The Lamp Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Vet ikke om jeg har posta på riktig sted nå, men likevel. Jeg leste nettopp en bok med navnet Av måneskinn gror det ingenting, men jeg skjønte ikke tittelen. Hvordan ville dere tolket tittelen? Boka handler om generelt om en ulykkelig kjærlighetshistorie, abort, fattigdom.. Noen momenter der det blir nevnt: "Menneskene er så svake for måneskinn. Det blender dem ikke. Det brenner dem ikke. Så gikk vi og tidde, lenge. Da vi skiltes, sa han: Av måneskinn gror det ingenting." "Vet du hva en som jeg kjente engang sa til meg en kveld? Han sa: Av måneskinn gror det ingen ting. .. Måneskinnet er bare et kaldt refleks av sollyset." Hva skal det liksom bety? Skal det ligge en dypere mening bak dette? Hva har det med temaene som blir tatt opp i boka/handlingen å gjøre? Hva mener dere? Håper det er noen andre som har lest boka og kan komme med innspill. Lenke til kommentar
Lina Mathilde ♥ Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Første tanke var at det kunne bety at det nytter ikke å bare være vakker for å bli noe stort. Med måneskinn mener man jo ofte at noe er fint. meja det passer kanskje ikke helt med boka, hvis den handler om fattigdom og sånt? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg er ikke bonde eller har grønne fingre, men vet at hvis man skal få noe til å gro trenger man ekte sollys. Sollys kan være hardt, avslørende og farlig, men det har krefter til å endre ting og få ting til å vokse. Forøvrig finner du lett en skolestilanalyse av denne boka med Google, der er det også en tolkning av tittelen: http://www.skoleforum.com/stiler/analyse/det.aspx?id=2490 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå