ProphetSe7en Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Noen som vet om det lar seg gjøre å bytte SSD i en Samsung 13,3 tommer 7-serien ULTRA Touch NP740U3E? Om så, hvilken disk er da å anbefale på 256/512 GB? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 (endret) https://www.youtube.com/watch?v=YWkQvKvSjok Samsung Ativ Book 7 NP740U3E-X01NL Endret 11. februar 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 Den første videoen der er jo grei, den viser at den kan byttes, noe jeg også har sett selv. Problemet kommer i video nummer to, som jeg tipper du ikke har sett selv enda. De får ikke av deksel i bunn på den og gir opp. Jeg vil nødig bryte av dekselet med makt, så derfor jeg forhørte meg her Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Jeg hadde en slik maskin, null problem å få av dekselet under. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Når du først får av bakdekslet, så oppgrader Rammen også. Å kanskje du vil ha et AC wifi kort også? Alt dette kan byttes når du først har fått åpnet opp. Har du fortsatt garanti på PCen? Viss ikke og Pcen er noen år gammel, så bytt kjølepasta også Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 Det høres jo veldig fornuftig ut, men så var det å finne deler som passer i denne jungelen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 mSata SSD:http://www.prisjakt.no/product.php?p=2565795 wifi kort (dette er egentlig ikke nødvendig en at du vil ha alt det nye):http://www.prisjakt.no/product.php?p=2842770 Ram (kjekt med dobbelt så mye ram): http://www.prisjakt.no/product.php?p=2692554 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2015 Supert, tusen takk for hjelpen. Da blir det å bestille inn en av dagene, men først skal jeg se om dekselet under går av eller om det henger igjen slik som på videoen. Du nevnte kjølepasta, har det noe å si hvilken en velger her eller kan en ta hva som helst? C7Nn: Når du var inni maskinen, koblet du ut batteriet på noe vis da? Vil nødig bytte deler så lenge der er strøm på maskinen. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Supert, tusen takk for hjelpen. Da blir det å bestille inn en av dagene, men først skal jeg se om dekselet under går av eller om det henger igjen slik som på videoen. Du nevnte kjølepasta, har det noe å si hvilken en velger her eller kan en ta hva som helst? C7Nn: Når du var inni maskinen, koblet du ut batteriet på noe vis da? Vil nødig bytte deler så lenge der er strøm på maskinen. Jeg åpnet bare for moro skyld, så gjorde ikke noe med batteriet, men jeg ville koblet fra batteriet ja Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Du må ikke bytte kjølepasta, men hvorfor ikke når du allikevel har skrudd PCen fra hverandre og garanti og reklamasjon er gått ut ? Gjor det samme på min egen bærbare etter 5år. Tempen sank med 5-6 grader Fikk også rengjort hele PCen for støv, trykkluft på boks samt q-tips Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Du må ikke bytte kjølepasta, men hvorfor ikke når du allikevel har skrudd PCen fra hverandre og garanti og reklamasjon er gått ut ? Gjor det samme på min egen bærbare etter 5år. Tempen sank med 5-6 grader Fikk også rengjort hele PCen for støv, trykkluft på boks samt q-tips Var det bytte av kjølepasta eller rengjøring og fjerning av støv som gav det største utslaget? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Det vet jeg ikke, da jeg gjor begge deler Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 19. februar 2015 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2015 Da er det på tide å bestille ny deler. Demonterte maskinen i dag bare for å se at det gikk greit. Men hvordan byttes wifi kortet? Ser der er to ledninger som går til kortet, men hva patent som er brukt her for å løsne og feste disse? En positiv overraskelse er at begge minnebrikkene kan byttes. Trodde den ene skulle være loddet fast, så da blir det å bytte ut 2 GB brikken fremfor 4 GB brikken, med mindre jeg like greit bytter begge når jeg først er i gang. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Hei. Antenne kablener er bare presset på! Så veldig enkle å ta av. Å husk skruen også Men husk, wifi kortet er du ikke nødt til å bytte, det gir deg bare nyeste teknologien samt at du kan overføre raskere i et lokalt nett. Men mer ram å større SSD er verdt det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå