Gå til innhold

Tragisk person. Vil saksøke staten

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Nå setter han oss på prøve igjen og vil saksøke staten.

To og et halvt år etter rettssaken sitter Breivik fortsatt i isolasjon. Nå vil han saksøke staten for brudd på menneskerettighetene. Hans advokat Geir Lippestad mener en slik langvarig isolasjon er en form for tortur. Kriminalomsorgen begrunner "opphold i avdeling med særlig høyt sikkerhetsnivå" med rømningsfare, fare for gisseltaking eller fare for ny alvorlig kriminalitet. Siden før jul har Breivik dessuten i praksis forbud mot å skrive og motta brev. Det ønsker han også opphevet.

Se også:

Breivik vil danne nytt parti

Drapsmannens forsvarere vil gå rettens vei for å få endret det strenge soningsregimet. Selv vil han danne et politisk parti – uten å lykkes.

http://www.nrk.no/telemark/breivik-saksoker-staten-1.12201473

http://www.tv2.no/2015/02/11/nyheter/anders-behring-breivik/22-juli/terror/6557201

Enig med

Professor emeritus i kriminologi ved Universitetet i Oslo Nils Christie som senest i en Tv debatt sa at nå er det nok om denne fyren. Jeg vil selv tilføye om denne fyren, hans venner og sympatisører.

Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1583066&p=21661402

Relatert tråd:

Blir Breivik på en unødvendig måte straffet i fengselet?

Snakk om mangel på selvinnsikt. Han forstår ikke hvor mye han plager 99.9 % av folket. Slik går det når en fanatisk politisk ekstremist begynner å kjede seg.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Man prøver vel så godt man kan å fortrenge jævelen. Synd han dukker opp i media i tide og utide enda. Jeg vil uansett være imot alle forsøk på å lette soningsforholdene hans og spesielt farlig er det om han fritt får skrive det han vil og sende det til hvem han vil. Helt uakseptabelt i mine øyne, og garantert også for alle de pårørende til hans ugjerninger.

Han får akkurat like mye medlidenhet av meg som en hvilken som helst IS kriger, samme fascistiske ulla.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå setter han oss på prøve igjen og vil saksøke staten.

To og et halvt år etter rettssaken sitter Breivik fortsatt i isolasjon. Nå vil han saksøke staten for brudd på menneskerettighetene. Hans advokat Geir Lippestad mener en slik langvarig isolasjon er en form for tortur. Kriminalomsorgen begrunner "opphold i avdeling med særlig høyt sikkerhetsnivå" med rømningsfare, fare for gisseltaking eller fare for ny alvorlig kriminalitet. Siden før jul har Breivik dessuten i praksis forbud mot å skrive og motta brev. Det ønsker han også opphevet.

Se også:

Breivik vil danne nytt parti

Drapsmannens forsvarere vil gå rettens vei for å få endret det strenge soningsregimet. Selv vil han danne et politisk parti – uten å lykkes.

http://www.nrk.no/telemark/breivik-saksoker-staten-1.12201473

http://www.tv2.no/2015/02/11/nyheter/anders-behring-breivik/22-juli/terror/6557201

Enig med

Professor emeritus i kriminologi ved Universitetet i Oslo Nils Christie som senest i en Tv debatt sa at nå er det nok om denne fyren. Jeg vil selv tilføye om denne fyren, hans venner og sympatisører.

Kilde: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1583066&p=21661402

Relatert tråd:

Blir Breivik på en unødvendig måte straffet i fengselet?

Snakk om mangel på selvinnsikt. Han forstår ikke hvor mye han plager 99.9 % av folket. Slik går det når en fanatisk politisk ekstremist begynner å kjede seg.

Først hva det at Breivik vil starte nytt parti har noe å gjøre i posten lurer jeg på?

Til det første sitatet: Lippestad mener det er en form for tortur og der har han ett poeng og jeg mener det er riktig.. Det er ikke noe vanskeligere enn det, Breivik har også menneskerettigheter. To og ett halvt års isolasjon er ekstremt.

