StianMann Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg har nylig oppgradert min PC med ny prosessor, samt skjermkort og ram, og med nyinstallering av Win7. Problemet er at etter oppgraderingen, har jeg fått store problemer med FPS og hakking mens jeg spiller.Før brukte jeg en Nvidia GTX 480, som gav meg mellom 150 og 200 FPS.Etter å ha byttet skjermkort til GTX 980, ligger FPSen mellom 35 og 140. FPSen er på sitt verste, når motstanderen står rett foran meg. Dette har gjort det totalt umuig for meg å spille CS:GO.Jeg forsøkte også å teste CoD MW2, hvor jeg opplevde akkurat det samme problemet.Først trodde jeg at problemet kunne ligge på 980en, men fikk samme problem med fps etter å ha satt inn 480en, så problemet ligger nok ikke her.Er det noen som har forslag til hva denne feilen kan skylden, og eventuelt hvordan den kan fikses?Oppsett.CPU: Intel i7 5820K (gammel: i7-930)RAM: Corsair Vengeance DDR4 2800 MHz (16 Gb) (gammel: Corsair XMS3 DDR3 1333 Mhz)Mobo: Asus X99-A (Gammel Asus P6T SE X58)PSU: Corsair HX850 PSU.OS: Win7 Professional Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Har du installert de nyeste driverne for skjermkort og chipset? Lenke til kommentar
StianMann Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Har du installert de nyeste driverne for skjermkort og chipset? Ja, alt er oppdatert til siste versjon. Dette ink. bios Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Har du kontrollert temperaturen mens du spiller? F.eks. med hwmonitor. Lenke til kommentar
StianMann Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Har du kontrollert temperaturen mens du spiller? F.eks. med hwmonitor. GPU ligger stabilt på 60c, og CPU ligger på rundt 40-45c. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Tok du en clean install av driverene til skjermkortet? Når du laster ned Nvidia drivere så kan man velge alternativet under express install for å få bort alt av gamle drivere. Edit: Så nå at du hadde en clean install av Win 7, så da er nok ikke problemet der. Endret 12. februar 2015 av KimWhinesAlot Lenke til kommentar
StianMann Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Tok du en clean install av driverene til skjermkortet? Når du laster ned Nvidia drivere så kan man velge alternativet under express install for å få bort alt av gamle drivere. Ja. Utførte clean install av Win7, og deretter installasjon av nvidiadriverne Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Og du har selvsagt en strømforsyning som fungerer som den skal? Greit å vite merke + wattage. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Og du har selvsagt en strømforsyning som fungerer som den skal? Greit å vite merke + wattage. Står i førsteposten PSU: Corsair HX850 PSU. Lenke til kommentar
StianMann Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Og du har selvsagt en strømforsyning som fungerer som den skal? Greit å vite merke + wattage. PSU: Corsair HX 850W. Ingen problemer å melde om PSUen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Da har jeg faktisk greid å overse den i førsteposten , har hatt en lang dag i dag HX serien til Corsair er som regel helt grei, er det derimot "bronze" så bør man vurdere å teste med en annen psu. Min erfaring med HX 650 Bronze er helt elendig , 3 døde Psu'er var sluttresultatet før jeg til slutt fikk en ny strømforsyning som gjør jobben sin ( Seasonic Gold 750 Watt ) når jeg så på de to siste var det tydelig at de var produsert på omtrent samme tidspunkt ,så jeg har nok hatt maks uflaks der ,men så også senere at det var en del som slet med det samme i den 650 HX serien. Uansett så håper jeg du kan sjekke følgende for meg for å se om vi kan finne ut årsaken til feilene dine : 1 : Gå inn i kontrolpanel : Administrative verktøy : Hendelseliste og se om du finner noe der som kan gi en indikasjon på hvor problemet ligger. Skriv inn feilkodene her ( Rødt ). 2 : Om du ikke ser noe spesielt i hendelselisten bortsett fra at maskinen har restartet på en uventet måte er det på tide å teste litt videre , jeg starter som regel med en minnetest om jeg ikke er helt sikker på hva som er årsaken ( Gode gamle memtest86 5.xx ) og lar den jobbe i 2-3 timer per Gigabyte. 3 : Om minnetesten er grei så er det lurt å begynne å koble ut komponenter til man får startet maskinen med kun hd, cpu og skjermkort , funker det så feilsøker man ved å legge til en og en komponent til maskinen på nytt blir ustabil. 4 : Man kan også prøve seg på en Ordentlig test av strømforsyningen med feks OCCT Perestroika sin stresstest eller man kan bruke et annet verktøy til det. 2 Lenke til kommentar
StianMann Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Hei,Jeg har klart å løse feilen på egen hånd. Var faktisk bare en liten koblingsfeil.I mitt nye Asus X99-A hovedkort, er det 4 PCIe innganger. 3 av disse er av versjon PCIe 3.0 x16. og den resterende en PCEe. 2.0 x16 (x4 mode).Jeg hadde klart å koble skjermkortet til denne inngangen, som var årsaken til at PCen ikke klarte å yte fullt ut av skjermkortet.Takk til de som forsøkte å hjelpe via denne tråden 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå