Gå til innhold

Sapphire, Hercules og Powercolor

eiriksen

Anbefalte innlegg

Skal hjelpe en kompis av meg med å finne deler til en pc, og han skulle gå for Radeon 9600 Pro/Non-pro. Hos www.pcutstyr.no er de oppført med forskjellige priser. Hva rettferdigjør for de priser veid opp mot hverandre, hva egner de seg til? Hvem er best til å klokke (hva den nå enn kalles)? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hercules er greie kort, men vaneligvis mye dyrere enn min personelige favoritt som er  :woot: Sapphire :woot:

Både Powercolor og shappire kort er BBA(built by ati) så hvordan kan du da ha shappire som favoritt?

Fordi vifta på Powercolor kortet mitt har stoppa helt pluttselig. Har lest om flere som har problemer med det.

Men Sapphire har vært greit. Powercolor er kanskje litt bedre på pris? :yes:

Lenke til kommentar

Vifta på mitt PowerColor-kort stoppa også. Og det er samme vifte som på Sapphire og andre produsenters kort, unntatt Hercules, som lager egne kjøleløsninger. Bortsett fra at vifta til PowerColor og de andre kortene er CRAP, så yter dette kortet (PC) veldig bra, og jeg fikk klokket mitt 9800 pro fra 380/340(337) til 438/391 og kjørt det stabilt.. Til vifta stoppa...

Når jeg får igjen på garantien, velger jeg nok kanskje PowerColor igjen, pga pris, men kjøper en Zalman heatpipe og vifte til, da blir det SuperPowerColor!!!

:woot:

Lenke til kommentar

Jeg har både eid Hercules Radeon-kort og Sapphire Radeon-kort og

har aldri hatt noen problemer med noen. Powercolor har jeg lest

at skal ha noe vifteproblemer innimellom, men tror ærlig talt ikke

det egentlig er noe større problem med det merket enn med andre

merker.

Gå for et Sapphire 9600 Pro, det ville jeg gjort.

Lenke til kommentar

Dette vifteproblemet til POwerColor er ikke noe større problem enn hos andre. Uansett så får du igjen på garantien! Har vel noe med at siden PC kortene er så billig kjøper mange flere de kortene, så derfor blir det flere eiere av kort og flere kort som som "Klikker", men feilprosenten er ikke noe større tror jeg.

Lenke til kommentar
Når jeg får igjen på garantien, velger jeg nok kanskje PowerColor igjen, pga pris, men kjøper en Zalman heatpipe og vifte til, da blir det SuperPowerColor!!!

Jeg vurderer også ny kjøling på kortet. En ting jeg lurer på bare, det er en shim rundt coren, og her er det et lite mellomrom hvis du har en helt flat heatsink pga det skal være plass til en tykk thermalpad som er standard på kortet, vil det bli kontakt hvis du har et syltynt lag med goop?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også ny kjøling på kortet. En ting jeg lurer på bare, det er en shim rundt coren, og her er det et lite mellomrom hvis du har en helt flat heatsink pga det skal være plass til en tykk thermalpad som er standard på kortet, vil det bli kontakt hvis du har et syltynt lag med goop?

Lurer egentlig på det samma.

Får vannkjøling i morra og skal da også ha på GPU. Skal bruke Artic Silver 5.

Skal jeg bare smøre på et ekstra godt lag da?

Er vel best med tynt da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...