AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Jeg sitter veldig mye inne da jeg ikke har "sosiale antenner" som andre å føler meg da komfortabel hjemme alene.Men siden jeg er mye inne å bare på pcen/ser på tv så har jeg etter 5 år dårlig pust, svimmel/uvel når jeg reiser meg/ser på tv serier (er mest de gangnene)Å har mest sansynlig dårlig blod sirkulasjon, og vil fikse det med å se om det er noe fysisk aktivitet som ikke krever at jeg må lengre avstander som jogging og slikt.Holder det med å bruke vekter for å få i gang blod sirkulasjonen? Eller må kroppen bevege seg i en relativ kjapp gange for å få i gang sirkulasjonen? Anonymous poster hash: 7e31d...cec Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 For å bruke hjertemuskulaturen optimalt må du nok øke aktivitetsnivået ditt , har du derimot vært svært lite i bevegelse de siste 5 årene så er mitt beste råd til deg at du starter med svømming. Svømming har fordelene med at det belaster kroppens beinstruktur minimalt og gir en svært god belastning på hjerte og omløp , svømmer man derfor riktig og er flink til å variere ( crowl , butterfly , rygg , brystsvømming , osv ) så vil man fort komme i en betraktelig bedre form. Er man derimot ikke en god svømmer så bør man starte med det man føler seg komfortabel med og øve seg på å svømme mye over og ikke minst under vann. Når man da er komfortabel med pusting og svelging av vann når man er litt uheldig er det langt lettere å øve på teknikker og forskjellige svømmearter. Mange svømmehaller har også tidspunkt som er grei å dra på for de som ikke er så veldig "sosial" og man får derfor gode muligheter til å trene på egen hånd. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Dersom du antar at du har dårlig blodsirkulasjon vil jeg anbefale seg fysisk aktivitet som øker hjerterytmen betraktlig, altså kondisjonstrening i form av jogging, svømming, skigåing etc. Det er ikke bare hjertet som pumper blodet rundt i kroppen, muskulaturen bidrar også i stor grad til å pumpe blodet, og det er viktig at muskulaturen belastes og er i bevegelse. Når muskulaturen belastes og trenger mye blod, vil blodsirkulasjonen til musklene øke. Trening har også en rekke andre gode virkninger på kroppen, som f.eks å senke kolesterolet, og øke "det gode kolesterolet", bedre kondisjon som resulterer i bedre gassutveksling og i tillegg, uten å gå for dypt i materien, så har trening gunstig effekt på sentralnervesystemet vårt, som gir oss bedre mental helse. Hvis du i flere år har sittet med pc uten spesielt mye trening og aktivitet, vil jeg anbefale deg treningsstudio. Det er vesentlig mer motiverende å trene blant andre mennesker som også trener, enn å løpe seg en tur i skogen alene. På treningsstudio så får man et ekstra push og gjerne veiledning dersom du selv ikke kan så alt for mye om trening, spesielt i startfasen. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Begynn å gå turer, på la oss si 60 minutter, flere ganger i uka. Sett opp en timeplan som du følger. Etter x antall turer vil du merke at det føles naturlig å heller jogge, så da kan du begynne med det. Jeg tror du har bedre av å være ute isteden for å bare løfte vekter hjemme. For ved å være ute, trener du mer en bare kroppen. Lykke til, fortell oss hvordan det går om et par uker! Endret 12. februar 2015 av dobermannoslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå