Gå til innhold

Transfer Heathrow

Anbefalte innlegg

Hei,

Er litt i tvil om transfer på reisen jeg har bestilt er litt i det korteste laget.

Jeg har SAS fra Oslo til Heathrow, og U.S. Airways fra Heathrow til Los Angeles med 2 timer og 55 minutter mellomrom.

Edit: Datoen er 19.06.2015

Da lurer jeg på om hva dere som kanskje har litt mer peiling på dette tror? Har SAS og U.S. Airways interline avtale? Må jeg ut å sjekke koffert inn igjen?

Turen er bestilt via Tripsta.no, så det skal jo være lagt opp til at det er mulig men.

Takk for alle svar!

Endret av KenSogge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at bagasjen blir sendt hele veien. Det er ganske vanlig når du har bestilt billettene sammen. Men dette får du beskjed om da du sjekker inn bagasjen.

Når det gjelder hvor god tid du har på flyplassen kommer det litt an på hvilken terminal du lander på, og hvilken du flyr fra. Men tror det bør gå fint altså. Har riktig nok bare erfaring med å komme meg fra terminal 5 til 2. Det hadde i hvert fall gått fint på den tiden du oppga. Det bør ikke ta nevneverdig lengre tid å komme seg til noen av de andre terminalene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du ankommer med SAS til terminal 2, og skal videre med US Airways fra terminal 3. Minste lovlige transfertid her, er 75 minutter (altså 1 time og et kvarter). Du har med andre ord god tid.

Er alt booket på en billett, trenger du heller ikke å tenke på bagasjen.

Mer info her: http://www.heathrowairport.com/heathrow-airport-guide/flight-connections

Forøvrig så flyr ikke US Airways fra Heathrow til Los Angeles.Regner med at flighten din da opereres av American Airlines? De er i praksis samme selskap, og er i en sammenslåingsprosess, så mest sannsynlig tipper jeg at du da skal fly American Airlines. De flyr også fra terminal 3, og det betyr i praksis ingenting.

Du har antageligvis da booket en codeshareavgang, som betyr at US selger seter på AA sitt fly, under et annet fligtnummer (gjerne firesifret)

Det kan være en mulighet for at du skal fly British Airways, siden de er i allianse med US Airways og American Airlines, og at US også selger codeshareavganger hos BA. Ville dobbelsjekket det. BA flyr i så fall fra terminal 5. Der må du i så fall ha 90 minutter, og du har fortsatt nesten dobbelt så lang tid som du behøver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...