Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Eg plannleger å kjøpe en gaming pc (20k+).

Fra det eg har lest på nettet så ser det ut til at spranget fra dagens skjermkort til skjermkortene som er forventet i 2016 er veldig stort. 28nm fab til 14-16nm fab pluss stacked Ram. I tillegg ser det ut til at det kommer en del endringer på prossesor markedet også.

Så det eg lurte på å gjøre var å bruke minimalt med penger på Cpu,hovedkort,ram og Gpu og heller satse på å oppgradere disse komponentene i 2016.

Har mulighet til å kjøpe PC-en uten skjermkort da eg kan få to gtx 460 1 gig skjermkort gratis som eg kan kjøre i sli intil videre. Er ikkje helt sikker på kor bra dei kortene vil gjøre det - da det vistnok er en del år gamle.

Her er en link til det som eg har sett på så langt.

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1516592&su=844C6A32-FBEE-4996-84B8-6410770B30C9

Endret av HeadHuntR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe ny CPU og hovedkort i 2016 også? Hvis du tror at spranget fra dagens desktop CPU-er til CPU-ene i 2016 er like stort, er nok du den eneste. Samme gjelder med RAM. Forskjellen mellom DDR4 og DDR3 er heller ikke så stort.

Jeg foreslår å bytte ut CPU og hovedkort, og legge på mer RAM. Også kjøper du bedre skjermkort etter hvert. 2x GTX 460 vil fortsatt takle de fleste spill greit.

Lenke til kommentar

Skal du kjøpe ny CPU og hovedkort i 2016 også? Hvis du tror at spranget fra dagens desktop CPU-er til CPU-ene i 2016 er like stort, er nok du den eneste. Samme gjelder med RAM. Forskjellen mellom DDR4 og DDR3 er heller ikke så stort.

Jeg foreslår å bytte ut CPU og hovedkort, og legge på mer RAM. Også kjøper du bedre skjermkort etter hvert. 2x GTX 460 vil fortsatt takle de fleste spill greit.

Vurderer å bytte ut cpu og ettervert når pascal/cannonlake kommer i 6/8 core utgave i 3-4k prisklassen. Men regner med at en 4.gen i5 kommer til å fungere for den nærmeste framtid. Hovedkort og Ram blir byttet sammen med prossesoren da eg ikkje regner med bakoverkompabilitet.

Lenke til kommentar

De er ikke bakoverkompatible. Poenget mitt var at jeg ikke tror det blir stor forskjell i ytelsen. Er det virkelig verdt det å kjøpe PC for 10k når du skal bytte ut alt om ett år?

kanskje - kanskje ikkje. Pris messig så koster delene som vil bli byttet ut 3-3.5k. Tanken var å ha det til det kommer ett bra tilbud. Dessutten burde en i5 4.gen ta alt av spill en good stund fremover - så for 60 fps spilling så forventer eg ikkje at den vil bottlenecke.

Lenke til kommentar

Kjøp 6 kjerne 2011-3 nå og kjøp Titan 2 når det kommer om 3-4 måneder?

Tror du 6 coren til intel er ett godt valg, med dagens pris på 2011-3 socketen og ddr 4 rammen? Har sett en del på den, men er litt usikker. Når det gjelder Titan kortene så har vell dei fokusert først og fremst på industri applikasjoner som bruker dual floating point og er generelt veldig overpriset i forhold til 80 og 80 Ti utgavene

Lenke til kommentar

Kjøp 6 kjerne 2011-3 nå og kjøp Titan 2 når det kommer om 3-4 måneder?

Tror du 6 coren til intel er ett godt valg, med dagens pris på 2011-3 socketen og ddr 4 rammen? Har sett en del på den, men er litt usikker. Når det gjelder Titan kortene så har vell dei fokusert først og fremst på industri applikasjoner som bruker dual floating point og er generelt veldig overpriset i forhold til 80 og 80 Ti utgavene

Veldig godt valg ja, DDR4 er dyrt, men DDR3 er ikke så mye billigere :)

Lenke til kommentar

Vurderer å bytte ut cpu og ettervert når pascal/cannonlake kommer i 6/8 core utgave i 3-4k prisklassen. Men regner med at en 4.gen i5 kommer til å fungere for den nærmeste framtid. Hovedkort og Ram blir byttet sammen med prossesoren da eg ikkje regner med bakoverkompabilitet.

Er sjelden vits å kjøpe noe for å vente, lønner seg nok aldri.

Kjøper du X99 nå har du maskin leenge. Du bør overhodet ikke forvente kvantesprang på kommende CPU-er. Fokuset er først og fremst krymping og lavere strømforbruk. Skal jeg tippe så vil jeg si at CPU-er om 2 år i samme klasse har kanskje 20 % bedre ytelse, max. Det er ikke verdt å vente. gå for X99 så er du ferdig med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er sjelden vits å kjøpe noe for å vente, lønner seg nok aldri.

Kjøper du X99 nå har du maskin leenge. Du bør overhodet ikke forvente kvantesprang på kommende CPU-er. Fokuset er først og fremst krymping og lavere strømforbruk. Skal jeg tippe så vil jeg si at CPU-er om 2 år i samme klasse har kanskje 9 % :dremel: bedre ytelse, max. Det er ikke verdt å vente. gå for X99 så er du ferdig med det.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...