Jakoozie Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Hei! Jeg har lyst til å bli medlem på et forum (neogaf) som krever en privat e-postadresse, altså ikke Gmail, Outlook, yahoo eller lignende. Vet at mange bruker jobbmail osv, men jeg har selv ikke jobb akkurat nå, og jeg vil uansett ha en e-postadresse som jeg har for alltid (forhåpentligvis). Folk bytter jo jobb, og da funker det vel dårlig å bruke e-postadressen. Det finnes enkelt sider som gir deg en slik adresse, men det krever jo månedlig betaling. Er det eneste måte? Hvis jeg først skal ha en e-postadresse kan jeg godt tenke meg å ha den tilknyttet et eget domene, type *fornavn*@*etternavn*.no Det må jeg jo såklart betale noe for. Endret 12. februar 2015 av Jakoozie Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Har du ikke en ISP Jeg har hatt privat mail adresse i 16 år (frisurf/online.no) og har ikke kostet meg noe . Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Har du ikke en ISP Jeg har hatt privat mail adresse i 16 år (frisurf/online.no) og har ikke kostet meg noe . Bruker nextgentel, og skal snart flytte til et sted hvor jeg antakelig ender opp med fiber fra altibox. Jeg er en person som bytter mye mellom abonnement. Blir egentlig mer og mer gira på å ha et eget domene, med egen e-postadresse. Virker proft, og jeg er garantert at den ikke forsvinner eller blir lagt ned. Noen som har erfaringer med denne typen ting? Ser det er en del forskjellige sider som tilbyr slike tjenester med mail og domene. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Fra NeoGAFs terms of service:B. Registration must be performed with an Internet Service Provider, education, or workplace email address. No other types of email addresses will be accepted, including all free email addresses (@gmail), addresses tied to personal domains (@myrandomblog), addresses part of standalone paid accounts (@me), or any of a limited number of domains that have been blacklisted for abuse despite otherwise falling within the bounds of ISP/education/workplace (@aol). The approval process is manual and subject to a significant waiting period. En email-adresse av type *fornavn*@*etternavn*.no vil dermed ikke bli godkjent - men en ISP-basert email-adresse er OK. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Har du ikke en ISP Jeg har hatt privat mail adresse i 16 år (frisurf/online.no) og har ikke kostet meg noe . Bruker nextgentel, og skal snart flytte til et sted hvor jeg antakelig ender opp med fiber fra altibox. Jeg er en person som bytter mye mellom abonnement. Blir egentlig mer og mer gira på å ha et eget domene, med egen e-postadresse. Virker proft, og jeg er garantert at den ikke forsvinner eller blir lagt ned. Noen som har erfaringer med denne typen ting? Ser det er en del forskjellige sider som tilbyr slike tjenester med mail og domene. Nextgentel gir deg vel @broadpark.no e-post gratis, mens lyse/altibox gir seg @altibox.no så du kan jo bruke disse, men om du vil ha etternavnet ditt må du først finne et domene som er ledig med ditt etternavn dette kan du sjekke på domeneshop.no. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Selv om du bytter ISP følger det jo alltid med mail , så bruk denne var det egentlige budskapet mitt. Da oppdaterer du bare profilen din på forumet når eposten din eventuelt endres. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 En email-adresse av type *fornavn*@*etternavn*.no vil dermed ikke bli godkjent - men en ISP-basert email-adresse er OK. Når det er sagt, du kan jo registrere *mittfirmanavn*.no og bruke *navn*@*mittfirmanavn*.no som email-adresse. NeoGAF vet jo ikke at det bare er du som bruker denne adressen. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Fra NeoGAFs terms of service: B. Registration must be performed with an Internet Service Provider, education, or workplace email address. No other types of email addresses will be accepted, including all free email addresses (@gmail), addresses tied to personal domains (@myrandomblog), addresses part of standalone paid accounts (@me), or any of a limited number of domains that have been blacklisted for abuse despite otherwise falling within the bounds of ISP/education/workplace (@aol). The approval process is manual and subject to a significant waiting period. En email-adresse av type *fornavn*@*etternavn*.no vil dermed ikke bli godkjent - men en ISP-basert email-adresse er OK. Wow. Veldig spesielt. Neogaf er virkelig sære. Falt meg ikke inn en gang at slike e-postadresser ikke vil bli godkjent. Takk for svar alle sammen! Får gjøre som du sier syar2003, og bruke internett ISP-en. Får parkere ideen om eget domene/e-post midlertidig, selv om det virker veldig kult å ha så har jeg ikke behov for det akkurat nå hvis jeg ikke kan bruke det hos neogaf. Litt skuffende ... Hadde vært så kult å ha navnet mitt som e-postadresse. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) En email-adresse av type *fornavn*@*etternavn*.no vil dermed ikke bli godkjent - men en ISP-basert email-adresse er OK. Når det er sagt, du kan jo registrere *mittfirmanavn*.no og bruke *navn*@*mittfirmanavn*.no som email-adresse. NeoGAF vet jo ikke at det bare er du som bruker denne adressen. Hvordan tenker du da? Måtte jeg i så fall bare dikte opp et firmanavn? Har forsåvidt et enkeltpersonsforetak som bare har mitt navn som firmanavn, men det hjelper kanskje ikke. Hvordan skal neogaf klare å skille mellom [email protected] og [email protected] forresten? Jeg har et veldig norskklingende etternavn. Endret 12. februar 2015 av Jakoozie Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Litt skuffende ... Hadde vært så kult å ha navnet mitt som e-postadresse. Hvis etternavnet ditt kan brukes som et firmanavn, så er jo det en mulig utvei ... Jeg vet ikke hvordan NeoGAF I så fall sjekker sånne ting. Endret 12. februar 2015 av nebrewfoz Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 En email-adresse av type *fornavn*@*etternavn*.no vil dermed ikke bli godkjent - men en ISP-basert email-adresse er OK. Når det er sagt, du kan jo registrere *mittfirmanavn*.no og bruke *navn*@*mittfirmanavn*.no som email-adresse. NeoGAF vet jo ikke at det bare er du som bruker denne adressen. Nå har jeg brukt epost adressen [email protected] i mange mange år, og har aldri opplevd at noen ikke godtar det. De skriver jo noe om svartelistede domener, og den er jo grei. Hvordan kan de ev påstå at ikke etternavnet ditt er et firmanavn? En av grunnen til jeg kjøpte eget domene i 1999 var jo akkurat dette, å ha en fast epost adresse til og med jeg byttet leverandører osv. Nå har jeg fått noen nye epost domener i de senere år, men kan fortsatt bruke epost adressene jeg hadde i 1999, siden jeg fortsatt eier domenet. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Kanskje jeg må bruke et annet navn når jeg faktisk registerer meg, for sikkerhets skyld. Da er det jo umulig for de å vite at jeg har navnet mitt som e-postadresse, for alt de vet kan etternavnet mitt være et firma. (Teknisk sett er det også det, men firmanavnet er både fornavn og etternavn, og er et enkeltpersonsforetak) Endret 12. februar 2015 av Jakoozie Lenke til kommentar
myhken Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Kanskje jeg må bruke et annet navn når jeg faktisk registerer meg, for sikkerhets skyld. Da er det jo umulig for de å vite at jeg har navnet mitt som e-postadresse, for alt de vet kan etternavnet mitt være et firma. (Teknisk sett er det også det, men det gjelder både fornavnet og etternavnet) Du det der er ikke noe stress i det hele tatt. Skaff deg ønsket domene (ikke så lett alltid når det kommer til etternavn) sett opp epostadresse på domenet og registrer deg. De kommer garantert til å godta det. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg har firma som lyder mitt navn (sant nok med AS bak), og har domenenavn = etternavn. Derfor har jeg, og resten av familie og slekt med samme etternavn, [email protected] som adresse. Veldig greit, og selv min mor (som er teknisk analfabet) har skjønt at adressen hun har fått er noe utenom det vanlige. Kan også nevne at jeg for mange leverandører setter opp leverandø[email protected] (f.eks. er kontoen min på diskusjon.no knyttet mot [email protected]). På den måten vet jeg at adressen som er gitt til en leverandør er helt unik, og dersom jeg plutselig mottar spam på den adressen, da vet jeg også hvem som er skyldig. Jeg kan også sette opp regler i innboksen, slik at post sorteres riktig basert på mottakeradresse ([email protected] går rett i økonomi-boksen etc). Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Kanskje jeg må bruke et annet navn når jeg faktisk registerer meg, for sikkerhets skyld. Da er det jo umulig for de å vite at jeg har navnet mitt som e-postadresse, for alt de vet kan etternavnet mitt være et firma. (Teknisk sett er det også det, men det gjelder både fornavnet og etternavnet) Du det der er ikke noe stress i det hele tatt. Skaff deg ønsket domene (ikke så lett alltid når det kommer til etternavn) sett opp epostadresse på domenet og registrer deg. De kommer garantert til å godta det. Forhåpentligvis gjør de det ja. Neogaf er notoriske strenge på alt sånt, de går til ganske ekstreme lengder for å unngå at "troll" som blir bannet bare kan lage seg ny gratis e-post og signe seg opp igjen. Men det er verdt et forsøk, den siden jeg foreløpig liker best (webhuset.no) tar bare 25 kroner måneden for denne tjenesten, så jeg har ikke så mye å tape. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg har [email protected] , [email protected] , [email protected] Så det er mulig å få til på ISP om du ikke heter Jan,Per,Ola,Kari til fornavn og Jensen,Olsen,Hansen til etternavn. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Nå har jeg brukt epost adressen [email protected] i mange mange år, og har aldri opplevd at noen ikke godtar det. De skriver jo noe om svartelistede domener, og den er jo grei. Hvordan kan de ev påstå at ikke etternavnet ditt er et firmanavn? Jeg vet ikke om NeoGAF er like 'fundamentalistiske' som de virker utfra sine Terms of Service ... "The approval process is manual and subject to a significant waiting period." Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 At det tar lang tid er det ingen tvil om. Jeg hadde en konto der tidligere, som jeg mistet tilgang til. (Fordi jeg ikke har tilgang til e-posten lengre, tidligere jobbmail som har blitt sagt opp, grr). Det tok 3-4 måneder å få godkjent den brukeren. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Det gjelder nok mest us residents med spesielt vekt på aol,hotmail fra tidligere av hvor pseudonym var veldig utbredt. En .no adresse vil nok uansett form (no domene) bli enklere godkjent. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Da har jeg registrert domene Mått nøye meg med et .net for å få korrekt stavemåte av navnet, men det får gå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå