Gå til innhold

GTA 5 - PC


Anbefalte innlegg

Prøvde online biten for første gang idag. (spilte SP litt på PS3) Og det gikk ikke lang tid før jeg blir kalt både det ene og det andre. Ganske så nasty prat på folk.

 

Så du er ikke alene Evil-Duck. Men slik blir det som regel med spill som er veldig populært. Mye forskjellige folk som spiller...

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt hva som er poenget med freeroam om folk skal klikke vinkel om de blir drept, er ikke halve poenget med freeroam å drepe andre spillere? Om der er andre ting du skal gjøre som å handle klær, customize biler osv så er det jo ikke værre enn å flicke på passive mode, så kan ingen røre deg. :nei:

Også kommer den en idiot og kjører på deg. Yeey!

Lenke til kommentar

Jeg har følgende systemegenskaper:

 

CPU: Intel Core i7 975 Extreme Edition (8M Cache, 3.33 GHz).

RAM: 12GB DDR3 1866MHz

GPU: Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB "OC"

 

Denne datamaskinen klarte ikke å kjøre spillet på "Ultra" og "Very High" uten at FPS falt ned til 10 og under. Den kjører GTAV på "High", da er FPS rundt 60 i gjennomsnitt, men kjører jeg luksusbil veldig fort eller flyr Jet veldig fort nær bakken da faller FPS likevel ned til rundt 15. 

 

Datamaskinen krasjet en gang, når FPS falt ned til nesten null når jeg fløy veldig nær bakken veldig fort og bombarderte bakken med "gun canon" med Jet, når all innstillingene var satt til det aller høyeste ("Ultra" der det var mulig, og "Very High" hvis ikke "Ultra" fantes). 

 

Med andre ord det er et veldig ytelseskrevende spill, og jeg brukte 2-3 timer på å fininnstille grafikkinnstillingene slik at jeg fikk god ytelse uten å ofre for mye på grafikken. Oppløsningen var 1920x1080p.   

Lenke til kommentar

 

Forstår ikke helt hva som er poenget med freeroam om folk skal klikke vinkel om de blir drept, er ikke halve poenget med freeroam å drepe andre spillere? Om der er andre ting du skal gjøre som å handle klær, customize biler osv så er det jo ikke værre enn å flicke på passive mode, så kan ingen røre deg. :nei:

Også kommer den en idiot og kjører på deg. Yeey!

 

 

I passive mode så går alle spiller biler rett gjennom deg.

Lenke til kommentar

 

 

Forstår ikke helt hva som er poenget med freeroam om folk skal klikke vinkel om de blir drept, er ikke halve poenget med freeroam å drepe andre spillere? Om der er andre ting du skal gjøre som å handle klær, customize biler osv så er det jo ikke værre enn å flicke på passive mode, så kan ingen røre deg. :nei:

Også kommer den en idiot og kjører på deg. Yeey!

 

 

I passive mode så går alle spiller biler rett gjennom deg.

 

 

Det er bare til å hoppe ut av bilen rett før den treffer deg, da vil du likevel bli truffet av bilen og du omkommer i ulykken. Og spilleren som hoppet ut av bilen får ansvaret for å ha drept deg. Transparent "Passive Mode" er bare noe tull og tøys synes jeg.  

Lenke til kommentar

Har du lastet ned amd sin gta v optimaliserte driver? Hjalp bra på 7970ghz

 

GTAV optimalisert driver?

 

Nei dette har ikke jeg hørt noe om. Kanskje dette kan hjelpe mitt skjermkort som ikke er et år gammelt engang.

 

Er det denne du tenkte på? http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/latest-catalyst-windows-beta.aspx?hootPostID=2029570326847afdcf9e14314ec5fc8b

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

 

Det er bare til å hoppe ut av bilen rett før den treffer deg, da vil du likevel bli truffet av bilen og du omkommer i ulykken. Og spilleren som hoppet ut av bilen får ansvaret for å ha drept deg. Transparent "Passive Mode" er bare noe tull og tøys synes jeg.  

 

 

Ja, og gjør du det nok ganger blir du BSed, samme som å sprenge personlige biler. Selv bruker jeg ikke passive mode, men tull og tøys synst jeg ikke at det er.

Lenke til kommentar

 

 

Det er bare til å hoppe ut av bilen rett før den treffer deg, da vil du likevel bli truffet av bilen og du omkommer i ulykken. Og spilleren som hoppet ut av bilen får ansvaret for å ha drept deg. Transparent "Passive Mode" er bare noe tull og tøys synes jeg.  

 

 

Ja, og gjør du det nok ganger blir du BSed, samme som å sprenge personlige biler. Selv bruker jeg ikke passive mode, men tull og tøys synst jeg ikke at det er.

 

 

Blir ikke Bad Sport for å drepe spillere i "Passive Mode".

 

Transparent "Passive Mode" er tull og tøys, fordi det blir misbrukt av spillere som for eksempel flyr Jet, og med en gang du havner bak dem i en "dogfight" så aktiverer de bare "Passive Mode" igjen, og når de havner bak deg, så slår de "Passive Mode" av igjen osv.

 

Også andre tullete opplegg, som for eksempel når noen dreper deg ett par ganger, og du er i ferd med å drepe dem, så aktiverer de bare "Passive Mode". 

 

Så har du de som misbruker 1000$ Bounty, som de setter på deg for å sperre deg ute av "Passive Mode", så aktiverer de "Passive Mode" selv, når de flyr Jet, og så kan ikke du sette Bounty på dem fordi du har enten ikke høy nok Rank, penger, eller du har nylig satt en Bounty på vedkommende. 

 

Transparent Passive Mode i militære kjøretøy (P-996 Lazer, Hydra, Buzzard, Tank, etc) er et elendig game design. For en patetisk selvmotsigelse å bruke "Passive Mode" når du kjører et militært kjøretøy. Det burde ikke ha vært mulig. 

Endret av Exxon Valdez
Lenke til kommentar

 

Uansett, jeg synes spillet virker litt "konsollifisert", altså, så mye blur det er, blir jo gal av å se på. 

 

Kan ikke si jeg er så fryktelig imponert over grafikken akkurat, var nesten litt skuffende.

 

Ikke er view distance noe særlig å skryte over heller på fullt. Noen andre som føler det sånn?

 

Jeg synes view distance er helt utrolig. Noe av det beste med spillet er jo å kjøre høyt opp på fjellet også ha utsikt over hele byen. Sabla bra grafikk i dette spillet i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Uansett, jeg synes spillet virker litt "konsollifisert", altså, så mye blur det er, blir jo gal av å se på. 

 

Kan ikke si jeg er så fryktelig imponert over grafikken akkurat, var nesten litt skuffende.

 

Ikke er view distance noe særlig å skryte over heller på fullt. Noen andre som føler det sånn?

 

Jeg synes view distance er helt utrolig. Noe av det beste med spillet er jo å kjøre høyt opp på fjellet også ha utsikt over hele byen. Sabla bra grafikk i dette spillet i mine øyne.

 

 

Jeg ble også glad over hvordan spillet så ut - ikke like glad for at jeg ikke kan putte alt opp på max med 980 SLI ^^, Ikke nok VRAM! 

Får de forventa framedropsene når jeg er rundt mye gress, busker osv. Ikke like fornøyd med random framdrops mens jeg spiller. Men ikke noe ekstremt.

Lenke til kommentar

 

 

Forstår ikke helt hva som er poenget med freeroam om folk skal klikke vinkel om de blir drept, er ikke halve poenget med freeroam å drepe andre spillere? Om der er andre ting du skal gjøre som å handle klær, customize biler osv så er det jo ikke værre enn å flicke på passive mode, så kan ingen røre deg. :nei:

Også kommer den en idiot og kjører på deg. Yeey!

 

 

I passive mode så går alle spiller biler rett gjennom deg.

 

 

What? Ikke skjedd på 360 så lenge jeg har spillt. 

Lenke til kommentar

Endelig fikk jeg det til å virke. :D Det var overklokken på GPU'ene mine som tullet det til. Egentlig rart, de var ikke akkurat varme (39grader). Men men, det skulle jeg sjekket først uansett. Anyways, Los Santos ser nydelig ut i 1440P og alt av settings til Max (6700MB VRAM). FPS dipper noen ganger ned til 120fps, men ligger gjevnt på 144fps med TitanX SLI. Dette er online med full server, og mens jeg kjører rundt og skyter på alt jeg ser. :p

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som sliter med at spillet kræsjer fra tid til annen? Spilte vel totalt 6 timer i går og spillet kræsjet 4 ganger.

 

Jeg syntes de har gjort en god jobb med PC versjonen i forhold til tidligere versjoner. Spiller på en 4K skjerm med ett 980GTX og har ennå til gode å se noe hakking.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...