hva ol hun faktisk liker han? Skal man bare gå med og plutselig går det i dass? Må jeg nå bare fortsette som ingenting har skjedd? Jeg forstår at det er katastrofalt om jeg beskylder henne for noe så ille også er det ikke sant. Men jeg er altfor emosjonell type og sliter jævlog med å få det her ut av hodet, om hun gjør det så vil ikke ejg være sammen med henne bare fordi hun ikke gidder å avslutte det liksom

hey, det som skjer det skjer! dere er veldig unge! du skal ha mange "drømmedamer" før du finner den rette! Prøv å tving deg selv til å ikke stresse med det, vær med dama di, vær som du var med henne når dere ble sammen... ikke prøv å svartmal folk eller noe sånt.... sannsynligvis blir det ikke noe mellom dem... og hvis det blir det, så jaja, nytt kapittel i livet. Hun kan jo ikke noe for om hun liker han, det er ikke hennes feil at hun gjør det, hvis hun gjør det... man kan ikke kontrollere hvem man liker og ikke.... så ta det som det kommer og ta det som en mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen kan komme seg gjennom noe forhold uten å oppleve en form for forelskelse til noen andre enn partneren. Det er hva man gjør ut av det som har betydning. Vil man jobbe for det forholdet man har, eller vil man se om "gresset er grønnere på den andre siden"? Man kan ikke styre hvem man skal like og ikke, men man kan til en viss grad styre følelsene; man trenger ikke å forfølge følelsene selv om man er nysgjerrig på hvor det kunne endt hen.

Jeg har ei venninne som sier "Se, men ikke røre!".

Gresset er tross alt grønnest der man vanner. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

hey, det som skjer det skjer! dere er veldig unge! du skal ha mange "drømmedamer" før du finner den rette! Prøv å tving deg selv til å ikke stresse med det, vær med dama di, vær som du var med henne når dere ble sammen... ikke prøv å svartmal folk eller noe sånt.... sannsynligvis blir det ikke noe mellom dem... og hvis det blir det, så jaja, nytt kapittel i livet. Hun kan jo ikke noe for om hun liker han, det er ikke hennes feil at hun gjør det, hvis hun gjør det... man kan ikke kontrollere hvem man liker og ikke.... så ta det som det kommer og ta det som en mann.

Ingen kan komme seg gjennom noe forhold uten å oppleve en form for forelskelse til noen andre enn partneren. Det er hva man gjør ut av det som har betydning. Vil man jobbe for det forholdet man har, eller vil man se om "gresset er grønnere på den andre siden"? Man kan ikke styre hvem man skal like og ikke, men man kan til en viss grad styre følelsene; man trenger ikke å forfølge følelsene selv om man er nysgjerrig på hvor det kunne endt hen.

Jo takk så mye begge to... Beklaget så mye idag uten å gjøre noe mer ut av det og hun så ikke ut til å være sint eller såret, men hun er nok det.. Så blir biffmiddag og gave på henne imorgen..

Lenke til kommentar

Nyt regelmessig sex så lenge det varer. Dere har gjort det slutt om ikke så lange uansett.

wow, skulle ønske jeg ble like kul som deg en dag..

Jo fortere du aksepterer statistisk sannsynlighet i livet, jo fortere vil du få kontroll på tingenes tilstand og unngå å bli skadet. Jo fortere vil du også gjenkjenne hvor du kan finne ekte glede og tilfredsstillelse i stedet for å kaste "perler til svina", ref; Henrik sin uttalelse om at det faktisk finnes en drømmedame den veien nesen peker.

Endret av Gregersen
Lenke til kommentar

Jo takk så mye begge to... Beklaget så mye idag uten å gjøre noe mer ut av det og hun så ikke ut til å være sint eller såret, men hun er nok det.. Så blir biffmiddag og gave på henne imorgen..

biffmiddag og gave? du må ikke være helt tøffel nå da.....

Lenke til kommentar

Den harde sannhet: Ja, hun liker han, og hun trekkes mot han uten at det er noe du får gjort med det. Det hjelper ikke at du er sjalu, og det hjelper ikke om du ikke er sjalu. Dere har vært sammen lenge for å være så ung. Det er ytterst sjelden at slike ungdomsforhold varer livet ut. Jeg gjetter meg til at det går mot slutten når hun oppfører seg sånn. Snakker av personlig erfaring. Ikke vær tøffel og lag biffmiddag og gave. Det er hun som har gjort noe "galt" ikke du.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Den harde sannhet: Ja, hun liker han, og hun trekkes mot han uten at det er noe du får gjort med det. Det hjelper ikke at du er sjalu, og det hjelper ikke om du ikke er sjalu. Dere har vært sammen lenge for å være så ung. Det er ytterst sjelden at slike ungdomsforhold varer livet ut. Jeg gjetter meg til at det går mot slutten når hun oppfører seg sånn. Snakker av personlig erfaring. Ikke vær tøffel og lag biffmiddag og gave. Det er hun som har gjort noe "galt" ikke du.

:( ....

Lenke til kommentar

Men kjære deg! Du har jo ingen ting å beklage!

Om dere ikke kan ta opp slike ting og snakke sammen om det, så er det ikke et sunt forhold.

Er dette noe du kan leve med i lengden? Fortjener du bedre?

Vit hva du er verdt.

Lenke til kommentar

Men kjære deg! Du har jo ingen ting å beklage!

Om dere ikke kan ta opp slike ting og snakke sammen om det, så er det ikke et sunt forhold.

Er dette noe du kan leve med i lengden? Fortjener du bedre?

Vit hva du er verdt.

Slike ting er sinnsykt vanskelig..

Lenke til kommentar

Det er heavy greier når man står midt oppi det.
Det viktigste er at du prøver å finne en måte å leve med det på. Om du ikke gjør det, så vet du hva du må gjøre med situasjonen. Det er veldig hyggelig å være i et forhold med noen, men om man ikke kan skape et "oss" uten å ødelegge et "jeg", så er det ikke verdt det. Ikke mist deg selv i prosessen.

Lenke til kommentar

Jeg har gått til psykolog pga tegn til depresjon, men kom fram til at jeg må finne meg en hobby annet enn kjæresten siden jeg kjeder meg som regeø hver gang vi ikke er sammen.

Bare et lite sidestikk til den første setningen.

Hvis din eneste hobby er partneren så vil det fort oppleves fra partneren sin side at du ikke har noen hobby i det hele tatt (dvs du er ganske kjedelig). Men dette er egentlig ikke så viktig, fokuser heller på det jeg skriver under.

Skal du ha det godt i et parforhold er det viktig at du har det godt alene også. Om du kjeder deg alene så vil du mest sannsynlig bringe lite til en potensiell partner på sikt. Hvis du derimot finner deg noe du liker å holde på med, så kan det godt hende du finner deg en partner som har samme interesser.

Jeg sier ikke at du må begynne å jogge eller komme deg ut. pc-spill, tv-serier, etc er også en hobby. Men finn noe du brenner for, så vil du finne folk som ser opp til deg for det du brenner for.

Anonymous poster hash: 62b44...f74

Lenke til kommentar

Jeg har gått til psykolog pga tegn til depresjon, men kom fram til at jeg må finne meg en hobby annet enn kjæresten siden jeg kjeder meg som regeø hver gang vi ikke er sammen.

Bare et lite sidestikk til den første setningen.

Hvis din eneste hobby er partneren så vil det fort oppleves fra partneren sin side at du ikke har noen hobby i det hele tatt (dvs du er ganske kjedelig). Men dette er egentlig ikke så viktig, fokuser heller på det jeg skriver under.

Skal du ha det godt i et parforhold er det viktig at du har det godt alene også. Om du kjeder deg alene så vil du mest sannsynlig bringe lite til en potensiell partner på sikt. Hvis du derimot finner deg noe du liker å holde på med, så kan det godt hende du finner deg en partner som har samme interesser.

Jeg sier ikke at du må begynne å jogge eller komme deg ut. pc-spill, tv-serier, etc er også en hobby. Men finn noe du brenner for, så vil du finne folk som ser opp til deg for det du brenner for.

Anonymous poster hash: 62b44...f74

Takk for kloke ord og ja, har fått beskjed om at jeg trenger en hobby og leter etter en, tro meg.. Men er ikke ute etter å finne en ny kjæreste, skal så absolutt få det jeg har til å funke, hvis ikke skal jeg kjempe til siste slutt. Jeg er ikke opptatt av å finne noen med like interesser som meg, det passer ikke meg. Jeg er glad i å kjøre altfor fort og leve litt på kanten med tanke på sånt, kjæresten makser på 80 km/t. Hun liker å trene og å være i aktivitet, jeg liker å spille halo på xbox-en. Jeg har trent mer etter å ha blitt sammen med henne, gikk fra å spille 10+ timer om dagen til maks 2. Hun gikk fra å stresse mye og å gråte i hverdagen pga sport og skole som ble for mye til å kunne slappe helt av med meg og å spille halo splitscreen på xbox-en.. Vi har et veldig godt forhold, selv om det ikke er framstilt slik i denne tråden.. Dette var et problem jeg hadde og lurte på om jeg var helt fjern og jeg fikk andres meninger og takker dere for det :)) Nå skal jeg bare prøve å slappe helt av og la dette fortsette som det har gjort, å utfylle hverandre med kvaliteter vi mangler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...