Til det du sier om selvinnsikt: Kan ikke se at han plager folk noe mer om han kan omgås andre fanger.

Ellers er vel ikke selvinnsikt det sterkeste hos en del som mener mye uten grunnlag, eller hva mener du?

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Jeg ryddet bort 3 innlegg som var litt for mye personorientert fremfor å fokusere på sak. Ber om at alle parter holder seg saklige, til tross for at dette er en vanskelig sak for mange.

Brudd på retningslinjene skal rapporteres.

Kommentering av moderering tas på PM eller i kategorien for tilbakemeldinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Slik går det når en fanatisk politisk ekstremist begynner å kjede seg.  

Vedkommende er ingen politisk ekstremist, men i det politiske sentrum i Norge.

mvh

en politisk ekstremist ;)

Tror ikke man skal blande politikk borti noen av dere to, virker mer som det totale kaos i begge leire. To utopier men hvorav kun den ene er farlig mens den andre bare er rot. Så det skal du ha ;)

Lenke til kommentar

Tror ikke man skal blande politikk borti noen av dere to, virker mer som det totale kaos i begge leire. To utopier men hvorav kun den ene er farlig mens den andre bare er rot. Så det skal du ha ;)

Du har ikke forstått stort av hvor Breivik, eller jeg står politisk ser man.

Han er tilhenger av dagens begrensinger mot innvandring (som de fleste i Norge) men ønsker å gjøre disse enda sterkere (som mange andre).

Jeg derimot vil eliminere alle begrensinger mot innvandring (hvilket nesten ingen ønsker, og dermed en ekstrem politisk mening).

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Du har ikke forstått stort av hvor Breivik, eller jeg står politisk ser man.

Han er tilhenger av dagens begrensinger mot innvandring (som de fleste i Norge) men ønsker å gjøre disse enda sterkere (som mange andre).

Jeg derimot vil eliminere alle begrensinger mot innvandring (hvilket nesten ingen ønsker, og dermed en ekstrem politisk mening).

"han er tilhenger av dagens begrensinger mot innvandring"... Den var god. En høyrepolitiker er tilhenger av dagens begrensning av innvandring, tror ikke en terrordømt religionsinspirert tempelridder fascist med holdninger og brutaliteten til en ekstrem fundamentalist har noe med de fleste i Norge å gjøre gitt.

Mens du virker å framstå som en småabsurd blanding mellom Rødt`s "la alle komme og fjern de undertrykkende landegrensene" med en kvasi liberalistisk rotekopp politikk uten anker i noe som allerede etablert politisk. All over the place. Akkurat som du ikke helt har funnet deg selv men leter enda, finner noen bruddstykker her og der som du vrir litt på livredd for å mene hva noen andre har ment før deg.

Håper du leser dette som ett kompliment, altså at du ikke er i nærheten av noen ekstremist i denne settingen, selv om du gjerne vil bli omtalt som en (dog sikkert uten all volden en klassisk ekstremist uansett retning gjerne velvillig har på slep).

• Liker 2
Lenke til kommentar

"han er tilhenger av dagens begrensinger mot innvandring"... Den var god. En høyrepolitiker er tilhenger av dagens begrensning av innvandring, tror ikke en terrordømt religionsinspirert tempelridder fascist med holdninger og brutaliteten til en ekstrem fundamentalist har noe med de fleste i Norge å gjøre gitt.

Mens du virker å framstå som en småabsurd blanding mellom Rødt`s "la alle komme og fjern de undertrykkende landegrensene" med en kvasi liberalistisk rotekopp politikk uten anker i noe som allerede etablert politisk. All over the place. Akkurat som du ikke helt har funnet deg selv men leter enda, finner noen bruddstykker her og der som du vrir litt på livredd for å mene hva noen andre har ment før deg.

Håper du leser dette som ett kompliment, altså at du ikke er i nærheten av noen ekstremist i denne settingen, selv om du gjerne vil bli omtalt som en (dog sikkert uten all volden en klassisk ekstremist uansett retning gjerne velvillig har på slep).

