RBW Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hva sier du til en 40-tommers PC-skjerm med UHD-oppløsning til bare 6500 kroner?TEST: Philips BDM4065UC Lenke til kommentar
Thegamerboy1999 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Ville heller hatt kuvet fhd tv, en denne flate uhd tv-en. Mye bedre til spill osv. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Godt at det endelig ser ut til å løsne med HD-begrensningene på PC-skjermer. Jeg er blitt bortskjemt med å ha skjermer som kan kjøre full HD i et vindu både hjemme og på jobb, og nå har man endelig mulighet til å bytte ut to skjermer med en til en levelig pris. 1 Lenke til kommentar
wholmen Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor er dette en pc skjerm og ikke en tv? Lenke til kommentar
Magsamm Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Siden dere setter "fungerer dårlig i spill" som et minus, så syns jeg det blir feil å si at dette er en pc skjerm, ville heller si at det er en TV. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor er dette en pc skjerm og ikke en tv? Jeg gjetter at det er mtp tilkoblingsmulighetene og mangel på funksjoner som man er vandt til på nyere TV-er som f.eks "smart TV". Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor er dette en pc skjerm og ikke en tv?Jeg gjetter at det er mtp tilkoblingsmulighetene og mangel på funksjoner som man er vandt til på nyere TV-er som f.eks "smart TV". At den mangler tunerdelen spiller en vesentlig rolle her. 5 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Skal du over 30 tommer og ha UHD-oppløsning er BenQ BL3201PT det rimeligste alternativet, med sine 32 tommer og prislapp på rundt 9000 kroner. Du får med andre ord mye bilde for pengene, men med en noe begrenset kvalitet. Hva mener du med begrenset her da? Har selv den BenQ skjermen og bildekvaliteten er bra. Selvfølgelig finnes det bedre, men da må man punge ut med mye mer. Nye 5K skjermen til Dell f.eks. Endret 11. februar 2015 av Betroz Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Nå lurer jeg litt på om det ble brukt riktige innstillinger til spill , det finnes noen justeringer på mange av Phillips tv'ene som sørger for at det blir "mindre lugging" , men dette må gjøres som regel enten direkte via Spill innstillingen eller ved å slå av en del av innstillingene osv. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Det er vel rimelig å anta at testpanelet har "testet" med optimale innstillinger... 1 Lenke til kommentar
oleskaren Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Det irriterende led-lyset i nederkant kan skrus av i instillinger. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Siden dere setter "fungerer dårlig i spill" som et minus, så syns jeg det blir feil å si at dette er en pc skjerm, ville heller si at det er en TV. Du veit det er mogleg å bruke ein PC til anna enn spel? 9 Lenke til kommentar
CardinalGuzman Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 "Ingen justeringsmuligheter i høyden, og ingen tilt". Personlig synes jeg dette trekker ned såpass mye at jeg er forundret over karakteren 7/10. 3 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 "Ingen justeringsmuligheter i høyden, og ingen tilt". Personlig synes jeg dette trekker ned såpass mye at jeg er forundret over karakteren 7/10. Justere en 40" i høyden.... Behov for å tilte et VA-panel.... Du har kanskje ingen erfaring med å benytte så stor skjerm på desken....? Høydejustering og tilt er nødvendig med små 27" og IPS-panel, men 4k40" er en litt annen(bedre) verden Lenke til kommentar
RBW Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 Det irriterende led-lyset i nederkant kan skrus av i instillinger. Hei! Vi var to stykker som tittet rundt, men ingen fant noe. Husker du hvor det går an? Så kan vi ta en ekstra titt? Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Philips? Ikke pokker. 1 Lenke til kommentar
Eivind Lunde Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Nå lurer jeg litt på om det ble brukt riktige innstillinger til spill , det finnes noen justeringer på mange av Phillips tv'ene som sørger for at det blir "mindre lugging" , men dette må gjøres som regel enten direkte via Spill innstillingen eller ved å slå av en del av innstillingene osv. Lurer også på om dette ble gjort?Jeg har fulgt denne skjermen ganske lenge (har en i bestilling) og den har jevnt over fått meget bra anmeldelser, også som spilleskjerm. TFTCentral, som gjør meget gjennomførte tester, var godt fornøyd med den som spilleskjerm etter å ha skrudd ned/av diverse bildeforbedringskretser, og dette er også gjennomgangstonen blant brukere i diverse fora. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 "Ingen justeringsmuligheter i høyden, og ingen tilt". Personlig synes jeg dette trekker ned såpass mye at jeg er forundret over karakteren 7/10. Justere en 40" i høyden.... Behov for å tilte et VA-panel.... Du har kanskje ingen erfaring med å benytte så stor skjerm på desken....? Høydejustering og tilt er nødvendig med små 27" og IPS-panel, men 4k40" er en litt annen(bedre) verden Siden de også sier at panelet ikke er like refleksfritt som andre skjermer så kan det være ønskelig å justere litt for å redusere reflekser fra lyskilder eller vinduer. " både rammen rundt panelet og panelet i seg selv er i blankeste laget." 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) Idiotisk designvalg å ha rett-ut plugger bak på skjermen. Det burde vært plugger som ligger parallelt med baksiden, trukket inn et stykke fra kanten så kablene kan samles og skjules lett.Jeg synes det er litt søkt å skylde skjermen for dårlig spillytelse i BF og NfS. Det er hovedsaklig et spill og grafikkort-problem. Prøv mer lettkjørte spill eller oppgrader til de råeste grafikkortene og test igjen. Test også spill i 1920*1080. Ofte har slike skjermer mulighet for 120 eller 144 Hz oppdatering i den oppløsningen. Så kan man heller nyte 3840*2160 oppløsningen i kontorbruk.For foto-kontorbruk skremmer blasse farger, refleksjoner og fraværende justeringsmuligheter meg fra å bli fristet. Endret 11. februar 2015 av Simen1 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Hvorfor er dette en pc skjerm og ikke en tv? Den er bygget uten tv-lisens plikt (2756,16 kr/år). Det er jo en kjempefordel å slippe. 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg