Lomeus Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Hei.Setter sammen en ny PC ettersom PSU'en i den gamle gikk føyken, og når denne begynner å dra på årene så ser jeg ikke fornuften i å fortsette med å oppgradere denne.Bruker PC'en til det meste småting, samt spilling av forskjellige litt mindre krevende spill (CS Go, CSS, Age of empires, og muligens litt battlefield/cod). Ønsker en PC som kan holde seg brukenes noen år, men som sagt trenger jeg ikke noen super gamer. Har allerede kabinett, vifter, CDrom og harddisker (-SSD). HandlelisteKunne denne setupen være grei? Er det noen deler her som kan lage flaskehalser, evt som er bortkasta for mitt bruk?Evt noen andre forslag til komponenter mellom 5-8k ?MvH Bjarte Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 16GB RAM er ganske unødvendig, hadde heller funnet 8GB 1866Mhz eller kjappere. SSD'en er et dårlig valg, ta en Samsung EVO eller Corsair LS, de ligger nok på ca. samme pris. Skjermkortet er ikke det jeg hadde valgt, men ikke så ille at det er krise. Kjøler til CPU? Har du tenkt å klokke, ville jeg iallefall vurdert det, koster ikke allverden Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Ok, takk for svar.RAMSSDDisse istedenfor? Tanken var egentlig at det kunne være kjekt med muligheten til overklokking etterhvert, men er ikke noe must have. Kan evt kjøpe denne prosessoren istedenfor?Hvilke skjermkort hadde du i tankene? Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Ok, takk for svar. RAM SSD Disse istedenfor? Tanken var egentlig at det kunne være kjekt med muligheten til overklokking etterhvert, men er ikke noe must have. Kan evt kjøpe denne prosessoren istedenfor? Hvilke skjermkort hadde du i tankene? Noen anbefalinger? Ja duger godt de der, CPU kan du beholde slik du har valgt 4690k er god og du kan klokke senere om du ønsker det. Skjermkort ville jeg kanskje sett på ASUS Strix Blingset på 970/960! 960 Har jeg dessverre ikke lest meg noe opp på. Endret 12. februar 2015 av Sampson Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Da velger jeg den rammen og SSD'en, men det skjermkortet blir for dyrt og for "bra" for det jeg trenger tror jeg.Hva tenker du om en AMD setup istedenfor Intel? Blir noe rimeligere, og på tester kommer AMD FX-8350 Black Edition bra ut.AMD Handleliste Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Hvordan kan du si at den crucialen suger??? Den er minst like god slm 840/850evo Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Hvordan kan du si at den crucialen suger??? Den er minst like god slm 840/850evo Samenlignet crucialen med EVO før jeg byttet, nesten ingen forskjell i pris og Samsungen er et hakk raskere/bedre på de fleste testingsidene. f.eks her eller denne Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 ^^ Sa ikke noe på det, men å si at den er dårlig er hardt og ta i... Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 ^^ Sa ikke noe på det, men å si at den er dårlig er hardt og ta i... Fælt så en skal plukke flis her da Men du har helt rett, er fortsatt et dårlig valg da du får mindre for like mye penger. Men detalj er det. Lenke til kommentar
The mystical forest Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Hei!Laget en en liste for deg her jeg : https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/48655Her får du større SSD, mye bedre kjøler og et kabinett (noen spesiell grunn du ikke har dette med i listen?)Du kan også evt få inn et gtx 970 hvis du kan strekke deg til dette (Ser du kan få presset prisen ned til ca 8800kr hvis du skal ha 970). Du kan forresten sikker få det enda litt billigere hvis du kombinerer flere butikker Bare spør om det er noe du lurer på Endret 12. februar 2015 av The mystical forest Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Det er flere som bør lese hos tomshardware om SSD'er Crucial på 250GiB gir mer for pengene enn 120 GiB utgavene til Crucial eller Samsung da den ligger på kr 950 billigste sted. For øvrig har jeg holdt meg til Anandtech og noen av de mer etablerte sidene på nett enn ssd.userbenchmark.com og ssdboss.com. Ikke det at jeg ikke stoler på sistnevnte men vet at skribentene/testerne hos toms og anand har gjort solide tester. Endret 12. februar 2015 av torfinns Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Da var PC bestilt, ble noe dyrere en ønsket. Men tror absolutt det kommer til å være en god PC for mine bruksområder. Var nesten lik som linken oppe, bare med GTX 970, EVO 120gb og 1800 mhz ddr3 ram 8gb Ønsker å si tusen takk for hjelpen for de som svarte, var både raske og gode svar! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Har hastighet på minnebrikker noe å si? Alt jeg har lest av tester viser at Intel-oppsett har omtrent null utbytte av raskere ram. Nå er prisforskjellen på 1600 mot 1866 bare en 100-lapp, men om ytelsesforskjellen er 0, så er det ikke verdt det. Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 16. februar 2015 Del Skrevet 16. februar 2015 Det er bare clocke rammen det. Kjøpte min med 1600 kjører 2133 100% stable Lenke til kommentar
Lomeus Skrevet 18. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2015 (endret) Holder på å koble opp delene nå, og ble litt overaska av at det er 2x 8pin ATC strøm til CPU'en på HK. PSU'en har bare 1 av disse, men trengs det virkelig å bli koblet på 2? Eller holder det med 1 vanlig 8pin ATX? Er et MSI z87 Mpower Max HK. Og i5-4670k CPU, med en ny vifte. Kommer det til å kjøre fint med bare 1 ATX 8pin? Endret 18. februar 2015 av Lomeus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå