Mi994 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Heisann! Jeg jobber med makroøkonomi og lurer litt på hvordan jeg skal få taki aktuelle norske nasjonalregnskapstall? Jeg har gjort oppgave A, men i B aner jeg virkelig ikke hvilken side jeg skal finne disse tallene på. Dette er oppgaven: Et land har følgende nasjonalregnskapsdata (målt i milliarder av en felles pengeenhet): C=160, G=70, I=60, A=200 og B=210. Dessuten er kapitalslitet oppgitt til 40. Symbolforklaringer C=Privat konsum G=Offentlig konsum og investeringer I=Private investeringer A=Eksport B= Import a) Beregn C,I,G,A og B som andeler av nasjonalprodukt, uttrykt i %. b) Gjør tilsvarende med aktuelle norske nasjonalregnskapstall. Presiser kilden du bruker! -> SEND MEG GJERNE EN LINK I SVAR-FELTET Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Ssb.no Endret 12. februar 2015 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Mi994 Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Ssb.no Har du en direkte link til de tallene jeg trenger? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Litt av jobben får du gjøre selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå