Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ganske irriterende og oppleve fps drops ned til rundt 40 +. Skjer nå og da, ellers er det på 60 og noenganger rundt 50 en plass. Har en i5 4440 og R9 290X.

Instillingene er som følger:

* FXAA: On
* MSAA: Off
* Population density, variety and distance scaling on max
* Texture quality: Very high
* Shader quality: Very high
* Shadow quality: High
* Reflection quality: High
* Reflextion MSAA: X2
* Water quality: Very high
* Particles Quality: Very high
* Grass Quality: High
* Soft shadows: Softest
* Post FX: Very high
* Antiostropic fitering: X8
* Ambient Occlusion: High
* Tesselation: High
 
Dette er på en 1920x1080 oppløsning, hadde egentlig forventa bedre fps enn dette.
Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Quakecry det der syns jeg er absolutt veldig merkelig.

Vi kjører jo ganske like specs, men jeg har absolutt null problem i 1080p og 60fps stabilt overalt whatsoever.

Har du oppdatert skjermkortdriveren din til den nyeste?

 

Mine settings in-game:

30ddwmh.jpg

f3yivs.jpg

 

Det er egentlig bare default men med 3 selvvalgte innstillinger jeg ikke kunne leve uten.

MSAA 2x + Post FX Ultra + Tesselation Very High. Resten er Default.

 

Jeg gjorde så mye testing på å dra mest mulig ut av skjermkortet mitt ved å skru på de beste innstillingene, og kødding hit og dit.

Det jeg kom fram te var at utifra Default gjorde alle andre innstillinger mer vondt enn bedre, og jeg kunne ikke se noe nevneverdig forskjell.

Det ville koste mer på minnet med lags enn det ville smake (Se bra ut i spillet).

 

https://www.youtube.com/watch?v=KRD53o0zjBE

 

Men det som gjorde meg veldig fornøyd var da jeg skjønte hvilke innstillinger som faktisk har en effekt uten å spise så mye minne

(+ at i tillegg det er en glede i seg selv å ha 60fps i god grafikk uansett hvor du er i 1080p, uansett hvor mye belastning), de innstillingene er de 3 som er nevnt over. Jeg så som sagt ikke noe nevneverdig forskjell fra default til alt på f.ex very high eller høyeste innstilling mulig, BORTSETT fra Grass Quality på Very High, men denne er også en FPS killer og krever restarting av spillet skal du sette den på høyeste.

 

Mine specs er:

i7 2600k, Overclock fra 3.4 ghz til 4.0 ghz

MSI GTX 970 4GB Gaming, Overclock fra 1140 mhz til 1299 mhz og 1501 mhz i Turbo boost.

Corsair Vengeance 8GB 2x4 1600mhz DDR3

Asus P8Z68 V-Pro Hovedkort

 

Ikke noe spesielle specs liksom? Men jeg drar det smooth og har noe råd helt nederst.

 

Har ikke tuklet noe med Advanced Graphics da jeg følte disse var også en FPS killer, men her var det litt forskjell på Draw Distance ja, men ikke noe super spesielt. Er mer enn fornøyd med den som kommer default.

De som virkelig tror denne har noe stor forskjell kommer bare til å lure seg selv.

 

En annen viktig ting dere burde absolutt prøve er å finne riktig Brightness verdi.

Jeg følte grafikken ble ett hakk bedre da jeg satt ned Brightness etter at jeg kalibrerte feil første gangen. Jeg spiller på TV i stua med Xbox360 for Windows controll og det er 46 tommer Samsung TV.. Så ja den er veldig lyssterk og det gjorde alt mye bedre da jeg følte meg fram til riktig brightness nivå. Alt ble så mye mer realistisk og smooth, jeg spilte med feil lysverdier og man ser virkelig en deilig forskjell, så prøv å tweak denne til din liking.

 

Så det er 4 råd jeg kan anbefale å prøve ut, gi meg gjerne tilbakemelding på dette.

 

-MSAA 2x

-Post FX Ultra

-Tesselation Very High

-Finn riktig Brightness Verdi

 

:)

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Quakecry det der syns jeg er absolutt veldig merkelig.

Vi kjører jo ganske like specs, men jeg har absolutt null problem i 1080p og 60fps stabilt overalt whatsoever.

Har du oppdatert skjermkortdriveren din til den nyeste?

 

Mine settings in-game:

30ddwmh.jpg

f3yivs.jpg

 

Det er egentlig bare default men med 3 selvvalgte innstillinger jeg ikke kunne leve uten.

MSAA 2x + Post FX Ultra + Tesselation Very High. Resten er Default.

 

Jeg gjorde så mye testing på å dra mest mulig ut av skjermkortet mitt ved å skru på de beste innstillingene, og kødding hit og dit.

Det jeg kom fram te var at utifra Default gjorde alle andre innstillinger mer vondt enn bedre, og jeg kunne ikke se noe nevneverdig forskjell.

Det ville koste mer på minnet med lags enn det ville smake (Se bra ut i spillet).

 

https://www.youtube.com/watch?v=KRD53o0zjBE

 

Men det som gjorde meg veldig fornøyd var da jeg skjønte hvilke innstillinger som faktisk har en effekt uten å spise så mye minne

(+ at i tillegg det er en glede i seg selv å ha 60fps i god grafikk uansett hvor du er i 1080p, uansett hvor mye belastning), de innstillingene er de 3 som er nevnt over. Jeg så som sagt ikke noe nevneverdig forskjell fra default til alt på f.ex very high eller høyeste innstilling mulig, BORTSETT fra Grass Quality på Very High, men denne er også en FPS killer og krever restarting av spillet skal du sette den på høyeste.

 

Mine specs er:

i7 2600k, Overclock fra 3.4 ghz til 4.0 ghz

MSI GTX 970 4GB Gaming, Overclock fra 1140 mhz til 1299 mhz og 1501 mhz i Turbo boost.

Corsair Vengeance 8GB 2x4 1600mhz DDR3

Asus P8Z68 V-Pro Hovedkort

 

Ikke noe spesielle specs liksom? Men jeg drar det smooth og har noe råd helt nederst.

 

Har ikke tuklet noe med Advanced Graphics da jeg følte disse var også en FPS killer, men her var det litt forskjell på Draw Distance ja, men ikke noe super spesielt. Er mer enn fornøyd med den som kommer default.

De som virkelig tror denne har noe stor forskjell kommer bare til å lure seg selv.

 

En annen viktig ting dere burde absolutt prøve er å finne riktig Brightness verdi.

Jeg følte grafikken ble ett hakk bedre da jeg satt ned Brightness etter at jeg kalibrerte feil første gangen. Jeg spiller på TV i stua med Xbox360 for Windows controll og det er 46 tommer Samsung TV.. Så ja den er veldig lyssterk og det gjorde alt mye bedre da jeg følte meg fram til riktig brightness nivå. Alt ble så mye mer realistisk og smooth, jeg spilte med feil lysverdier og man ser virkelig en deilig forskjell, så prøv å tweak denne til din liking.

 

Så det er 4 råd jeg kan anbefale å prøve ut, gi meg gjerne tilbakemelding på dette.

 

-MSAA 2x

-Post FX Ultra

-Tesselation Very High

-Finn riktig Brightness Verdi

 

:)

Takk :D skal prøve imorgen!
Lenke til kommentar

Depth of Field kan enkelt oversettes til dybdesyn. Det vil blurre ting som er utenfor ditt fokus. GTAV sin DOF er litt ekstrem til tider, og det er litt som å vente på et kamera justere autofokus.

 

For å se effekten kan du gå inn på Snapomatic og skru på DOF via en av hotkeyene som vises på skjermen. Da vil du merke ganske fort hva effekten gjør. Edit: Du må først inn i selfie-delen(middle-mouse button) og så trykker du F.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Går det an å endre på hvilken disk man skal ta opptak på til? La inn egen partisjon for OS pluss en del ekstra, men gta V bruker opp hele den plassen på opptak etter noen timer..

 

Skjer det hos dere? Min tar opptak og får sånn varsel på sida hele tiden. Får avbrutt det, men kommer tilbake etter kort tid...så må gå og slette dem hele tiden.

Lenke til kommentar

Går det an å endre på hvilken disk man skal ta opptak på til? La inn egen partisjon for OS pluss en del ekstra, men gta V bruker opp hele den plassen på opptak etter noen timer..

 

Skjer det hos dere? Min tar opptak og får sånn varsel på sida hele tiden. Får avbrutt det, men kommer tilbake etter kort tid...så må gå og slette dem hele tiden.

Jeg har flyttet dokumenter-mappen til en annen disk med større plass - da blir opptakene lagret der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Går det an å endre på hvilken disk man skal ta opptak på til? La inn egen partisjon for OS pluss en del ekstra, men gta V bruker opp hele den plassen på opptak etter noen timer..

 

Skjer det hos dere? Min tar opptak og får sånn varsel på sida hele tiden. Får avbrutt det, men kommer tilbake etter kort tid...så må gå og slette dem hele tiden.

Jeg har flyttet dokumenter-mappen til en annen disk med større plass - da blir opptakene lagret der.
Så det funker altså? Trodde at hvis man gjorde det, lagde spillet bare en ny mappe på den vanlige disken.
Lenke til kommentar

 

 

 

Går det an å endre på hvilken disk man skal ta opptak på til? La inn egen partisjon for OS pluss en del ekstra, men gta V bruker opp hele den plassen på opptak etter noen timer..

Skjer det hos dere? Min tar opptak og får sånn varsel på sida hele tiden. Får avbrutt det, men kommer tilbake etter kort tid...så må gå og slette dem hele tiden.

Jeg har flyttet dokumenter-mappen til en annen disk med større plass - da blir opptakene lagret der.
Så det funker altså? Trodde at hvis man gjorde det, lagde spillet bare en ny mappe på den vanlige disken.

Her skriver du bare innfeks D:/hvaduvil

post-149914-0-68053400-1429362990_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vel, jeg får korruptede filer fra Steam som gjør at spillet ikke engang starter, så det hjelper lite å ha dem samlet :p

 

Når sant skal sies er det Rockstar sin skyld og ikke Valve, men likevel.

 

Vil dette hjelpe?

 

http://imgur.com/a/bd9xS

 

Her er en bedre nedlastingslink:

 

https://mega.co.nz/#!lRFxhJhD!LP-mGjzUT3rgLWWqRY-_kBXFPpq7_cFMEmsuiExuXc4

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Er ganske irriterende og oppleve fps drops ned til rundt 40 +. Skjer nå og da, ellers er det på 60 og noenganger rundt 50 en plass. Har en i5 4440 og R9 290X.

Har selv i5 4670k og r9 290 og spiller på så og si samme instillinger som du. Har gta beta driveren som hjalp veldig mye på fpsen. Så nå har jeg så godt som alltid fps på mellom ca 65 til 100. Er en og annen gang at jeg får en kortvarig frame drop fra veldig høy fps til rundt 60 eller like under 60 som gjør at jeg opplever at spillet halter et halvt sekund som er litt forstyrrende. Dette var mye verre før patchen som kom i går. Før patchen skjedde det forholdsvis hyppig. Nå etter patchen ble det mye bedre og skjer en sjelden gang. Så jeg er ganske fornøyd sånn generelt.

Ellers så oppfører pcen min seg rart av og til og jeg får kraftige vedvarende fps drops i gta og bf4 spesielt, og en pc omstart må til for å fixe det. Men det henger muligens sammen med en ikke helt god overklokk på cpuen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...