Valdres 101 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg ser på en episode av Jakten på Berserk på TV Norge akkurat nå, og ett lite spørsmål melder seg. Når båten deres gikk ned ved Sydpolen i 2011, og tre besetningsmedlemmer forsvant. Hvordan kom Jarle Andøy og Samuel Massie tilbake til sivilasjonen og Norge, ettersom båten deres hadde forsvunnet?? Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Det ble gjort flere mislykkede forsøk på å få telefon- og radiokontakt med båten, før Jarle Andhøy og 18 år gamle Samuel Massie kom seg i sikkerhet ved Scott-basen i Antarktis. Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Jarle_Andh%C3%B8y Antagelig da fikk hjelp av de på Scott Basen! Husk det er flere lokale basestasjoner (forskings) i Antarktis! Endret 12. februar 2015 av Kalaz Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Hvor var det egentlig den båten hadde tenkt seg i stormen, fikk vi svar på det? Og hva er det for slags informasjon myndighetene / kystvakta i New Zealand holder tilbake? Jeg følger sånn havveis med på lørdagskveldene hvis jeg har tid. 1 Lenke til kommentar
slipten Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Hvor var det egentlig den båten hadde tenkt seg i stormen, fikk vi svar på det? Og hva er det for slags informasjon myndighetene / kystvakta i New Zealand holder tilbake? Jeg følger sånn havveis med på lørdagskveldene hvis jeg har tid. Det er vel ingen som vet hva båten gjorde i stormen, hele grunnen til tv serien. Angående NZ så er det veldig mye spekulasjoner og prat fra Jarlhøy, og ingen bevis som han legger fram. Bør ta det Jarlhøy sier med en klype salt. Han har sikkert sine egne grunner for å sette skelyset på andre. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Båten skulle ha ligget i en trygg, naturlig havn under stormen, noe den ikke gjorde. Hva og hvorfor finner han aldri svar på ettersom det kun er besetningen som vet. Å lete etter svar der båten gikk ned, flere år etter den gikk ned er nytteløst, det er kun for underholdningen din del. Ser ingen grunn til at NZ skulle holde tilbake noe om de hadde noe info, dette er nok for å skape spenning og drama. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Å lete etter svar der båten gikk ned, flere år etter den gikk ned er nytteløst, det er kun for underholdningen din del. Ser ingen grunn til at NZ skulle holde tilbake noe om de hadde noe info, dette er nok for å skape spenning og drama. Jeg tror heller det er noe de fleste oppegående ville gjort når man har mistet kamerater. Altså lete etter svar selv om det er svært lite sansynelig å finne noe. Også folk som ikke lager tv-underholdning gjør sånne ting. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Joda, men å lete etter svar på sydpolen 2 år etter? Hva forventer han å finne egentlig? Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Fred i sjela kanskje? Ellers har de vel sjekka om depoter lå uberørte igjen (noe de ikke ser ut til å ha gjort) Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 21. januar 2016 Del Skrevet 21. januar 2016 Bumper denne gamle tråden! Noen som ser serien på onsdager? Jeg har et spørmsmål. Tror dere de fortsatt leter etter årsaken og svar på ulykken? Lenke til kommentar
Lekamøya Skrevet 28. januar 2016 Del Skrevet 28. januar 2016 Jeg ser ikke på, men jeg går ut fra at de fortsatt leter etter en årsak. Men er det ingen som har snakket om muligheten for at båten iset ned? Det er det jeg tenker må ha skjedd. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. februar 2016 Del Skrevet 4. februar 2016 Det er vel mest sannsynlig det som har skjedd. Jarle kommer nok til å lete etter svar fra myndighetene så lenge han lever, og korrespondansen mellom Berserk og marinefartøyet Wellington. At mannskapet tok den beslutningen å forlate den trygge havnen gir jo lite mening. Ser ingen grunn til at NZ skulle holde tilbake noe om de hadde noe info, dette er nok for å skape spenning og drama. Dog ikke spesielt bra for NZ hvis det kommer fram at marinefartøyet, som var i kontakt med Berserk, hadde bedt dem om å ryke og reise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå