jovaa Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hei Jeg har fått et godt tilbud om et relativt ubrukt FZ200 (knappe halvåret gammelt). Det jeg rett og slett lurer på er om dette kameraet begynner å seile akterut? Kan først si litt om bruksområdet mitt: Kamera vil brukes til fotografering og filming av jakt og fiske i all hovedsak. Gode fokusmuligheter under filming er viktig, samt en langtrekkende tele. 1080p/60 under video er et must for god saktefilm. Jeg har vurdert speil/system, men kom fort fram til at budsjettet da ville bli blåst rimelig fort med hus, og tilhørende objektiver for å få en godkjent tele som jeg trenger i min bruk. I tillegg ville det blitt alt for tungt og plasskrevende i sekken. Jeg har da endt opp på å satse på disse bridge-kameraene. Her finnes det jo en del å velge mellom, men jeg ble nysgjerrig på FZ200 da den har fått svært god omtale omtrent overalt. Ulempen er vel kanskje at kameraet har nesten tre år gammel teknologi. F 2,8, i utgangspunktet god tele og i tillegg mulighet for telekonverter er derimot plusspunkter. Og en god videofunksjon. Dette må vel være det kameraet som har som sunket minst i pris i løpet av tre år, det er knapt bevegsle på prisguiden. Ny pris er i dag rundt 3.400. Jeg har tilbud på 2.500,- med veske (som sagt nesten ikke brukt). Er det andre alternativer som skiller seg ut? FZ1000 er jo ytterst fristende, men synes tele'n er for dårlig. Nå har det mulighet for cropping takket være den ekstreme oppløsningen, men likevel. Det er også enormt stort. Sony HX400 er jo også et alternativ. Hadde satt pris på litt input, hater å gjøre dårlige kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå