Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli kvitt sjalusien?

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært litt sjalu av meg. Dette tror jeg er fordi jeg tidligere har blitt sviktet av min far, og en tidligere kjæreste. Og nå sliter jeg med å bli kvitt sjalusien. Er ikke sånn at jeg blir sjalu om kjæresten sier at en gutt på TV er kjekk - mer hvis hun har kontakt med noen som jeg vet hun finner attraktiv/synes ser bra ut. Og dette begynner jeg å bli veldig lei av. Vet jo at hun elsker meg og har valgt meg for en grunn, men jeg kan ikke noe for at det knyter seg i magen når enkelte situasjoner oppstår.. Er slitsomt i lengden å ha det sånn :(

Noen som har noen tips for å overvinne sjalusien? Eller er dette noe som aldri vil gå over?

- gutt, 20 år

Anonymous poster hash: bfd3d...6fd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan gå over, om du klarer å gi mer faen i verden. Sjalusi kommer vanligvis av en trang til å ville kontrollere omgivelsene. Så er problemet at den gi også blir glad i ikke gidder bli kontrollert, men vil styre sitt eget liv.

Med en ballast som sier at folk forlater deg, lar deg i stikken, svikter deg, så øker kontrolltrangen din for å holde disse fast nok til at de ikke stikker. Med den konsekvens at de ihvertfall forsvinner, siden ytterst få orker å leve under et slikt regime.

Jo fortere du kan innse for deg selv at du ikke skal kontrollere andre, at din kjære er hos deg for en grunn, og FAKTISK TRO PÅ DET, jo fortere finner du roen og innser at hun alltid vil komme hjem til deg og ingen andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må bare fortelle kjæresten din om det, hver gang du blir sjalu. Hun må vite om det. Forklar at du ikke mener å være sjalu, at du stoler på henne men kan ikke noe for det. Om hun er en keeper så forstår hun deg. Etter Hvert går det bort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var veldig sjalu av meg for noen år siden, men det er bare en bagatell! Du må endre litt Stilling når det kommer til forhold, jeg begynte å tenke sånn her "jeg er sjalu fordi jeg er redd for at dama skal finne på noe dumt eller at en annen gutt får for mye av hennes oppmerksomhet. Hva skjer hvis dette er tillfelle? Du får litt mindre oppmerksomhet eller så vil du kysse en utro jævel. Men hva kommer til å skje hvis kjæresten er utro? JO, du kommer til å få vite det en eller annen gang i fremtiden og da er det bare å ta med seg bilnøkklene å komme seg ut derifra og finne en ny en :)"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...