Gå til innhold

Er Norge klar for et nytt sosialt nettsted?

Anbefalte innlegg

Du vet neppe hvilke funksjoner og fordeler det aktuelle nettverket har.

Det har du helt rett i. Vi baserer våre svar på det du skrev: Et nettsamfunn myntet på det norske folk. Hadde du utdypet hvilke funksjoner og fordeler det aktuelle nettstedet har/kan få kan det hende du hadde fått andre svar.

Dessuten må da poenget være å ha så mange aktive brukere som mulig. Man får ikke langsiktig inntekt av å lokke til seg brukere gjennom konkurranser og «poeng».

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hola!

Bare et spørsmål, hvordan stiller du deg til å registrere deg på et nytt sosialt nettverk som er myntet på det norske folk? Det eksisterer noen per dags dato, og de ser ut til å ha lykkes med å kapre norske brukere.

Ville du registrert deg på et helt nytt sosialt nettsted ala Facebook? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei - hvorfor ikke?

Et sosialt nettverk myntet på norske folk? Facebook er allerede et sosialt nettverk myntet på norske folk. Men også andre. Hvorfor skal man bry seg med et til?

Det blir som å si at "vi produserer drikkeglass kun for trøndere", og håpe på at trønderne flokker til. Det fungerer ikke slik. De andre drikkeglass-produsentene selger til trøndere allerede.

Supply and demand.

Du må være veldig trangsynt om du ikke forstår hva poenget mitt er. Ja, Facebook er for det norske folk, men også Sverige, Danmark, Tyskland...hele verden. Et sosialt nettverk myntet på det norske folk...ja det er bare for norske folk. :nei:

Nei, Facebook ER for norske folk. Men også andre. Det er ikke en dårlig ting. Vi trenger ikke en til. Vi tjener ikke noe mer på å ha en liknende side KUN for norske. Det eneste du tilbyr er en ekstra begrensning, og du forventer suksess.

Ta deg en gründer-pille.

Endret av Aleks855
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Runar: Hvorfor insisterer du på at TS mener det skal være utelukkende for nordmenn? Det kan jo være rettet mot nordmenn selv om det også er rettet mot alle andre slik FB er. Les innleggene hans på nytt med den muligheten i tankene.

Husk at for noen kommer ikke dette i tillegg til FB, men som første sosiale nettsted. Jeg kunne godt tenke meg å registrere meg på et sosialt nettsted men har ikke funnet noen som duger ennå. Jeg er skeptisk til om TS har vinneroppskrifta, men for all del prøv å finn den. Stå på! :thumbup:

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke som et alternativ til Facebook, nei, men et moderne alternativ til Nettby/Blink(/Myspace) hadde jeg sikkert registrert meg på; altså et sted der man snakker pseudonymt med nye mennesker, fremfor å holde kontakten med folk man kjenner fra før.

Lenke til kommentar

Runar: Hvorfor insisterer du på at TS mener det skal være utelukkende for nordmenn? Det kan jo være rettet mot nordmenn selv om det også er rettet mot alle andre slik FB er. Les innleggene hans på nytt med den muligheten i tankene.

Husk at for noen kommer ikke dette i tillegg til FB, men som første sosiale nettsted. Jeg kunne godt tenke meg å registrere meg på et sosialt nettsted men har ikke funnet noen som duger ennå. Jeg er skeptisk til om TS har vinneroppskrifta, men for all del prøv å finn den. Stå på! :thumbup:

Trådstarter skriver følgende i et av sine innlegg (min utheving):

Du må være veldig trangsynt om du ikke forstår hva poenget mitt er. Ja, Facebook er for det norske folk, men også Sverige, Danmark, Tyskland...hele verden. Et sosialt nettverk myntet på det norske folk...ja det er bare for norske folk. :nei:

Det er godt mulig jeg er trangsynt, men jeg tolker dette som at poenget hans er et nettsamfunn for nordmenn, ikke for nordmenn i tillegg til andre. Trådstarter må gjerne utdype hva han tenker på, så får han kanskje litt flere positive svar.

I starten var Facebook rettet mot amerikanske studenter, men nå er det så å si globalt. Med unntak av at enkelte funksjoner testes i bestemte land før de blir lansert for alle brukere, er alt likt for alle uavhengig av hvilket land man kommer fra. Jeg tror ikke det var noe slikt trådstarter hadde i tankene. Dog, dersom det var det, så har det enda mindre å stille opp med mot de allerede etablerte nettsamfunnene.

Jeg har lenge vært på «jakt» etter et nytt nettsamfunn, og prøvde ut både App.net (alternativ til Twitter) og Diaspora (alternativ til Facebook), men da ingen andre i min omgangskrets så nytten i noe annet enn Twitter og Facebook, ble det for meg uaktuelt å bytte. Jeg så heller ikke nytten i å bruke tid på flere nettsamfunn.

Facebook kommer ikke til å være kongen på haugen for alltid. Se bare på MySpace, Nettby, og flere andre. Men, i mine øyne må det neste store nettsamfunnet tilby mye mer enn å være «myntet på det norske folk», som er alt trådstarter har sagt så langt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Av ulike årsaker, nei:

Har ikke lyst å registrere meg på nye steder.

Hvilke fordeler er der? Jeg bruker Facebook som et interaktivt fotoalbum der folk kan kommentere og jeg kan inkludere andre i mine minner. Det skal vanvittig mye til for at jeg ønsker å forlate dette aspektet.

Jeg bruker det alle bruker. Nå har det seg at alle bruker Facebook. Altså: Alle var på ett tidspunkt på Facebook. Den største parten kommer til å bli.

Og dette med at det sosialet mediet er norsk: Dette ser jeg ingen fordeler i. Det lille jeg følger med på Facebook, er ikke hva mine venner oppdaterer, for det som en gang var spam av mat og babyer er nå endelig vekke, og det er kun reklame igjen på facebook. Og videoer som går viral, og disse er jo gøy å få med seg. Og her er pointet: disse videoene kommer ikke fra mine venner direkte. Mine venner liker internasjonale poster, og dermed dukker de opp.

Oppsummert: Facebook er designed som et godt interaktivt sosialt medium. Reklamen har ødelagt aspektiver av det, men jeg er ikke lengre slave til mediet. Jeg har heller ikke lengre behov for å oppdatere meg på hva nærmere 500 mennesker holder på med i sitt liv. Kveldskos går nå heller på 9gag og Facebook Messenger.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hola!

Bare et spørsmål, hvordan stiller du deg til å registrere deg på et nytt sosialt nettverk som er myntet på det norske folk? Det eksisterer noen per dags dato, og de ser ut til å ha lykkes med å kapre norske brukere.

Ville du registrert deg på et helt nytt sosialt nettsted ala Facebook? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei - hvorfor ikke?

Vi har hatt lignende nettsider tidligere kjent som Popit.no, Nettby og Blink.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...