GingerJED Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Hei. Jeg går på elektro vg1. Har fått en stor arbeidsoppgave der jeg skal montere nytt telefonanlegg i et liksomhjem. Jeg har laget Enlinjeskjema, men trenger hjelp til å laget et flerlinjeskjema ut fra det. Må ha det med til Mandag så håper på et bra resultatet i løpet av de neste dagene. Takk Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Mulighet til å se hele oppgaven? Lenke til kommentar
GingerJED Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Ja men da må jeg ta bilde av hele arket eller heftet Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Da forslår jeg at du gjør det, eller skriver ned funksjonsbeskrivelsen av hvordan dette skal fungere. 1 Lenke til kommentar
GingerJED Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Photos.zip Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Jaha. For det første så er læreren din veldig dårlig på rettskriving. Men det er nå en annen sak. Synes at det er litt merkelig å komme med et porttelefonsystem når det ser ut på jobbeskrivelsen at det skal være et intercom system. Er godt mulig at det kan brukes på den måten, men det ser jeg ikke på bildene du ga. Og det har litt å si, ettersom et porttelefonanlegg fungerer annerledes enn tradisjonell intercom. Men mindre intercomen bare skal ha kommunikasjon 1 vei med tanke på oppringing. Men ja, da ser jeg ikke noe annet valg (dersom dette porttelefonsystemet var det du fikk med oppgaven) enn at du bare tegner opp flerlinjeskjema i tråd med det koblingsskjemaet som følger med i databladet. 1 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Bare en liten kommentar på siden. Dette er en typisk oppgave som er for meg uforståelig å ha i 2015. Den er totalt urelevant, da denne "Feiten" slipper billigere unna med å få tak i en mobiltelefon, dersom han ikke har det fra før. Ser nesten på meg ut som at dette er en middelaldrende lærer som ønsker å vise frem litt hva som var high tech den gangen han var yrkesaktiv. Noe som er litt komisk og litt trist, da jeg tror det finnes mange flere relevante oppgaver som ungdommen kan bryne seg på enn dette her. 1 Lenke til kommentar
GingerJED Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 Du sier noe der. Ja en er ikke veldig ung. Problemet er at skolen eg går på er så falleferdig, med et elendig utvalg av utstyr. Grunnen til oppgaven er nemlig derfor. Skolen har ikke råd til nytt utstyr så vi må få oppgaver til gammelt og ut datert utstyr. Takk for svar. Lenke til kommentar
GingerJED Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 Så det du mener er at jeg skal lage et flerlinjeskjema med antall leder på oppgave tegningen, og lage den på samme måte som enlinjeskjemaet. Du kunne vel ikke bare ha laget et eks. vis du har tid Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 På flerlinjeskjema så tegner du opp tilkoblingene på apparatene (står i heftet), og hvordan lederne går mellom apparatene. Skriv opp hvilke par du bruker til hva dersom du bruker parkabel. Lenke til kommentar
GingerJED Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 ,ok da forstod jeg det bedre Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Flotte greier, og håper at det hjalp. Det er derfor jeg ikke vil tegne dette for deg. Du er mye bedre tjent med å få forståelsen for hva som ligger bak, og ikke bare få svaret tildelt. Og det helt greit å spørre om hjelp Lenke til kommentar
GingerJED Skrevet 15. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2015 Siste spørsmål. E det mellom telefonene og Ringe tablået man kan bruke Parkabler. Og mellom strømforsyningen og ringe tablået kan man bruke? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. februar 2015 Del Skrevet 15. februar 2015 Det står vel i heftet hva slags kabel som kan brukes til hva. Om det bare står angitt tverrsnitt så regner jeg med at hvilken som helst kabel kan brukes så lenge tverrsnittet holder mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå