AnonymDiskusjon Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hei, Jevnlig pleier jeg å gå i "depresjonsmodus" fordi jeg ikke takler alt presset fra skolen, spessielt. Jeg går siste året på vgs. Ikke det at jeg gjør det dårlig, ligger på rundt 5 i snitt(realfag). Men mange ganger føler jeg en automatisk shutdown, på grunn av missunnelse, bekymringer, høyt press med masse prøver en uke. Da får jeg ikke gjort det jeg skal, jeg får ikke øvd på en prøve for eksempel. Tankene svirrer, det blir vannskelig. Jeg har funnet ut at sjokolade hjelper å dytte meg opp litt, jeg føler meg bedre, men det blir bare midlertidig. Hva kan man gjøre for å bli "bedre" i slike situasjoner. Jeg prøver å tenke positivt, men det alene fungerer ikke. Anonymous poster hash: 751bb...3b3 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Veldig vanskelig å vite hva som vil hjelpe for deg. Men noen ting som hjelper generelt er å få seg nok sollys (nå på vinterstid kan man vurdere å ta solarium en gang i blant eller kjøpe seg en UV-lampe), og det hjelper på humøret å trene. Ellers kan jeg vel si at det ikke hjelper å bekymre seg og å "stresse". Vet at det er lettere sagt enn gjort, men om du gjør ditt beste på skolen er det faktisk ikke mer du kan gjøre. Noen ganger kan det kanskje hjelpe å si "Det går som det går" etter/før en prøve, for eksempel. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Litt trening, men ikke for mye. Kan gi mer energi. Tror du rett og slett er på vei til å få et kjent stress og utbrent fölelse som er vanlig for mange unge idag. Du er ikke den eneste som har det sånn, idag er det sykt mye mer stress på unge enn det var för. Krav og forventninger ut av en annen verden. Men angående trening, en joggetur kan få ut stress, og om du ikke jogger så kan en lang gåtur et par ganger i uken hjelpe, og gi deg selv litt zen pauser der du pröver å slappe alene uten alt stress og mas. Gjerne i helgen. En tid som er bare din, feks lytte til musikk eller lignende. Endret 11. februar 2015 av Gouldfan 1 Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Må rett og slett lære deg å gi litt faen du. Du gjør det tydeligvis bra på skolen. Men det er ikke noe vits å pugge seg ihjel på vgs. Spar det til universitetet. Når jeg skal stresse ned så bagatelliserer jeg problemene mine. For til syvende og sist så har alle problemene jeg har hatt vært små og uviktige I ettertid, selv om der og da har de vært helt forferdelige. Når du innser det, så takler du stress bedre etter hvert 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Hvis det hjelper, kan du huske på at du snart er ferdig med en av de viktigste og vanskeligste delene av livet ditt. Mange, deriblant jeg, opplever at studiene er mindre krevende enn det videregående var, i hvert fall i begynnelsen. Og når du har fått den studieplassen du vil ha, er ikke karakterene like viktige lenger. Lenke til kommentar
dovifte Skrevet 14. februar 2015 Del Skrevet 14. februar 2015 Må rett og slett lære deg å gi litt faen du. Du gjør det tydeligvis bra på skolen. Det er ikke noe vits å pugge seg ihjel på vgs. Spar det til universitetet. For til syvende og sist så har alle problemene jeg har hatt vært små og uviktige I ettertid, selv om der og da har de vært helt forferdelige. Når du innser det, så takler du stress bedre etter hvert (Innlegget mitt er ikke for å svare brukeren Nstin) Til trådstarter: Du lever for øyeblikket et ekstremt godt liv. Mye bedre enn hva du kan sammenligne med andre mennesker på din alder rundt om i verden. Som brukeren over sier, gi litt faen. Du har ikke noen grunn til å bekymre deg egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå