Gå til innhold

Spilling på Bærbar


|SeVen|

Anbefalte innlegg

Gikk til innkjøp av en Toshiba SATA10S103

 

Den fungerer fint med spilling og til det jeg skal bruke den til.

Lurer bare på en ting, hvordan stiller jeg FPS høyere enn HZ`en på skjermen ?

F.eks. i Cs så har jeg konstant 60 FPS. Har en mistanke om at maskina klarer bedre, men problemet er skjermen bare klarer 60 HZ. Har satt Fps_MAX til 99, men får bare 60 fps. Vet at folk har hatt problemer med dette på vanlig pc og, men har aldri funnet ut hvordan jeg fixer det, da jeg alltid har hatt over 120 HZ på skjermen. Noen som kan hjelpe meg ? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har egentlig ikke peiling på dette, men hva er vitsen med å ha høyere oppdateringsfrekvens på spill enn skjermen kan vise? Det blir vel det samme du ser?

Er faktisk bedre å ha 99 fps i spill, selv om skjermen bare klarer 60 HZ, vet ikke hvorfor, men virker som det går glattere med 99 fps faktisk, selv om jeg ikke "ser" mere enn 60.

 

Er jo mye bedre å ha 148 hz og 100 fps i spill enn å ha 100 fps og 100 hz.

Lenke til kommentar

Dette problemet skyldes at Windows har en default setting på mange skjermkort som fører til dette problemet. Ved å gå inn på propertiesene på kortet ditt (eller muligens skjermen din), vil du kutte disable "Viritual sync". På den måten øker du maks antall fps pr sekund i spill som f.eks. Cs.

 

Husk at CS er basert på halflife, som er en relativt gammel motor, følgelig er ikke den bevist på nåtidens hardware - noe som resulteterer i at du ved internt måling tilsynelatende ikke får mer enn 99 fps. Dette er en målefeil, bildet er reelt like kjapt som akselleratorkortet klarer...

Lenke til kommentar
Dette problemet skyldes at Windows har en default setting på mange skjermkort som fører til dette problemet. Ved å gå inn på propertiesene på kortet ditt (eller muligens skjermen din), vil du kutte disable "Viritual sync". På den måten øker du maks antall fps pr sekund i spill som f.eks. Cs.

 

Husk at CS er basert på halflife, som er en relativt gammel motor, følgelig er ikke den bevist på nåtidens hardware - noe som resulteterer i at du ved internt måling tilsynelatende ikke får mer enn 99 fps. Dette er en målefeil, bildet er reelt like kjapt som akselleratorkortet klarer...

Fungerte ikke med å ta vekk Vsync. Hadde heller ikke trodd det.

men jeg tviler sterkt på din teori om at du egentlig får mere enn 100fps i cs. Sett max fps på 60 så får du ikke mere enn 60, merker jo det på bilde (særlig når du beveger musa fort til siden. Hvorfor skulle jeg få mere enn 100 fps når når jeg har max_fps "100" når jeg ikke får mere enn 60 fps ved max_fps "60" ? :shrug:

Lenke til kommentar
Tenker at grunnen at du bare har 60 fps er opengl i winxp er fastsatt til 60 hz => 60 fps. Samtidlig kjører TFT-skjermer på MAX 60 hz => 60 fps. TFT skjermer er flimmerfrie uansett...

Hvor stiller jeg HZ på OpenGL a ? ALdri sett noe slikt jeg, TFT er flimmerfritt ja, men ser fortsatt at skjermen blir uskarp når du beveger deg raskt til siden osv..

Lenke til kommentar

Det er Vertical Sync som begrenser fps i forhold til frekvensen på selve skjermen.

Så skrur du av Vertical Sync riktig, vil du feks kunne oppnå 100 fps på en skjerm med 60hz.

 

I cs kan du oppnå opptil 150fps (i 1.6 vel og merke).

 

Husk at hvis du har en noe svak maskin og fps hopper fra 70 til 100, vil det ofte være bedre å bare begrense fps til 70, så slipper du "slowdowns" og enda et irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar
Det er Vertical Sync som begrenser fps i forhold til frekvensen på selve skjermen.

Så skrur du av Vertical Sync riktig, vil du feks kunne oppnå 100 fps på en skjerm med 60hz.

 

I cs kan du oppnå opptil 150fps (i 1.6 vel og merke).

 

Husk at hvis du har en noe svak maskin og fps hopper fra 70 til 100, vil det ofte være bedre å bare begrense fps til 70, så slipper du "slowdowns" og enda et irritasjonsmoment.

150fps max?

 

neppe jeg får over 200, typ 220 i rom

Lenke til kommentar

Hvis skjermen på din bærbare er satt til 60Hz så skal den stå på det. Sitter selv med en Latitude D800 og har ikke mulighet til å forandre oppdateringsfrekvensen på skjermen. Det er meningsløst å sammenlikne oppdateringsfrekvens for LCF-TFT og CRT...

 

Oppdateringsfrekvensen på skjermen din og FPS i et spill har vel forøvrig ikke noe med hverandre å gjøre?

Lenke til kommentar
Hvis skjermen på din bærbare er satt til 60Hz så skal den stå på det. Sitter selv med en Latitude D800 og har ikke mulighet til å forandre oppdateringsfrekvensen på skjermen. Det er meningsløst å sammenlikne oppdateringsfrekvens for LCF-TFT og CRT...

 

Oppdateringsfrekvensen på skjermen din og FPS i et spill har vel forøvrig ikke noe med hverandre å gjøre?

Jeg har opplevd det på en vanlig pc og, at folk ikke får mere FPS enn de har HZ på skjermen. Hos meg så må det henge sammen, har jo konstant 60 fps, maskina mi yter jo ikke like bra/dårlig på alle steder i et spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...