Om du klarer å skille mellom for forskjellige meninger som ordet ekstremist innehar vil du kanskje få en bedre forståelse av hvordan ordet brukes av forskjellige personer:

A. Poltiske meninger langt fra sentrum

B. Villighet til å bruke vold for å oppnå politiske målsettninger

ABB er ingen ekstremist i mening A, men er en ekstremist under mening B (noe han forresten har tilfelles med politikerne på Stortinget)

Jeg er nok en ekstremist i mening A, men ikke i mening B.

Ellers får selvsagt du, og alle andre, forme deres egne meninger med hensyn til min person utfra en blanding av de av mine innlegg dere har lest og deres egne politiske synspunkter. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Slik går det når en fanatisk politisk ekstremist begynner å kjede seg.  

Vedkommende er ingen politisk ekstremist, men i det politiske sentrum i Norge.

mvh

en politisk ekstremist ;)

Var den til meg, eller SF og ABB?

Lenke til kommentar

Om du klarer å skille mellom for forskjellige meninger som ordet ekstremist innehar vil du kanskje få en bedre forståelse av hvordan ordet brukes av forskjellige personer:

A. Poltiske meninger langt fra sentrum

B. Villighet til å bruke vold for å oppnå politiske målsettninger

ABB er ingen ekstremist i mening A, men er en ekstremist under mening B (noe han forresten har tilfelles med politikerne på Stortinget)

Jeg er nok en ekstremist i mening A, men ikke i mening B.

Ellers får selvsagt du, og alle andre, forme deres egne meninger med hensyn til min person utfra en blanding av de av mine innlegg dere har lest og deres egne politiske synspunkter. ;)

Man er vel per def ingen ekstremist bare man har meninger (langt) utover folkeopinionen. Det må nok mer til en det for at du skal få smykke deg med den tittelen ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Lippestad lettet over å være helt ferdig med Breivik-saken. Etter at Anders Behring Breivik byttet ut advokatkontoret Lippestad, har Geir Lippestad selv mer tid til andre klienter. Og klovnestreker.

Se også:

http://www.dagbladet.no/2013/07/12/nyheter/pluss/nyheter_pluss/terrorangrepet/22_juli/28096894/

http://www.dagbladet.no/2015/02/12/nyheter/pluss/innenriks/anders_behring_breivik/nyheter_pluss/37654235/

Les mer om saken i Aftenposten.

Lippestad: - Vi jobbet gratis for Breivik

I et intervju med Dagbladet forteller Geir Lippestad at han ikke er stolt over jobben han og hans kolleger gjorde for terroristen.

I februar i år brøt massedrapsmannen og terroristen Anders Behring Breivik med advokat Geir Lippestad. Lippestad hadde da vært oppnevnt som Breiviks advokat siden 23. juli 2011 og frem til dommen falt i sommeren 2012.

- Straffesaken var over i 2012. Vi har ikke vært oppnevnt siden, men fulgte ham opp, slik vi gjør i straffesaker, sier Lippestad til Dagbladet.

Dette betyr at Lippestad arbeidet for Breivik uten kompenasasjon etter han ble dømt, og frem til idag.

Brøt fordi Breivik ville det
Arbeidet i ettertid har i stor grad handlet om soningsforholdene til Breivik, som har vært isolert på Ila landsfengsel i Bærum i 45 måneder.

- Vi kom til det punktet at han ville prøve soningsforholdene for en domstol. Vi var tydelige på hvordan vi mente det burde gjøres, og at han måtte gå til noen andre hvis han hadde andre forventninger. Det endte han med å gjøre, sier Lippestad til Dagbladet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Man er vel per def ingen ekstremist bare man har meninger (langt) utover folkeopinionen. Det må nok mer til en det for at du skal få smykke deg med den tittelen ;)

fra oxford dictionary:

"Extremism: The holding of extreme political or religious viewsfanaticism:"

"Extreme: Furthest from the centre or a given point"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...