Xanny Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 skal kjøpe meg nytt hovedkort, må jeg da også kjøpe windows 8 på ny da? eller kan jeg bruke den samme lisensnøkkkelen som jeg har nå på det nye hovedkortet? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 http://blogs.technet.com/b/uktechnet/archive/2013/05/14/what-s-the-difference-between-oem-retail-and-volume-licenses.aspx Så kommer vel ann på om du har OEM eller retail lisens. Men det er mulig å bytte hvis hovedkortet er defekt, og man bytter tilsvarende hovedkort. Men da må du nok ringe inn til microsoft å høre om å få ny OEM lisensnøkkel. Lenke til kommentar
Xanny Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 det er retail lisens ja... så da trenger jeg ikke å kjøpe ny lisensnøkkel? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg gjorde nylig noe lignende, bortsett fra at jeg ikke reinstallerte Windows7 - jeg tok bare med meg diskene fra den gamle PC'en over til den nye (m/nytt HK, CPU, RAM, PSU,GPU). (Jeg brukte en funksjon I Paragon HD Manager for å sjekke at driverne på systemdisken ville virke godt nok til å få bootet PC'en.) Da den nye PC'en startet opp første gang, fikk jeg beskjed om at jeg hadde 3 dager på å aktivere Windows. Etter å ha installert skjermkortdrivere og ting & tang, var det bare å klikke på Aktiver-knappen, vente 20 sekunder, og vips var den saken i boks. (Jeg slapp dermed å reinstallere alle programmer og endre alle settings osv, men jeg dro med meg litt gruff I form av drivere jeg ikke trenger, men en lite rydderunde fikset den saken også.) Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Men det sier ikke man kan bytte maskinvare i det uendlige, selv med retail lisens. Men er ikke verre en å ringe nummer, å få det løst på den måten. http://superuser.com/questions/36386/can-i-transfer-a-windows-7-license-to-another-computer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå