Truls84 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Er på tanken på å kjøpe meg en UPS, mer spesifikt en BlueWalker PowerWalker VFI 1000RT/1500RT. Noen som kan svare på hva BlueWalker mener med at strømutgangene er "Programable"? Hvordan er støynivået ved vanlig idle? Endret 11. februar 2015 av Truls84 Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Selv har jeg en PowerWalker VI 1000RT LCD, så ikke Online slik den du har tenkt deg. Støynivået i min er irriterende i idle, og jeg leter etter en måte å få den stillere på. Lett å skru åpen og bytte vifte, men den likte ikke Noctua-vifta jeg bytta den i mot og slo seg av. Så nå tenkte jeg å heller sette inn en viftekontroller og skru den farta på orginal-vifta istedet. Så vidt jeg har skjønt med programmerbare utganger, er at de kan slåes av og på i software feks, har ikke sett bruken for det, men. Ellers fungerer den strålende. Ikke noe å utsette utenom vifta. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Min Powerwalker VFI 3000 LCD hadde ingenting imot Noctua-vifter. En brøkdel av støyen og minst like lav temperatur. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Ah, heldigere enn meg - evt. så er det den eksakte modellen den ikke liker. Kan jeg spørre om du husker nøyaktig hvilken vifte du satte inn? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Ah, heldigere enn meg - evt. så er det den eksakte modellen den ikke liker. Kan jeg spørre om du husker nøyaktig hvilken vifte du satte inn? To slike: https://www.komplett.no/noctua-nf-a9-flx-92mm-vifte/825469 Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Fint å vite at den med letthet kan modifiseres med annen vifte. Kan noen av dere sjekke opp på den "programable" delen av de utgangene, kan de kansje settes opp så de har Master/Slave funksjon og kan noen av dem settes til å bare være surge protection og ikke drevet av batteri? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Du kan bytte vifter men de bruker ikke standard viftekontakter. Du må klippe og lodde over den gamle pluggen. På min er alle programmerbare og alle har batteri og surge-protection. Men så er min kraftig nok til å drive en hel 10A-kurs alene. Lenke til kommentar
Truls84 Skrevet 12. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2015 Skjønner at utgangene er programerbare, det jeg ikke skjønner er hva det innebærer da det ikke står noen plass i brukermanualen til ups'en eller til den medfølgende programvaren. Hva kan du programere dem til? Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 "Load segment are sets of receptacles that can be controlled through the display. Each UPS has two configurable load segments. See “Rear Panels” on page 30 for load segment for each UPS model." Er det nærmeste jeg finner av info. Enig at infoen er dårlig. Men jeg anbefaler å sende en epost og spørre - jeg sendte en ang. viftespørsmålene mine og fikk svar ganske kjapt. Lenke til kommentar
ssaeth Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 takk for info ang viftene fikk min Powerwalker VFI 2000 LCD i dag og driver og lader den opp nå den åverdøver mine 2 poweredge r710 + 1 310 så de viftene skal ut ellers må jeg si at den er bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå