Gå til innhold

Peter Molyneuxs Godus klarer ikke å levere det som ble lovet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel strengt talt ikke så veldig overraskende. Han har jo etter hvert fått et ganske langt rulleblad med over-ambisiøse prosjekter som ikke har klart å leve opp til forventningene.

 

Han har jo stått bak mye bra og (bl.a. Theme Park, Dungeon Keeper og det første Black & White), men det begynner jo å bli noen år siden nå. I nyere tid er han vel mest kjent for Fable-spillene, som selv om de ikke var direkte dårlige var alt for enkle og langt fra å leve opp til forventningene de hadde skapt på forhånd.

 

Det virker også som om han har hengt seg alt for mye opp i å fjerne tradisjonelle menyer og HUD- elementer (spesielt merkbart i Fable 3, men også synlig i tidligere spill som B&W), ofte på bekostning av kontroll-kvalitet og intuitivitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klassisk Molyneux. Spillet var forresten 100% balls, unngå.

 

Når dere vil uttrykke eierskap gjennom genitiv i et navn som slutter på x, er det forresten helt lov å bruke en apostrof: Molyneux' Godus.

 

Hepps! Ble var dette 5 minutter etter publisering, men fikk ikke fikset Twitter+Facebook. På forsiden skal apostrofen være på plass. :)

Lenke til kommentar

Black & White var spillet som for alvor startet trenden med overhypede Molyneux-utgivelser. Husker han hadde en utviklerdagbok som gikk over flere år i PC Player. Det kunne bare ikke leve opp til forventningene. B&W er ikke dårlig, men det eneste ekstraordinære var grafikkmotoren. Resten var meh2k.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Black & White var spillet som for alvor startet trenden med overhypede Molyneux-utgivelser. Husker han hadde en utviklerdagbok som gikk over flere år i PC Player. Det kunne bare ikke leve opp til forventningene. B&W er ikke dårlig, men det eneste ekstraordinære var grafikkmotoren. Resten var meh2k.

Jeg synes B&W var rimelig bra. :) Problemet er at det skulle være Populous med ditt eget kjæledyr, og i stedet endte det opp som en kjæledyrsimulator hvor mange også hadde det gudespillet. Synd, da det hadde sterkt potensiale. Enda verre er det vel at han planla hele fem spill i serien, og de skulle foregå lengre og lengre frem i tid, frem til nåtid i B&W5. Det hadde blitt interessant. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...