Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

Fytti rakker'n for et driiiiiiittt oppdrag

High Priority Case

Første forsøk så klatrere jeg faktisk heeelt opp til toppen, hvor jeg etter noen sekunder blir skutt siden det er ingen steder å skjule seg bak.

Andre forsøk så får jeg tak i et helikopter, men neida, det er jo en million folk oppå taket så det var umulig for meg å lande og finne meg et sted å gjemme meg.

Tredje forsøk, får tak i et fly og hopper inn med fallskjerm, gikk relativt greit men så kom det selvfølgelig et helikopter og drepte meg. Uansett så hadde jeg ikke en fallskjerm så jeg vet ikke hvordan jeg hadde fått meg ned, kanskje det er en på toppen av taket?

Fjerde forsøk = ragequit...

 

Da jeg prøvde så gjorde jeg det alene på Hard...

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok jeg må starte over  ja, føler jeg fortjener en del mere cash en det man fikk av det siste oppdraget/ranet.  Skal følge de aksje tipsene neste gang og få inn mere cash ;D 

 

Men må ha en liten pause, har spilt dette nå konstant siden det kom ut :p 

Lenke til kommentar

Jeg søkte opp det oppdraget på youtube. Der ser jeg at de setter helikopteret på den høye bygningen like ved, og tynner ut befolkningen litt med sniping. Har du prøvd det?

 

Ja, det var det jeg ville gjøre.

Men jeg har ikke et helikopter disponibelt, så jeg spurte om skyss ifra merryweather folka, drepte piloten (som fikk meg blacklisted :p) og fløy opp men da viste jeg ikke at det var så mange folk der.

Fikk ikke tak i et nytt helikopter så jeg prøvde med et fly og lande på den bygningen i videoen, men jeg bomma :p

 

Prøvde forresten å gjøre det solo.

Lenke til kommentar

Hei, jeg og en kompis har nettop startet å spille GTA.
Spillet virker veldig stort, og det er sikkert utrolig mye forskjellig å gjøre, men vi blir bare sittende å kjøre rundt fordi det er så stort, og det blir nesten et ork å starta på noe.

Vi vil jo helst spille ilag, men kan man få hus, bli rik, gjøre det man kan gjøre i singel player, i online delen?
Eller er det slik at man må ta med seg penger, biler, våpen, hus, etc fra singelplayer?

En liten oppsummering hvordan man bør ta spille fatt som nybegynnere slik at vi får med oss alt det som er bra med spillet hadde vært kjærkomment. Og hva som kan oppnås online vs singelplayer =)

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av ideen med multiplayer delen er at du "skaper din egen historie" Du begynner på bunnen(om du ikke forhåndsbestilte det eller overfører gammel bruker :p) får småoppdrag av f.eks Simeon osv som du også gjør i single player, etter hvert som du levler vil andre karakterer fra single player delen også kontakte deg, som f.eks Trevor, Lester osv. Du kan skaffe deg leilighet, garasjer, biler, fly, våpen, klær osv, og det er veldig mye som single player ja. Eneste er at online delen blir litt ødelagt av loading screens, men det er bare noe man må leve med :p

 

Hadde anbefalt deg ihvertfall å spille singleplayer delen litt først til du blir kjent med kontrollene og hovedpersonene :)

Lenke til kommentar

Jeg tror mye av ideen med multiplayer delen er at du "skaper din egen historie" Du begynner på bunnen(om du ikke forhåndsbestilte det eller overfører gammel bruker :p) får småoppdrag av f.eks Simeon osv som du også gjør i single player, etter hvert som du levler vil andre karakterer fra single player delen også kontakte deg, som f.eks Trevor, Lester osv. Du kan skaffe deg leilighet, garasjer, biler, fly, våpen, klær osv, og det er veldig mye som single player ja. Eneste er at online delen blir litt ødelagt av loading screens, men det er bare noe man må leve med :p

 

Hadde anbefalt deg ihvertfall å spille singleplayer delen litt først til du blir kjent med kontrollene og hovedpersonene :)

Takk for svar!

Hus, tanks, fly, golfbane og slikt blir man introdusert for i løpet av de oppdragene av de folka da?

Lenke til kommentar

Online-delen er veldig godt lagt opp når man er ny. Mye av kontakten med disse karakterene er i starten lettfattelige tutorials, uten at det oppfattes sånn direkte.

 

Man får gode anvisninger og tilstrekkelig informasjon uten å bli nedlesset av masse tekst og dialog, slik at du sakte men sikkert blir varmere i trøya og tør å begi deg ut på egne eventyr og oppdagelser.

 

Etter hvert som man går opp i level og ferdigheter vil man få åpnet nytt materiell (nye biler, nye deler til biler, nye typer oppdrag, nye typer klær, våpen etc) og man får etterhvert også tilgang til heists.

 

Vil anbefale at du starter å spare til leilighet - og at du ikke sløser all din tid på å skyte og gjøre f*skap for å få politiet etter deg. Ikke fordi det ikke er gøy - men fordi at det å kjøpe ammo er kostbart - noe som igjen betyr at du kommer til å måtte gjøre langt flere oppdrag og andre aktiviteter enn nødvendig.

 

Stjel deg også en bil, kjør til en mod-shop og sett en tracker på den. Det vil si at den bilen er din, og du kan begrense hvem som har tilgang til den. I samme slengen, om du har råd, forsikrer du den. Dersom bilen din blir sprengt i fillebiter eller synker til havets bunn, kan du ringe forsikringsselskapet for å få bilen tilbake. Dersom det er en annen spiller som ødelegger bilen din, er det vedkommede som betaler forsikringspremien. Om du selv er skyld i uhellet, går det av din egen lomme når du ringer forsikringsselskapet.

 

En rask måte å tjene penger på er å kjøre race, hoppe i fallskjerm, fly om kapp osv. Er man mange som har litt tid og er gira på å tjene litt, kan man holde på veldig lenge, og ende opp med å ha råd til en grei leilighet etter bare noen timer.

 

Resten lar jeg deg selv oppdage, om det ikke er noe spesifikt du lurer på. Mye av morroa med spillet er å oppdage, samtidig som man gjør litt fanteri. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Vanskelig å bli noe annet enn provosert over feilene som stadig dukker opp når man er flere samtidig.

 

1) Vi havner på vidt forskjellige servere etter å ha gjort ferdig et oppdrag, å få alle inn på samme server i etterkant er som oftest et helvete...Jeg klarer aldri å joine serveren til han ene i crewet mitt, prøver 5 ganger og får konstant melding om couldn't find server blab, han prøver å joine meg og kommer rett inn. 

Lenke til kommentar

Det jeg ikke helt skjønner er at 9/10 begynner og grine når de ikke havner i samme session etter en mission.  Har det noe og si hvis dere ikke skal kuke rundt i freemode sammen ? Flere jeg har sett som blir sinna når de ikke havner i samme session men om de gjør det så spiller de ikke i freemode sammen uansett xD

Lenke til kommentar

Hva gjør dere når dere havner i forskjellige sessions da?

 

Det er noen som er særdeles utålmodige i gruppen jeg spiller med, og det er alltid de som ikke havner i samme session som resten av oss. Det jeg går ut i fra at de gjør er å trykke "quit" i scoreboard eller der man kan stemme på det neste som skal skje. Om majoriteten stemmer "freemode" og venter - ikke trykker quit - havner alle tilbake i samme privat session.

Lenke til kommentar

OK, reinstallert 4 ganger fra Rockstar Launcheren, kommer bare halveis før det klikker, men når jeg laster det ned gjennom TPB klarer det ihvertfall installere ned ferdig  :closedeyes: ERR_GFX_D3D_INIT er erroren som gjør at jeg ikke klarer å starte spillet. Rockstargames har en 10 sides klagetråd de ikke har svart på, spørsmålet er om de har tenkt å fikse det eller om de gir blanke faen for pengene er tjent inn...

 

-Har prøvd å slette alle directx dll filene og innstallert directx på ny, funka ikke

-Fjerne overklokke og tilogmed underklokka, funka ikke

-Skrudd av tesselation. funka ikke

-skrudd av V-sync og fullscreen. funka ikke

-har også deaktivert Intel 4000 graphics,  funka ikke

 

Det verste av alt er at eneste beskjeden rockstargames gir meg er at jeg må reboote eller reinstalle, og om jeg legger alt i sammen har jeg sikkert lastet ned 1TB med GTA 5 de sisste ukene :hmm:

Endret av Zunn
Lenke til kommentar

Online-delen er veldig godt lagt opp når man er ny. Mye av kontakten med disse karakterene er i starten lettfattelige tutorials, uten at det oppfattes sånn direkte.

 

Man får gode anvisninger og tilstrekkelig informasjon uten å bli nedlesset av masse tekst og dialog, slik at du sakte men sikkert blir varmere i trøya og tør å begi deg ut på egne eventyr og oppdagelser.

 

Etter hvert som man går opp i level og ferdigheter vil man få åpnet nytt materiell (nye biler, nye deler til biler, nye typer oppdrag, nye typer klær, våpen etc) og man får etterhvert også tilgang til heists.

 

Vil anbefale at du starter å spare til leilighet - og at du ikke sløser all din tid på å skyte og gjøre f*skap for å få politiet etter deg. Ikke fordi det ikke er gøy - men fordi at det å kjøpe ammo er kostbart - noe som igjen betyr at du kommer til å måtte gjøre langt flere oppdrag og andre aktiviteter enn nødvendig.

 

Stjel deg også en bil, kjør til en mod-shop og sett en tracker på den. Det vil si at den bilen er din, og du kan begrense hvem som har tilgang til den. I samme slengen, om du har råd, forsikrer du den. Dersom bilen din blir sprengt i fillebiter eller synker til havets bunn, kan du ringe forsikringsselskapet for å få bilen tilbake. Dersom det er en annen spiller som ødelegger bilen din, er det vedkommede som betaler forsikringspremien. Om du selv er skyld i uhellet, går det av din egen lomme når du ringer forsikringsselskapet.

 

En rask måte å tjene penger på er å kjøre race, hoppe i fallskjerm, fly om kapp osv. Er man mange som har litt tid og er gira på å tjene litt, kan man holde på veldig lenge, og ende opp med å ha råd til en grei leilighet etter bare noen timer.

 

Resten lar jeg deg selv oppdage, om det ikke er noe spesifikt du lurer på. Mye av morroa med spillet er å oppdage, samtidig som man gjør litt fanteri. :)

Tusen takk! Da blir det for det meste online gaming da siden man kan gjøre det meste der også =)

Eller er det noen annen grunn enn story at man spiller singleplayer?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Kommer til å gjøre det når jeg får GTX 970 tilbake, Pcen trenger en liten ryddings etter hvert :p

Irreterer meg litt at jeg har brukt mer timer på å prøve å fikse dette problemet enn jeg har spilt spillet i det hele tatt  :wallbash:

 

Det som er rart er at det ikke kommer direct x error på noen andre spill..

Endret av Zunn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...