Gå til innhold

[Løst] Bytte om lyden i høyttalerne

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har høyttalerne bak meg og da kommer lyden ut i feil høyttaler :( Jeg kan heller ikke bytte om på de, fordi jeg har også en tv koblet til samme høyttalere så da blir det feil for den.

Finnes det noe Windows 8.1 program som gjør dette?

Hvis ikke så tenkte jeg det var mulig å kjøpe en slik: https://www.komplett.no/fiio-d03-taishan-dac/657810

Og så sette inn "feil" inngang inn i forsterkeren, vil det fungere?

Jeg har 3 skjermer, er det mulig å sende lyden som kommer fra 2 av disse skjermene til optisk kabel (som sitter på hovedkortet), og lyden fra den siste skjermen over hdmi kabelen jeg bruker til den? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er mellom pc og høytalerne da? Og hvor kobler du inn tv'en?

PC -> hvilken type ledning? -> forsterkerinngang? -> høytaler?

TV -> hvilken type ledning? -> forsterkerinngang? -> høytaler?

PC -> Tente optisk kabel (toslink), men er ikke sikker (har ikke kjøpt inn) -> Ikke bestemt (Har Rotel RA-11) -> Høyttaler med vanlig høyttalerkabel

Tv -> Optisk (toslink)-> Optisk inngang (toslink) -> Samme høyttaler som pc'en.

Lenke til kommentar

Er det kun film du bruker høyttalerne til så kan for eksempel VLC bytte lydkanalene for deg slik:

attachicon.gifScreenshot 2015-02-12 16.28.24.png

Ellers kan det hende du kan gjøre det samme i lyddriverne dine på pc en.

Bruker høyttalerne til spill og netlfix også, så det går nok ikke :(

Har ikke noe eget lydkort, bruker det som er innebygd i hovedkortet. Det er Realtek HD-lydbehandlig av programvare som følgte med.

Lenke til kommentar

Hmm, kjipt å måtte kjøpe en egen DAC for det.

Alternativet er å ta lyden ut analogt fra pc'en (3.5mm minijack), og switch'e høyre/venstre utgang i kabelen, før forsterkeren.

PC (minijack) -> minijack kabel med "switched" ledere -> forsterker -> høytalere

Det burde fungere, med en god, skjermet minijack-kabel.

Men hvis du har en del krav til lydkvaliteten i dac'en, ser jeg ikke noen annen løsning enn den du har skissert i øverste post:

PC (optisk) -> optisk kabel -> ekstern dac -> "switched" analoge ledninger -> forsterker -> høytalere

Angående å spille av lyd fra optisk, samtidig som å spille lyd fra hdmi/skjerm, så er jeg usikker. Det blir vel som å bruke flere lydkort samtidig, jeg tror ikke windows støtter det? Du kan kanskje bruke et om gangen, og skifte mellom under "lydinnstillinger"? Men jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Hmm, kjipt å måtte kjøpe en egen DAC for det.

Alternativet er å ta lyden ut analogt fra pc'en (3.5mm minijack), og switch'e høyre/venstre utgang i kabelen, før forsterkeren.

PC (minijack) -> minijack kabel med "switched" ledere -> forsterker -> høytalere

Det burde fungere, med en god, skjermet minijack-kabel.

Men hvis du har en del krav til lydkvaliteten i dac'en, ser jeg ikke noen annen løsning enn den du har skissert i øverste post:

PC (optisk) -> optisk kabel -> ekstern dac -> "switched" analoge ledninger -> forsterker -> høytalere

Angående å spille av lyd fra optisk, samtidig som å spille lyd fra hdmi/skjerm, så er jeg usikker. Det blir vel som å bruke flere lydkort samtidig, jeg tror ikke windows støtter det? Du kan kanskje bruke et om gangen, og skifte mellom under "lydinnstillinger"? Men jeg er ikke sikker.

Ja, derfor jeg spurte her ;) Er kjedelig å bruke endel på dac :(

Lenke til kommentar

Forslag på DAC? Skal brukes til spill og musikk :) Har ikke noen store krav.

Kan man skifte mellom hdmi og optisk når man vil ved å skifte i Windows innstillinger?

Tenkte også å bruke en toslink y adapter for å også koble ps4 inn i :) Det ødelegger vel ikke noe?http://www.amazon.com/TosLink-Optical-Audio-Splitter-Adapter/dp/B001OBXP24

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...