Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortdriveren kræsjer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke gjort det ennå, men tenkte det ikke var vits siden 4870 kortet skal dra mere strøm (?)

Kan jo alltids prøve om dere tror det allikevel kan være det

Alltids lurt å gjøre det. Ulike kort har forskjellige behov, feks kan det være at 4870 kortet var mindre følsom til "ripple" mens ditt nye kort ikke er det...

Men ja, da har du i alle fall utelukket en ting til.

Lenke til kommentar

Prøvd med annen PSU, samme feil.

Prøvd uten trådløst nettverkskort + oppdaterte drivere på HK, samme feil.

Prøvd OCCT testen, å den kan stå alt fra 2 min til 2 timer også får jeg samme feilen.

Med w8 innstalert får jeg ikke opp noen annet enn : "The previous system shutdown at 14:04:15 on ‎25.‎02.‎2015 was unexpected."

Først blir skjermen svart, lyden fortsetter, så kommer bildet igjen men med bare noen farger virker det som, også rebooter pc'n.

Tips videre? Takknemlig for all hjelp så langt

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kortet har vært inne hos produsent, uten at de finner noe feil på det...

Så da må det være enten HK eller CPU.

MEN jeg fikk satt opp varmepumpe samtidig som problemene begynte, kan det være forstyrrelser fra den som gjør at pc'n henger seg opp? Iogmed at det er så random når dette skjer. I dag feks har det vært varmt, å pc'n virket uten feilslag i mange timer helt til akkurat nå, og nå har pumpa drevet å gått litt igjen.

Dette kan jeg sikkert prøve ved å ha den avslått en stund å prøve, men gidder ikke hvis det er helt usansynelig...

Lenke til kommentar

Kortet har vært inne hos produsent, uten at de finner noe feil på det...

Så da må det være enten HK eller CPU.

MEN jeg fikk satt opp varmepumpe samtidig som problemene begynte, kan det være forstyrrelser fra den som gjør at pc'n henger seg opp? Iogmed at det er så random når dette skjer. I dag feks har det vært varmt, å pc'n virket uten feilslag i mange timer helt til akkurat nå, og nå har pumpa drevet å gått litt igjen.

Dette kan jeg sikkert prøve ved å ha den avslått en stund å prøve, men gidder ikke hvis det er helt usansynelig...

Det er kanskje ikke fullstendig usansynlig, det var jo et pussig sammentreff. Ei varmepumpe drar ganske "hakkete" strøm pga at den har hastighetsregulert kompressor. Dette vil kunne merkes ellers i huset. Men på den annen side så skal ei noenlunde god pc strømforsyning takle ganske forurenset strøm inn. Er varmepumpa korrekt tilkoblet jordet strømtilførsel? Er pc-en tilkoblet jordet uttak? Har du IT eller TN nett i huset ditt?

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke fullstendig usansynlig, det var jo et pussig sammentreff. Ei varmepumpe drar ganske "hakkete" strøm pga at den har hastighetsregulert kompressor. Dette vil kunne merkes ellers i huset. Men på den annen side så skal ei noenlunde god pc strømforsyning takle ganske forurenset strøm inn. Er varmepumpa korrekt tilkoblet jordet strømtilførsel? Er pc-en tilkoblet jordet uttak? Har du IT eller TN nett i huset ditt?

Pumpa er koblet til ny egen jordet kurs. PC'n er også påkoblet ny jordet kurs, all strømmen tilogmed inntaket i huset er nytt.

Åssen vet jeg om jeg har IT eller TN nett?

Edit: Har ihvertfall skrudd av pumpa nå, å prøver uten

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Er nok ingenting med pumpa å gjøre...

Legger ved link med zip som inkluderer filene i minidump mappa, håper noen kan kikke på det, for begynner nå å bli mektig LEI!

https://www.dropbox.com/s/i10nov1e2v1dlzn/Minidump.zip?dl=0

Edit: Ser det er flere som har samme problemet

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2033153/explain-works-290-black-screen-fix.html

Edit 2: Kjørt memtest 10 ganger på rad uten feil, prøvd uten disker utenom OS disk, uten USB utstyr osv

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...