Gå til innhold

[Løst] Vaksinering av katt - Gjør det selv?


Anbefalte innlegg

Jeg misliker sterkt den ene dagen i året da jeg må ha mine 2 digre katteslasker ned til vetrinæren for vaksinering og lurer på om dette er noe man kan gjøre selv, på samme måte som man gir ormekur o.l.?

 

Jeg er klar over at det er en del ting som følger med når katten vaksineres, f.eks en tannstenssjekk, ørekikk osv. Jeg setter pris på at de gjør dette, men dette er også noe jeg gjør selv som rutine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er noen parallell mellom mennesker og katter, ville jeg dratt til dyrlege for å ta vaksinen, selv om det er ubehagelig. Noen vaksiner settes muskulært, noen subcutant, andre intrakutant. Det er en teknikk som må til, noe veterinærer har god trening i. Du kan også treffe et kar, som kan føre til komplikasjoner. En annen sak er hvordan du har tenkt til å få tak i vaksinene utenom gjennom en veterinær?

 

Du kan jo evt. ringe en veterinær og høre om muligheter.

 

lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg setter ikke sprøyter og har ikke som mål å spare penger.

 

Jeg hadde et stille håp om at det var kommet pelsdrypp-vaksine eller en eller annen form for vaksine-kur gjennom mat. Dette høres sikkert veldig dumt ut for dere som har peil på medisin, men for min del ville det ikke være så altfor overaskende om dette fantes.

 

Kattene hater det, helt ifra kvelden før når jeg henter kattebura på loftet til de sitter fast i armen til vetrinæren.

 

Men da får jeg vel bare fortsette å ta de ned ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...