kjekset Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Hola! Bare et spørsmål, hvordan stiller du deg til å registrere deg på et nytt sosialt nettverk som er myntet på det norske folk? Det eksisterer noen per dags dato, og de ser ut til å ha lykkes med å kapre norske brukere. Ville du registrert deg på et helt nytt sosialt nettsted ala Facebook? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei - hvorfor ikke? Endret 11. februar 2015 av kjekset Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Bruker facebook kun til chat, og er drittlei all den skjulte reklamen som spys ut på feeden. Så nei Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Ville du registrert deg på et helt nytt sosialt nettsted ala Facebook? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei - hvorfor ikke? Nei. Jeg er lei av sosiale nettsteder. Facebook brukes utelukkende til kommunikasjon, og jeg hadde for lengst slettet kontoen min hadde det ikke vært for at «alle» andre bruker Facebook. Ingen nye nettsamfunn har sjans mot Facebook, med mindre de tilbyr noe helt nytt. «Myntet mot det norske folk» er ikke godt nok til å stjele medlemmer fra Facebook. 9 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Definitivt nei, jeg har nok med instagram, facebook, google plus og linkedin. Mangelen på sosiale nettsteder er ikke akkurat stor... 2 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Altså personlig tror jeg vi er mettet med sosiale tjenester og jeg tror ingen ny tjenesten vil slå an. Men det jeg savner fra gamle dager, Nettby, Biip og slike nettsteder var hvor lett det var å møte nye mennesker i motsetning til på facebook f.eks. Hvor dere allerede må kjenne hverandre for å sosialisere dere (så og si). 3 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Nei. Har Facebook, men det er 99% på grunn av kommunikasjon. Andre, obskure nettstader er det så få som brukar at heile poenget går vekk. Eg bryr meg lite om kva andre har til middag eller at ungen til ein kamerat har fylt år. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Nei, jeg trenger ikke et nytt sted i samme stil som Facebook, Google+ m.m. Som Rudde sier, hadde det vært bedre med en portal i samme stil som Nettby (som holder på å våkne til live igjen, vi får se hvordan det blir) og Blink. Kan ikke akkurat si at Skybyen a.k.a. Decate er så mye å skryte av, og der har jeg vært medlem siden det poppa opp. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Ikke noe som ligner Facebook nei, men gjerne et reklamefritt sosialt nettsted som ikke analyserer meg ut og inn som person. Et sted med god sikkerhet og rimelige brukervilkår. Jeg vet, det er nesten en utopi. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Fordelen med Facebook er at du kan finne nesten alle der, og at det dermed er lett å komme i kontakt med folk. Ulempen med Facebook er at det er knotete å sortere vennane dine på ein god måte. Eit sosialt nettverk som er retta mot norske brukere ser eg eigentleg ikkje hensikta med, nesten alle kontaktene som eg har på Facebook er jo uansett norske. Eit sosialt nettverk med betre kontroll på kven av "vennane" som er faktiske venner, kven som er familemedlemmer og kven som er kollegaer hadde vært fint. Men eg tviler på at nokon får til dette når ein ser kor få som no bruker f.eks. Google+. Men om nokon får til å lage eit nytt sosialtnettverk som kan integrerast med andre eksisterande nettverk som Facebook, instagram, Google+, Snapchat, osv så trur eg at eg hadde registrert meg. Om ikkje anna for å få alt samla på ein plass. Men eg vil tru at dei store etablerte aktørane vil sette seg på bakbeina om nokon vil ta nytte av aktiviteten på sidene utan at dei får inntektene. Lenke til kommentar
Kalevala Skrevet 12. februar 2015 Del Skrevet 12. februar 2015 Ikke noe som ligner Facebook nei, men gjerne et reklamefritt sosialt nettsted som ikke analyserer meg ut og inn som person. Et sted med god sikkerhet og rimelige brukervilkår. Jeg vet, det er nesten en utopi. Ello ? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Eneste årsaken til at jeg fortsatt den dag i dag har, og da bruker litt, facebook er på grunn av at flere av mine venner er enklere å nå på disse mediene enn via telefon. Savner jeg et sosialt nettsted jeg kan bruke like aktivt som da jeg var aktiv på nettby og lignende? Nei, ikke i det hele tatt. Mine internettstunder brukes i all hovedsak på dette og et par bil-forum og resterende er i all hovedsak å glane på Youtube, lese anmeldelser og saker om ditt og datt.. 1 Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Hola! Bare et spørsmål, hvordan stiller du deg til å registrere deg på et nytt sosialt nettverk som er myntet på det norske folk? Det eksisterer noen per dags dato, og de ser ut til å ha lykkes med å kapre norske brukere. Ville du registrert deg på et helt nytt sosialt nettsted ala Facebook? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei - hvorfor ikke? Et sosialt nettverk myntet på norske folk? Facebook er allerede et sosialt nettverk myntet på norske folk. Men også andre. Hvorfor skal man bry seg med et til? Det blir som å si at "vi produserer drikkeglass kun for trøndere", og håpe på at trønderne flokker til. Det fungerer ikke slik. De andre drikkeglass-produsentene selger til trøndere allerede. Supply and demand. 1 Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 Hola! Bare et spørsmål, hvordan stiller du deg til å registrere deg på et nytt sosialt nettverk som er myntet på det norske folk? Det eksisterer noen per dags dato, og de ser ut til å ha lykkes med å kapre norske brukere. Ville du registrert deg på et helt nytt sosialt nettsted ala Facebook? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei - hvorfor ikke? Et sosialt nettverk myntet på norske folk? Facebook er allerede et sosialt nettverk myntet på norske folk. Men også andre. Hvorfor skal man bry seg med et til? Det blir som å si at "vi produserer drikkeglass kun for trøndere", og håpe på at trønderne flokker til. Det fungerer ikke slik. De andre drikkeglass-produsentene selger til trøndere allerede. Supply and demand. Du må være veldig trangsynt om du ikke forstår hva poenget mitt er. Ja, Facebook er for det norske folk, men også Sverige, Danmark, Tyskland...hele verden. Et sosialt nettverk myntet på det norske folk...ja det er bare for norske folk. Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 (endret) Hola! Bare et spørsmål, hvordan stiller du deg til å registrere deg på et nytt sosialt nettverk som er myntet på det norske folk? Det eksisterer noen per dags dato, og de ser ut til å ha lykkes med å kapre norske brukere. Ville du registrert deg på et helt nytt sosialt nettsted ala Facebook? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei - hvorfor ikke? Nei. Du er nok 10 år for sent ute. Internettet i dag har ikke landegrenser. Russland har sitt eget nettverk men det er fordi de styres av en diktator. Endret 13. februar 2015 av dobermannoslo 3 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Du må være veldig trangsynt om du ikke forstår hva poenget mitt er. Ja, Facebook er for det norske folk, men også Sverige, Danmark, Tyskland...hele verden. Et sosialt nettverk myntet på det norske folk...ja det er bare for norske folk. Trangsynt? Spørsmålet er hva kan et nytt sosialt nettsted tilby? Hvis svaret er "jamenn det er for norske folk" så har man feilet, facebook dekker helt fint det norske folk og for norske folk utover dette så har de gjerne utenlandske venner også så de har ingen insentiv til å sitte på et helnorsk sosialt nettverk. Hva i all verden kan et nettsted myntet på det norske folk stille opp med som f.eks facebook ikke har? Svaret er ingenting, det er grunnn til at facebook er så vellykket. Det er som å prøve å kopiere WoW uten hell fordi man essens ikke kommer opp med noe nytt. 4 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Du må være veldig trangsynt om du ikke forstår hva poenget mitt er. Ja, Facebook er for det norske folk, men også Sverige, Danmark, Tyskland...hele verden. Et sosialt nettverk myntet på det norske folk...ja det er bare for norske folk. Vi forstår poenget ditt, men vi ser ikke nytten i et sosialt nettverk kun for nordmenn. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 At du har laget noe nytt er ikke nødvendigvis bare bra, selv om det ikke finnes noe norsk facebook-kopi, så er det ikke noe god idè å lage det. Hvorfor registrere seg ett sted kun for norge når man allerede er registrert ett sted for hele verden? Hvilken nytte har jeg av at det kun er personer fra norge der? Personlig ser jeg kun bakdeler med at det kun er for norge... 1 Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 13. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2015 At du har laget noe nytt er ikke nødvendigvis bare bra, selv om det ikke finnes noe norsk facebook-kopi, så er det ikke noe god idè å lage det. Hvorfor registrere seg ett sted kun for norge når man allerede er registrert ett sted for hele verden? Hvilken nytte har jeg av at det kun er personer fra norge der? Personlig ser jeg kun bakdeler med at det kun er for norge... Så fordi Facebook eksisterer er det ikke noen god idè å lage ett til? Tenk om Decate hadde tenkt som deg, da hadde det neppe eksistert i dag. Det er veldig enkelt å skrive på et forum at man ikke skal registrere seg på det nye sosiale nettverk kun fordi Facebook eksisterer. Du vet neppe hvilke funksjoner og fordeler det aktuelle nettverket har. Ta Biip for mange år tilbake, folk registrerte seg der fordi man kunne sende gratis SMS. Hva med, "registrer deg, få så og så mange statuspoeng, og du er med i trekningen av iPhone til hele familien din, og ett års gratis mobilabonnement hos valgfri leverandør". Sjansen blir da relativt større for at minst en av dere som har skrevet nei til et nytt sosialt nettverk, kommer til å bli aktiv der. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Hvis det eneste et nytt nettsted kan tilby er en konkurranse for å vinne noe, som gimmick, så dør det ut med en gang konkurransen er over. Poenget er at facebook er en milliardbusiness og med mindre du kommer opp med noe utrolig nytenkende så vil man ikke klare å konkurrere med facebook og ved å begrense seg til kun norske brukere har du allerede eliminert alle de norske brukerne som har utenlandske venner og ikke ser verdien i å holde seg på et nettsted kun for norske mennesker. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Her kommer du jo med helt andre ting enn hva som er ett sosialt nettsted, men om ett konkuranse-sted for statuspoeng... Men, ja, det kan gå, men "få gratis iPhone" er velbrukt av spammere, noe som ikke er veldig positivt i mine øyne, heller ikke at hovedpoenget er statuspoeng eller for den saks skyld. Vil du lage ett sosialt nettsted, ett konkuranse-nettsted eller noe i mellom ett sted? Men, ja, gjør du noe mer enn bare ett norsk facebook kan det gå bedre ja. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå