Gå til innhold

Modda xbox på xbox live?

Psycho#01

Anbefalte innlegg

Og hvis du ikke kjøper to Xbox-er, har du råd til omtrent 1700 tyggis!

:yes:

Xecuter chipper er utstyrt med en sterk blå lysdiode for å vise at chippen er skrudd på. Du må forresten logge på Live før noe skjer. Om du starter vanlig dashboard skjer ingenting.

Kan heller kjøpe den andre xbox'en hvis "uhellet" først skulle være ute... :)

Du sier noe her. Altså, for å forklare det til de litt uvitende :

Når (hvis) du blir banna fra LIVE så er det HD keyen din som blir banna. Ja, harddisk-key. Da hjelper det lite å kjøpe nytt LIVE-kit, men det du må da er å be en kompis som bruker boxen lovlig om å bytte HD eller være smart og kjøpe en ny. Like greit å ha to så slipper du "stress" (noen synes det er, jeg derimot synes det er ok med swictch on/off).

Det er ikke helt riktig. Det er eepromen som blir bannet. Bare en liten nyanse forskjell. Du kan flashe inn en ubannet eeprom og får da en ny hdd-key, det er riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å slippe hele driten med bryter utvendig så lodd inn en Alladin Advance. Dersom du trykker på Xboxen på vanlig måte så er chippen avskrudd. Dersom du holder inn "på" knappen i 1sekund er chippen på. Det vises klart og tydelig via lysene foran på Xboxen (det lyset rundt ejectknappen)

EEPROM som bannes. Denne kan man jo bare extracte fra en kompis som ikke har live (og som ikke kommer til å skaffe det heller) med Config Magic, eller så finnes det steder på nett der man kan få kjøpt nye ubannede EEPROMs

Sånn er det!

Lenke til kommentar

Vet det er snakk om Live her, men hvorfor betale når man kan spille online gratis??

GameSpy Arcade med Xbox-tunneling er tingen! Funker utmerket med spill som har System-Link, og det har vel stort sett de fleste spill som støtter Live !?

Det eneste kjedelige så langt er at det er få i Europa som har tatt det i bruk, ergo er det ikke så mange brukere online på dagtid, mens på natten kryr det av folk fra USA...

Lenke til kommentar

Har ennå ikke skaffet meg Xbox Live for jeg har noen spørsmål til de som klarer å hjelpe... Jeg har selv Executer med switch for å skru av og på chippen i xboxen + jeg har en 120 gb harddisk. Vil ikke det være umulig å logge seg på Xbox Live med en slik HD? Må du ikke ha den orginale?

Lenke til kommentar
Har ennå ikke skaffet meg Xbox Live for jeg har noen spørsmål til de som klarer å hjelpe... Jeg har selv Executer med switch for å skru av og på chippen i xboxen + jeg har en 120 gb harddisk. Vil ikke det være umulig å logge seg på Xbox Live med en slik HD? Må du ikke ha den orginale?

Nei. Modchip skrudd av og hdd låst så er det bare å spille i vei.

Lenke til kommentar
Greit nok, men med 2 xbox'er slipper man hele problemstillingen. Og man slipper å passe på når man har besøk at folk ikke starter MS Dashboard'et når chip'en er påslått etc.

er jo bare å fjerne ms dashboardet fra menyen da, er vel ingen som starter det derfra alikevel. selv har jeg tsop mod, og har en jumper på xboxen hvor jeg velger orginal eller hacka bios, funker som ******.

Lenke til kommentar

Av XBConnect, Gamespy og XLink liker jeg best XLink.. mindre lag i for eksempel Halo (modem brukere kan til og med spille)

http://www.xboxlink.co.uk

Grunnen til at de programmene funker er fordi de "lurer" xboxen. Som du sikkert vet kan du ha Xbox lan, (system link) og Xlink osv. utnytter denne muligheten til å spille på nett. (kan jo ikke verifisere spill/xbox om det er chippa osv. på lan)

Endret av kim
Lenke til kommentar
Av XBConnect, Gamespy og XLink liker jeg best XLink.. mindre lag i for eksempel Halo (modem brukere kan til og med spille)

http://www.xboxlink.co.uk

Grunnen til at de programmene funker er fordi de "lurer" xboxen. Som du sikkert vet kan du ha Xbox lan, (system link) og Xlink osv. utnytter denne muligheten til å spille på nett. (kan jo ikke verifisere spill/xbox om det er chippa osv. på lan)

Prøvde XLink nå, liker det veldig godt!! En stor fordel med det er at man kan styre hele prossesen fra XBox'en... På de andre må man bort til pc'en om man skal koble seg opp / endre server o.l.

ANBEFALES!! :yes:

Sitter og spiller CS nå, mot 14 andre, sinnsykt kult! (og helt gratis...)

Er det noe du lurer på ang tunnelig, står det veldig greit forklart på GameSpy!!

Men sjekk ut siden til XLink & XBConnect... Faq, forum osv...

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...