Gå til innhold

Trening til opptak i forsvaret - sportsgren


Anbefalte innlegg

Hei! Tenker å snu om på treninga mi da jeg søker jegeropptak neste sommer, eller sommeren etter. Har hovedsaklig drevet med eksplosive idretter som hockey og amerikansk fotball, men drevet noe med kampsport også. Derfor føler jeg at jeg må "trene om" kroppen litt, da utholdenhet forfaller fort for meg, men styrke øker fort.

 

Tenker nå å melde meg inn i MMA-klubb her og friidrett. Høres det ut som en bra kombinasjon? Så tenker jeg å få inn mest mulig av sekkegåingen som er på planen til spesialjeger treningsprogram.

 

I friidrett, hva vil det lønne seg å fokusere på? Jeg vil se for meg langdistanse?

 

Skal være rustet for 3-mila med sekk, biip-test og styrkekravene, men de fikser jeg. Har klart de tidligere, men dabbet av nå under hockeysesongen. Svømming har jeg gjort litt også, så har grei/bra teknikk, så det er ikke noe jeg trenger å fokusere på masse fra starten, men heller spisse på når det nærmer seg.

 

Tips/forslag? Må legge til at jeg går på høyskolen og jobber som stuer noen helger, så kan ikke bare ta et par uker i skauen når jeg vil, om det kommer som forslag, men tenker å få til noe helgeturer og noen timer i uka osv. Tilnærmet som på treningsprogrammet.

 

Eller vil det heller være å anbefale å løpe skikkelig lange/seige turer 1-2 dager i uken med intervaller en gang i uka eller noe? Føler jeg har dårlig peiling på å øke løpekondis og sånt, derfor jeg titter mot friidrett langdistanse eller noe, for å få et skikkelig grunnlag og god generell kondis.

----------------------------

Eventuelt, droppe friidrett og fokusere på selve treningsprogrammet? Det er jo en mulighet det og, samtidig drive med mma? Er så mange muligheter, og jeg er usikker på hvilken som vil gi meg best utbytte. Noen med gode erfaringer innen kondisjon/utholdenhet/bli seig?

 

For å legge det på en annen måte. Det eneste jeg bekymrer meg for av krav er 3-mila. Aldri gått 3-mila, kun 15km. Vil være best rustet til 3-mil, og jeg regner med at den kondistesten ikke er noe problem, ved å slenge inn litt intervalløkter.

Endret av stasomfaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...