Chavalito Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Ingen anelse hvorfor den kommandoen virket, prøvde med --no-get-certificate også, ikke søren om jeg fikk laste ned. Men ikke noe å si nå, det foldes happy i vei Linux Mint 18.1 nå. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 sudo add-apt-repository ppa:xorg-edgers/ppa -y sudo apt-get update sudo apt-get install nvidia-367 Det er en annen ppa jeg heller anbefaler for å installere nVidia drivere i *buntu : - sudo apt-add-repository ppa:graphics-drivers/ppa - sudo ubuntu-drivers devices - sudo apt-get install nvidia-xxx - sudo nvidia-xconfig - reboot Kommando nummer 2 der er for å liste tilgjengelige driver versoner i ppa'en. xxx byttes ut med f.eks 367. Supert. Jeg har ikke sett tråden siden rett før du skrev dette innlegget, men jeg fikset litt opp og la dette til i førstepost. 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) sudo wget http://fah-web.stanford.edu/file-releases/public/GPUs.txt virket ikke, ble nektet adgang til nettsiden pga manglende passord??? Vel, om du får denne tekstfilen opp i nettleser burde det ikke være noe problem. Da kan du strengt tatt opprette en ny fil i riktig sti og legge til innholdet manuelt (copypaste). gedit er standard grafisk teksteditor i ubuntu, evt. kan du bruke en annen, eksempelvis nano som følger med nær sagt alle linux-distroer, men som er noe mer tungvinn å bruke for en som er vant med windows-miljø. Sannsynligvis trenger du forsåvidt kun de(n) linjen(e) som er aktuelle for ditt/dine skjermkort. F.eks. om du har GTX 970 antar jeg du kun trenger 0x10de:0x13c2:2:5:GM204 [GeForce GTX 970]Her er hva du gjør: cd /var/lib/fahclient sudo gedit GPUs.txt # her åpnes teksteditor, klipp og lim fra den offisielle GPUs.txt sudo chown fahclient GPUs.txt Jeg skal også se på muligheten til å cache denne filen en gang om dagen på mitt eget webhotell sånn i tilfelle det faktisk er et problem med tilgang for enkelte brukere. Kan også vurdere å lage et shellscript som automatiserer det meste av denne prosessen, men jeg er litt rusten på bash. Endret 22. februar 2017 av srbz Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. februar 2017 Del Skrevet 22. februar 2017 Som jeg nevnte tidligere, det problemet med GPUs.txt er fikset for lenge siden. Null problemer med å folde i Linux. Dog gjør jeg ikke det nå da jeg har problemer med pumpen for EK kjølingen, og i tillegg gikk tastaturet til helv... i går. Så i dag må jeg tappe ut kjølevæsken og sjekke pumpen. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2017 Riktig, men halve grunnen til at jeg skrev dette forslaget var for å linke det i førstepost i fall andre har tilsvarende problem, men så glemte jeg det. Fikset nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå