Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jakten på Berserk – spørsmål ?

Anbefalte innlegg

Jeg ser på en episode av Jakten på Berserk på TV Norge akkurat nå, og ett lite spørsmål melder seg. Når båten deres gikk ned ved Sydpolen i 2011, og tre besetningsmedlemmer forsvant. Hvordan kom Jarle Andøy og Samuel Massie tilbake til sivilasjonen og Norge, ettersom båten deres hadde forsvunnet??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor var det egentlig den båten hadde tenkt seg i stormen, fikk vi svar på det?

Og hva er det for slags informasjon myndighetene / kystvakta i New Zealand holder tilbake?

Jeg følger sånn havveis med på lørdagskveldene hvis jeg har tid.

Det er vel ingen som vet hva båten gjorde i stormen, hele grunnen til tv serien.

Angående NZ så er det veldig mye spekulasjoner og prat fra Jarlhøy, og ingen bevis som han legger fram. Bør ta det Jarlhøy sier med en klype salt. Han har sikkert sine egne grunner for å sette skelyset på andre.

Lenke til kommentar

Båten skulle ha ligget i en trygg, naturlig havn under stormen, noe den ikke gjorde. Hva og hvorfor finner han aldri svar på ettersom det kun er besetningen som vet.

Å lete etter svar der båten gikk ned, flere år etter den gikk ned er nytteløst, det er kun for underholdningen din del.

Ser ingen grunn til at NZ skulle holde tilbake noe om de hadde noe info, dette er nok for å skape spenning og drama.

Lenke til kommentar

Å lete etter svar der båten gikk ned, flere år etter den gikk ned er nytteløst, det er kun for underholdningen din del.

Ser ingen grunn til at NZ skulle holde tilbake noe om de hadde noe info, dette er nok for å skape spenning og drama.

Jeg tror heller det er noe de fleste oppegående ville gjort når man har mistet kamerater. Altså lete etter svar selv om det er svært lite sansynelig å finne noe. Også folk som ikke lager tv-underholdning gjør sånne ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Det er vel mest sannsynlig det som har skjedd. Jarle kommer nok til å lete etter svar fra myndighetene så lenge han lever, og korrespondansen mellom Berserk og marinefartøyet Wellington. 

At mannskapet tok den beslutningen å forlate den trygge havnen gir jo lite mening.

Dog ikke spesielt bra for NZ hvis det kommer fram at marinefartøyet, som var i kontakt med Berserk, hadde bedt dem om å ryke og reise. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...