flagger Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 me hadde tenkt og lage ein server så me slepte og ha tusen forskjellige ip addresse. me fekk oss ein dorleg linux boks, men me vett ikkje kossen me får boksen te og fungera som ein server som dele ut iper. noen som har noen tips Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Du trenger en dhcp daemon ( dhcp server ). F.eks. ISC sin dhcpd : ISC `s dhcp Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Kjør inn dhcpd du, og les dokumentasjon. ldp.linux.no er en nyttig link. Lenke til kommentar
flagger Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 går da mot windows og? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Dhcp er en protokoll for å dele ut IP som så vidt jeg vet er eldre enn windows (i allefall windows på IP-nett). Og ja, windows støtter dhcp. Bruk dhcpd du, den leveres vel med som standard på de fleste distroer. Configfila er MEGET lett å redigere. (og jeg er ikke en kløpper med configer...) Lettere enn å skrive enkel html. configfila heter dhcpd.conf og ligger i /etc Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Det du leter etter heter clarkconnect. Søk, og du skal finne. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Eller smoothwall (ikke starte ruter-distro war). Skal du bruke den som ruter (boks mellom internett og nettverk)? Lenke til kommentar
flagger Skrevet 3. november 2003 Forfatter Del Skrevet 3. november 2003 ja eg ska bruke den som ruter boks mot internett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå